Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

O clasă altfel, într-o perioadă altfel, cu alt fel de provocări...

Clasa Albinuțelor de la ,,Oltea Doamna”

O clasă altfel, într-o perioadă altfel, cu alt fel de provocări...

„Ce repede trece timpul!"- o exclamație clișeu ce mă deranja destul de mult când eram copil, pentru că o auzeam mereu rostită în lumea adulților, iar peste ani (culmea), ajung să o folosesc și eu destul de des.

Asemeni unui roman ciclic, mă bucur și mă simt extrem de onorată că pot așterne pe hârtie câteva gânduri la final de an; am început și terminăm clasa pregătitoare aici, în cadrul revistei pentru educație și învățământ OviDan. Veneam atunci cu impresii după prima zi de școală, văzută prin ochii a două generații: elevii de-a V-a, cu care aveam prima oră de „învățătorie"( termenul e inventat de noi; i.e. ora de dirigenție cu doamna învățătoare), dar și feedback-ul după prima zi cu noii zumzărei mascați, cu un amalgam de sentimente în privire - teamă, emoție, nerăbdare, curiozitate ș.a.
Am pornit la drum destul de anevoios, atipic, cu două serii de elevi, care învățau din două în două zile. Și totuși, cu toate schimbările pe care le-a adus anul școlar ce tocmai s-a încheiat, realizez că așa trebuia să fie.
Până acum afirmam, pe bună dreptate, că „generația mea de cinci stele" a fost cea mai bună, de până acum, lucru dovedit de aceasta, pe tot parcursul anului școlar. Mă bucuram pentru ei și cu ei de fiecare succes obținut, de fiecare dată când îmi povesteau cu mândrie că au fost lăudați, remarcați și apreciați de către profesorii care predau la clasă. Eram fericită, ca și când ar fi fost vorba de propriii mei copii, când mă opreau colegii mei, dascăli la gimnaziu, să-mi spună ce frumos lucrează cu albinuțele mele, cât sunt de serioși, de implicați, cum colaborează, se ajută între ei, își prezintă liber proiectele realizate minuțios etc.Țineam legătura, fie intrând pe grupurile noastre de Facebook, Whatsapp, pe Zoom sau Teams, în perioada online-ului, fie stabilind întâlniri fizice, atunci când au revenit la școală. Nu mică mi-a fost mirarea să răspundă „Prezent!" atât elevii din școală, cât și cei plecați la alte instituții de învățământ. Chiar dacă și-au luat zborul, zumzăreii reveneau în stup ori de câte ori aveau ocazia... vorbim de cinci ani în care am investit sentimente ce nu pot fi șterse... Așadar, a fost generația mea de top... prima cu care am petrecut cinci ani, dar timpul, legea evoluției îmi arată că lucrurile s-ar putea schimba.
O pură întâmplare... fericită!
Consider că Dumnezeu lucrează prin oameni, îi aduce mai aproape, împreună. Așadar, cred că, deloc întâmplător, în urma tragerii la sorți, au ajuns în clasa mea, doi copii născuți și crescuți pe teritorii unde limba engleză este limba oficială. Din Irlanda și Anglia au venit Tătar Andrei, Andy - cum îi spune toată lumea, și Pușcaș Dragoș, copii din familii de români stabiliți peste hotare. Acești doi vorbitori nativi de limbă engleză mi-au inoculat un obiectiv pe care îl credeam utopic: exersarea conversației în limba engleză la ciclul primar, astfel încât să se descurce singuri, fără vreun translator, în cazul în care avem proiecte cu parteneri străini. Faptul că, spre deosebire de generația anterioară, am în momentul de față cel puțin alți 7-8 elevi care înțeleg foarte bine limba engleză, pot purta conversații simple, corect formulate, ei bine, toate acestea m-au convins să încep să transmit toate cunoștințele de la orele de limba română, matematică etc. și în engleză. Nu mică mi-a fost mirarea să sesizez interesul celorlalți de a participa la discuție, interesul pentru cuvintele nou introduse în vocabular zi de zi. Pot spune, așadar, că, de departe, aceasta este provocarea mea cu această generație altfel, o altfel de abordare a însușirii unei limbi străine: de a o învăța ca pe o a doua limbă, vorbită „acasă", fără  a simți vreo încorsetare gramaticală. Totul vine natural, auzind și repetând zilnic cuvinte, enunțuri, expresii.
Am reușit să formez o mare familie empatică
Alte plusuri pe care le văd acum, la final de an. Am reușit să formez o mare familie empatică, în care copiii se acceptă unii pe alții, se ajută și nu fac diferențe între ei, cu toate că avem în clasă și copii diferiți, mai speciali. Cu toții sunt încurajați să se autodepășească, neavând alt reper decât ei înșiși, în urmă cu o săptămână, o lună, un sezon.
„Azi e joi/ Citiți cu noi!"
 Într-o vreme în care lumea nu se dă în vânt să citească decât strictul necesar, am implementat proiectul „Azi e joi/ Citiți cu noi!", pentru ca, ulterior, să ne raportăm la el zilnic, „Chiar dacă nu e joi/ Citiți cu noi!". Dacă de mici descoperă gustul pentru lectură, acesta se păstrează toată viața, cu condiția să fie întreținut corespunzător.
Nu în ultimul rând, vreau să le mulțumesc din suflet părinților elevilor mei. I-am simțit aproape, direct implicați în toate activitățile noastre, un colectiv remarcabil, de parcă i-aș fi ales „pe sprânceană". Ne-au susținut în toate, au pus mai presus de orice orgoliu personal interesele copilului. Cu asemenea colaboratori, orele desfășurate on-line au fost accesibile, pentru că ei au fost ochii și mâinile mele de dincolo de ecran. Faptul că m-au declarat „învățătoarea anului" mă onorează, dar mă și obligă în același timp. Ștacheta trebuie menținută cât mai sus.
Premierea, în Lotus, la Cinema Palace
Având ajutorul lor necondiționat, ne-am hazardat să facem premierea la Cinema Palace, în incinta Lotus, unde l-am avut alături, cu toată bunăvoința, pe domnul manager Șerban Pantea. Astfel, după vizionarea unui film, ni s-a permis să mai rămânem în sala de cinema pentru premiere.
Ne-am bucurat apoi de o altă idee originală, pe care am găsit-o binevenită, din partea părinților lui Șerban Tripa, cei care au studioul Oscar Foto. Aceștia s-au gândit că ar fi minunat să îi avem pe zumzăreii noștri într-un album, nu doar la final de clasă a IV-a, ci și la început de ciclu primar, pentru a vedea mai bine cât s-au schimbat și cât au evoluat în cinci ani de școală. Fiecare zumzărel a desenat și s-a iscălit cum a știut el mai bine. Ne vom uita nostalgici, cât au progresat în timp.
Ce îmi doresc pentru anul următor? Să se păstreze aceeași atmosferă caldă în interiorul stupului, să devină tot mai buni, în comparație cu ei înșiși, să văd în ochii lor că vin cu bucurie la școală, unde își găsesc prietenii, unde învață cu drag, jucându-se.
Până la revederea din toamnă, îmi doresc să se bucure de o binemeritată vacanță!
Prof. Cristiana Vidican
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: O clasă altfel, într-o perioadă altfel, cu alt fel de provocări...

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 01:26:10 Ora standard a Europei de Est