Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Lucrurile nu sunt pe roze”!

Generalul I.S.J. Bihor, dl prof. dr. Virgil Blage, conchide:

,,Lucrurile nu sunt pe roze”!

Pe parcursul desfășurării celor două examene naționale,Evaluarea Națională și Bacalaureatul, domnul inspector școlar Florin Negruțiu ne-a ținut în priză, monitorizându-le. Luni, 5 iulie 2021, inspectorul școlar general, dl prof. dr. Virgil Blage și dl inspector școlar Florin Negruțiu au analizat rezultatele obținute de elevii bihoreni la cele două examene naționale.

,,Am bifat un an școlar în întregime în pandemie, iar efectele acestei conjuncturi se văd și în rezultatele de la Evaluarea Națională, extrem de evident". În analiza făcută, generalul  I.S.J. Bihor a comparat rezultatele la nivel național (în procente), cu cele înregistrate la nivel județean, în mediul rural și în mediul urban, coborând până la nivelul unităților de învățământ, cu referire inclusiv la disciplinele de învățământ. Direcțiile au vizat prezența, rata de participare, promovabilitatea (mediile de 5), dar și mediile de 10. Cu mici excepții, aproape toate procentele sunt în scădere față de cele înregistrate în 2020. ,,Dacă privim rapoartele naționale, vedem că în județul Bihor procentul de promovabilitate  (medii peste 5) era mai mic 74,5 față de media pe țară, care era de 75,1 la sută. Scăderea nu este atât de dramatică, pe cât de dramatice au fost condițiile în care s-a desfășurat acest an școlar. Comparativ cu cifrele de la nivel național, putem spune că dacă la nivel național prezența, rata de participare a fost de 93,9%, în județul nostru, participarea a fost de 87,5, diferența fiind de 6,38%". La limba română la nivel național procentul a fost de 84%, iar în Bihor, doar 77,45, cu 6,55 de puncte mai mic; la limba maternă, 95,9 la nivel național, iar în Bihor 96,05, în plus cu 0,6 procente (fiind singura creștere); la matematică 67,4 pe țară, iar în Bihor 66,16, mai mic cu 1,24. ,,Lucrurile trebuie privite și în contextul comparației cu ceilalți ani și sub raportul calității cotelor obținute. De exemplu,dacă ne uităm la numărul de medii de 10, în acest an, avem doar patru elevi cu media curat 10, anul trecut am avut 12, tendință care se reflectă și la nivel național; anul acesta numărul elevilor care au luat media 10 a fost doar 132, în scădere de la 892 câți fuseseră în 2020. Același lucru se vede la toate disciplinele. Cea mai drastică scădere o vedem în Bihor la limba română: doar opt elevi au luat media 10 anul acesta, în timp ce anul trecut am avut 130 și ceva... La nivel național cifrele sunt 4.700 în 2020 și 482 în 2021.Probabil că subiectele la limba română au fost dificile sau modificarea structurii subiectelor a influențat aceste note (rezultate). Alte date care nouă ni se par semnificative: proporția dintre urban și rural, pe mediu și pe sex; există un deficit în învățământul din mediul rural. Am făcut astăzi (luni - n.n.) niște calcule, analizând fiecare unitate de învățământ din județul nostru și am ajuns la următoarele concluzii: avem 23 de unități de învățământ cu procentul de promovabilitate zero, 22 din mediul rural și una din urban. Avem apoi 39 de școli care au o medie de promovabilitate de sub 50%, 36 în rural și trei în urban; 124 cu peste 50%, 85 în rural și 39 în urban, dar trebuie să avem în vedere și numărul de elevi. Sunt localități care au avut un singur candidat... Explicațiile? Eforturile care s-au făcut la nivel național și local pentru a dota unitățile de învățământ cu infrastructura necesară predării lecțiilor în sistem online: racordarea la internet, dotarea cu tablete și laptopuri, cu camere web, cu table Smart, videoproiectoare, care nu a fost un proces ușor. Am finalizat acest demers la sfârșitul lunii decembrie, începutul lunii ianuarie. Practic, cei din rural au pornit cu un handicap de patru sau chiar șase luni, în unele cazuri. Dar tehnologia nu este suficientă, trebuie să o poți și utiliza, să înveți să lucrezi cu aceasta. Pe de altă parte este vorba și despre sprijinul pe care l-a obținut acești copii din partea corpului profesoral, valorificării resurselor educaționale, utilizate în regim sincron și asincron, de însușirea metodicii predării online. Apoi, trebui să facem distincție între ceea ce înseamnă nu numai România rurală-urbană, ci și România săracă și România bogată. Acest lucru este evident. Un al treilea aspect: nivelul și posibilitățile de implicare a familiei în pregătirea acestor elevi"...  Domnul inspector școlar general a făcut vorbire și despre viitorul acestor elevi: număr înscriși, promovați, declarați corigenți și repetenți, cuprinși în învățământul special și a conchis: ,,Lucrurile nu sunt pe roze, scăderile nu sunt dramatice și o explicație foarte clară este contextul în care au fost obținute".
Despre rezultatele la BAC
Analiza rezultatelor la examenul național de Bacalaureat va urma curând, în următoarea conferință de presă, ne-a promis generalul I.S.J. Bihor. Deocamdată, domnia sa s-a referit strict la rezultate; despre condițiile de desfășurare a probelor ne-a informat, prin comunicate de presă, la timpul oportun, domnul inspector școlar Florin Negruțiu.
,,Am avut înscriși la Bacalaureat 3.717 elevi, cu un procent de promovabilitate de 67,62 %. Au fost prezenți 3.582, 135 de absenți, un număr rezonabil, ba chiar foarte bun, cinci eliminați, 1.155 de candidați respinși (cei care nu au obținut media 6), cinci candidați au obținut media 10". Au fost nominalizate unitățile de învățământ (liceele) cu procente de sută la sută sau peste 90 la sută: Gojdu, Emanuel, Ghibu și Eminescu, dar să ne uităm și la numărul de candidați pe care l-au avut fiecare. Niciun liceu cu promovabilitate zero.
La final, domnul inspector școlar general Virgil Blage a punctat evenimentele de pe agenda I.S.J. Bihor: admiterea la liceu (etapele: completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginți,16-22 iulie; repartizarea computerizată în învățământul liceal de stat, în 24 iulie),Definitivatul, Titularizarea și sesiunea de toamnă a Bacalaureatului.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 17:22:49 Ora standard a Europei de Est