Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Consolidarea competențelor antreprenoriale la elevii de liceu, un sistem inovativ de învățare

Conferința Transnațională InnoSchool

Consolidarea competențelor antreprenoriale la elevii de liceu, un sistem inovativ de învățare

Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor și ACTA European Centre, în parteneriat internațional cu alte opt țări, implementează proiectul ,,Consolidarea inovației sociale și a competențelor antreprenoriale la elevii de liceu prin inițierea unui nou sistem de învățare" InnoSchool, cofinanțat din fondurile Uniunii Europene prin Programul Transnațional Dunărea.

În data de 16 iunie 2021, C.J.R.A.E. Bihor, cu sprijinul tuturor partenerilor proiectului InnoSchool, a organizat și găzduit conferința transnațională InnoSchool. În cadrul acestui eveniment online au participat peste 160 de profesori, elevi, reprezentanți ai școlilor, inspectoratelor școlare, guvernului, organizațiilor non-guvernamentale și alte părți interesate pentru a descoperi mai multe despre sistemul inovativ de învățare InnoSchool, jocul educațional digital, pilotarea InnoSchool și rezultate acesteia. Participanții au avut ocazia să afle toate aceste informații de la o parte din reprezentanții partenerilor proiectului: Lucie Noswitz, managerul proiectului și reprezentant DEX Innovation Centre,Arnold Gutmayer, reprezentant al Consiliului de Educație din Viena, FrantisekJanke,Universitatea Tehnică din Kosice, VojtechJiraDEX Innovation Centre, Csaba Bede,Agenția Centrală de Inovare Regională Transdanubiană și Cristina Mang, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor.
În a doua parte a conferinței a avut loc o discuție moderată pe tema „InnoSchool - viitorul antreprenoriatului social" la care au participat prof. dr. Adrian Hatos, senator în Parlamentul României, președinte al Comisiei de știință, inovare și tehnologie, membru al Comisiei de educație, tineret și sport, doamna Adela Popa-Ghițulescu, director executiv al Charitas Eparhial Oradea, Anca Albu, profesor la Colegiul Național „Emanuil Gojdu" Oradea, Aleksandra Stevanović, profesor la Școala a V-a de Economie Belgrad și Ruxandra Băltățescu, elevă la Colegiul Național „Emanuil Gojdu" Oradea.
Ce este InnoSchool?
Obiectivul general al InnoSchool este de consolida inovarea socială și spiritul antreprenorial al elevilor de liceu prin dezvoltarea, testarea și introducerea unui sistem inovativ de învățare, intitulat simbolic ,,InnoSchool". Astfel, InnoSchool îmbină elemente noi și atractive adresate adolescenților cu scopul de a spori interesul acestora pentru învățare, dar și de a optimiza întregul sistem educațional.
Proiectul InnoSchool introduce patru elemente inovative de bază: jocul digital, axat pe simularea în mediul online a inovației sociale și a antreprenoriatului, combinat cu prelegeri, îndrumări și sesiuni de reflecție susținute de profesori pentru a maximiza impactul educațional, prin intermediul unui proces experiențial de învățare; schimbul de idei online (social media) și competiția interșcolară pentru creșterea atractivității sistemului de învățare; dezvoltarea sistemului educațional InnoSchool în mod participativ, prin implicarea organelor de decizie, a liceelor, a organizațiilor din sfera afacerilor și a serviciilor sociale; dezvoltarea unor Planuri de acțiune pentru a include sistemul de învățare InnoSchool în curriculum, asigurându-se astfel sustenabilitatea sa și impactul semnificativ în societate.
InnoSchool abordează nevoia de schimbare a sistemului, pentru a sprijini o cultură antreprenorială slab dezvoltată, dar și pentru a crește implicarea în inovarea socială, începând din perioada adolescenței. Vârsta de 16-17 ani, când adolescenții sunt elevi de liceu, este o perioadă crucială pentru a motiva și stimula interesul lor, acest fapt având un impact major în viitoarele lor decizii legate de alegerea unui loc de muncă și a unei cariere. Este necesară, așadar, o nouă abordare care vine în sprijinul educației liceale, atât pentru viitorii angajați, cât și pentru viitorii antreprenori.
InnoSchool a fost implementat în acest an școlar în 83 de școli, din nouă țări europene. Acest concept extrem de inovator a ajutat școlile, profesorii și, în special, cei 1.767 de elevi implicați, să dobândească noi cunoștințe, abilități și experiență despre antreprenoriatul social. În România, pilotarea InnoSchool a avut loc în primul semestru al anului școlar 2020-2021 în nouă din cele 10 școli selectate în județul Bihor (Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu" Oradea, Liceul Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș" Beiuș, Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea, Liceul Teoretic ,,Lucian Blaga" Oradea, Colegiul Național „Mihai Eminescu" Oradea, Liceul Tehnologic Nr. 1 Salonta, Liceul Teoretic German ,,Friedrich Schiller" Oradea, Colegiul Național ,,Samuil Vulcan" Beiuș, Colegiul Național „Onisifor Ghibu" Oradea). Datorită situației pandemice care a generat măsuri și restricții în sistemul de învățământ, din numărul total de studenți înscriși la început (350), 211 au finalizat cu succes activitatea de pilotare.
În următoarea parte a proiectului ne propunem să ducem această nouă pedagogie inovativă în toate școlile din România și să susținem implementarea jocului educațional digital și a sistemului educațional InnoSchool în curriculumul națională.
Cristina Mang,
manager de comunicare InnoSchool
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Consolidarea competențelor antreprenoriale la elevii de liceu, un sistem inovativ de învățare.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:46:03 Ora standard a Europei de Est