Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Carnavalul copiilor – ediția a III-a

La Salonta, în lumea poveștilor

Carnavalul copiilor – ediția a III-a

Carnavalul copiilor din municipiul Salonta a devenit o sărbătoare a copiilor preșcolari și școlari la nivel de oraș și se dorește a fi o incursiune în lumea poveștilor.

 Este rezultatul parteneriatului între grădiniță-școală-casa de cultură-familie și primărie.
  Într-o lume tot mai izolată, mai puțin dispusă pentru socializare din motive de timp sau preocupări, cooperarea între factorii educaționali – grădiniță, școală, familie, comunitatea locală – devine necesară și se impune și ca o obligație morală din partea acestora, pentru a favoriza socializarea copiilor, pentru a-i familiariza prin exemple și modele, cu adevăratele valori ale spiritualității umane.
 Pe de altă parte, calculatorul și lumea sa virtuală fascinează copilul, îndepărtându-l tot mai mult de ceilalți, de cuvântul scris, de ceea ce ne-a fermecat nouă copilăria – poveștile. Așadar, astăzi, mai mult ca oricând, este datoria grădiniței, școlii și familiei să deschidă ușa fermecată a tezaurului poveștilor pentru copii și să-i conducă în aventuri fantastice, alături de feți – frumoși și ilene cosânzene, în lupta cu forțele răului- zmei, balauri sau maștere odioase.
 Am considerat că intrând în “Lumea poveștilor”, alături de noi, copiii vor învăța să deosebească binele de rău, adevărul de minciună, faptele bune de cele rele, vor deveni mai atenți unii cu alții și mai sensibili. Am dorit ca preșcolarii să-și facă din cărți cei mai buni prieteni și să li se dezvolte discernământul în selecția valorilor.
 Prin carnaval, ca și prin jocurile de rol și dramatizări, preșcolarii preiau rolurile pozitive, având posibilitatea să se transpună în eroi viteji, harnici, frumoși la suflet, puternici, dorindu-și să înfrângă în luptă dreaptă toate relele lumii.
 Carnavalul s-a desfășurat pe scena Casei de Cultură. Au participat preșcolari din toate grădinițele din oraș și elevi din toate școlile cu clasele I-IV. Au trăit momentul la cote maxime, parcă erau manechine pe podium la o prezentare de modă. Apoi, pe rând și-au prezentat personajele la microfon și au răspuns la întrebările prezentatoarei. Din răspunsurile lor s-a putut constata cât de bine au reușit să se identifice cu personajul ales, că au înțeles mesajul poveștii și cât de buni artiști pot să fie. Copiii s-au costumat în prințese, prinți, Albă ca Zăpada, Scufița Roșie, Aladin, Motanul Încălțat, Hansel și Gretel, cadâne, Omul de Tinichea, mămăruțe, fluturași, oameni de zăpadă și multe alte personaje cunoscute și îndrăgite.
 Juriul nu a avut o sarcină ușoară, pentru că din 30-40 de personaje de la fiecare unitate de învățământ a trebuit să aleagă doar trei câștigători pentru categoriile: Cel mai frumos costum, Costumul original, Cea mai bună prezentare a personajului...
 Toți copiii au fost răsplătiți cu diplome de participare și dulciuri, iar cei trei câștigători de la fiecare grădiniță sau școală au primit cărți cu povești și puzzle-uri.
Adulții, care în ziua de azi nu prea au timp pentru copiii lor, le-au oferit astfel o după-amiază de neuitat în care s-au bucurat împreună, o după-amiază în care cuvintele cheie au fost copilărie, veselie, inocență. (Adriana Marișcaș)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:52:57 Ora standard a Europei de Est