Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prelungirea implementării Programului național „Sprijin la bacalaureat, acces la facultate” din cadrul Proiectului privind învățământul secundar - ROSE

Executivul a aprobat

Prelungirea implementării Programului național „Sprijin la bacalaureat, acces la facultate” din cadrul Proiectului privind învățământul secundar - ROSE

Guvernul României a adoptat în ședința de joi, 24 iunie 2021, proiectul de Hotărâre privind aprobarea prelungirii Programului naţional „Sprijin la bacalaureat, acces la facultate" și pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 251/2015 privind aprobarea Programului naţional „Sprijin la bacalaureat, acces la facultate".

Prelungirea implică o perioadă de doi ani alocată implementării până la final a Programului naţional „Sprijin la bacalaureat, acces la facultate", respectiv până în 2024. În urma granturilor acordate liceelor și universităților, au fost obținute rezultate pozitive. Unul dintre acestea este reducerea abandonului școlar, iar la acest capitol s-au înregistrat următoarele rezultate:
*în liceele beneficiare de granturi, rata medie de abandon școlar în anii terminali a scăzut de la valoarea de referință 6,5% la 1,98%, rata medie de absolvire a liceului a crescut de la 86,9% la 97,47%, iar rata de promovare a examenului de bacalaureat a crescut de la 49,6% la 62,88%
*în facultățile sprijinite prin granturi, rata de retenție după primul an de studii a crescut de la 79,4% la 81,64%.
De asemenea, pentru a asigura egalitatea de șanse și caracterul incluziv și nediscriminatoriu al educației, în condițiile excepționale de desfășurare, începând cu martie 2020, a activităților didactice preponderent prin intermediul tehnologiei și al internetului, sunt necesare activități de educație remedială în scopul dezvoltării competențelor tuturor elevilor și pregătirii acestora, în mod special în situațiile în care elevii nu au avut acces sau au avut acces limitat la tehnologie.
Prelungirea perioadei de implementare nu presupune alocarea unor fonduri suplimentare și se face în cadrul bugetului existent al Proiectului privind învățământul secundar - ROSE.
Background
În vederea realizării obiectivelor acestui program național, Guvernul României și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare au semnat, în data de 17 aprilie 2015, Acordul de împrumut RO-8481 referitor la Proiectul privind învățământul secundar - ROSE.
Proiectul are ca obiective reducerea abandonului în învățământul secundar superior și primii ani ai învățământului terțiar și creșterea ratei de promovare a examenului de bacalaureat, având ca rezultate așteptate:
*reducerea ratei de abandon în clasele terminale din liceele sprijinite în proiect
*reducerea procentului liceelor având rate de abandon peste 7%
*creșterea ratei de absolvire și a ratei de promovare a examenului de bacalaureat în liceele sprijinite în proiect
*creșterea ratei de retenție în primul an universitar în facultățile sprijinite în proiect.
Pentru atingerea obiectivelor menționate, în cadrul Proiectului privind învățământul secundar - ROSE au fost acordate granturi liceelor și facultăților/universităților. Astfel, la sfârșitul anului 2020, erau în implementare 1.267 de granturi, dintre care 874 erau alocate liceelor, iar 393 facultăților/universităților.
În proiectele finanțate din granturi pentru licee, se derulează activități menite să conducă la realizarea obiectivelor menționate, care includ: activități remediale, de consiliere, îndrumare și orientare profesională, de coaching, dezvoltare personală și dezvoltare a abilităților socio-emoționale, precum și activități extracurriculare și de informare: vizite/excursii de documentare, stagii de pregătire, participări la două competiții și formarea de rețele interșcolare.
În cele 393 de granturi pentru facultăți/universități se susțin activităţi proiectate să vină în întâmpinarea nevoilor studenţilor aflaţi în pericol să abandoneze facultatea în primul an de studiu, prin activități remediale, de tutorat, consiliere profesională și orientare în carieră, servicii de îndrumare și sprijin, precum și prin înființarea și dotarea unor centre de învățare, care să contribuie la sprijinirea studenților aflați în situație de risc.
De asemenea, sunt finanțate programe de vară de tip punte pentru elevii de liceu, în cadrul cărora aceștia pot participa la cursuri, seminarii, activități de consiliere, activități sportive sau social-culturale, în campusurile universitare. Granturile au fost aprobate pe o durată de 3-4 ani, în cazul liceelor, respectiv 2-3 ani în cazul facultăților /universităților. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:15:25 Ora standard a Europei de Est