Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Copiii din Centrul de Zi au vizitat orașul cu autobuzul turistic

O zi de neuitat

Copiii din Centrul de Zi au vizitat orașul cu autobuzul turistic

Direcţia de Asistenţă Socială Oradea se preocupă ca și în perioada vacanței, copiii noștri din Centrul de Zi să aibă parte de activități distractive și educative.

Astfel, cu sprijinul colegilor de la S.C. O.T.L. S.A. cărora le mulțumim, copiii au petrecut o zi de neuitat, vizitând orașul nostru, altfel decât o fac în mod obișnuit, de data aceasta cu autobuzul turistic.
Prima escală a fost pe malul Crișului, unde au udat florile plantate de către Direcția de Asistență Socială Oradea, în cadrul proiectului ,,Faleza florilor". Prin această acţiune, copiii s-au simţit mai aproape de natură şi au aflat mai multe despre îngrijirea plantelor cu responsabilitate, iubire şi dăruire. A fost un bun prilej de a face fotografii și de a ne delecta cu ceva dulce. Traseul nostru cu autobuzul turistic a continuat apoi prin tot orașul, pe la principalele obiective turistice văzute de la ,,înălțimea" mașinii cabrio, cu o nouă oprire în zona centrală, spre bucuria copiilor.
Tot în această săptămână, copiii din Centrul de Zi au participat la o serie de jocuri împreună cu elevi ai claselor a IX-a și a XI-a, în cadrul unei acțiuni de voluntariat organizată în colaborare cu Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" din Oradea. Prin dorința de a se crea un mediu competițional, între aceștia au fost organizate concursuri ce au vizat activități cu caracter individual și de echipă, precum desen, crearea unor figurine de plastilină, scăunele muzicale iar la final, s-au bucurat de diplome și de un premiu dulce. Cu toții au avut parte de o experiență inedită de tipul ,,team building", la care au participat cu interes și entuziasm.
Centrul de Zi este deschis și pe perioada vacanței, continuând și cu alte activități specifice vârstei: vizite la muzeu, la Cetatea Oradea și alte activități recreative care să le ofere o vacanță de vară minunată.
,,Ne bucurăm că putem să le oferim copiilor din Centrul nostru de Zi posibilitatea de a petrece timp prețios alături de colegii lor și de educatorii pe care îi îndrăgesc, și pe perioada vacanței de vară, oferindu-le diverse activități pentru petrecerea timpului într-un mod cât mai plăcut. Îi apreciez tare mult pe colegii mei de la Centrul de Zi care fac o treabă extraordinară cu acești copii și care au un rol foarte important în viața lor, în dezvoltarea și educația lor, dar mai ales pe partea emoțională. Orice prilej de a fi în preajma acestor copii minunați se transformă într-o revenire la copilărie, inocență și multă fericire", a precizat directorul D.A.S. Oradea, d-na Anca Grama.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Copiii din Centrul de Zi au vizitat orașul cu autobuzul turistic.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 19:12:54 Ora standard a Europei de Est