Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Adoptă un copac!”

În cadrul proiectului educațional “Natura, prietena mea”

„Adoptă un copac!”

„Fiecare cu copacul său. Prin acești paltini pe care îi plantăm astăzi (joi –n.n.), copiii se vor simți legați de acest loc, de acest parc din curtea grădiniței, care este cel mai mare parc și spațiu de joacă din cartierul Nufărul.”

 „ Zilnic, vom trece să-i vedem și să-i îngrijim. Le vom veghea creșterea. Acesta este și scopul proiectului „Natura, prietena mea”, un proiect de educație ecologică prin care dorim ca preșcolarii să-și însușească un comportament ecologic, să cunoască importanța copacilor în viața planetei și a omului. În acțiunea de față, am dorit să implicăm și părinții copiilor”, ne-a declarat educatoarea inst. Ionela Vancu, coordonatorul de proiect.
 „Parada” mămicilor și tăticilor... la plantat de paltini
 Joi (2 aprilie 2009), în parcul din curtea Grădiniței nr. 28 – „Nufărul” din Oradea era mare animație. Copiii grupei mari „B” își convinseseră părinții, bunicii și frații de importanța prezenței lor la acțiunea de plantare a unui copac, iar cei ai casei au răspuns cu mult drag. În multe cazuri din familie au venit mama, tata, bunicul și fratele mai mare (precum familia Moț). Mămicile cu copii mici (în vârstă de o lună și mai bine) și-au adus bebelușii cu căruciorul...
 Soarele se bucura de tot ce vedea. Cei mari cu hârlețe, lopeți, târnacoape și găleți, cei mici cu lopățele și găletușe. Cu toții preocupați de plantarea paltinului său care nu mai era de mult timp un copăcel. Părea mai degrabă un copac tânăr și voinic, de doi-trei ani, bine crescut (de 2-3 metri)...
 În flancul stâng, acționau alți părinți și alți copii (din grupa mijlocie „A”), împreună cu educatoarele institutoare Maria Cioară și Neli Krajcsi, pentru că paltini erau destui, primăria le-a dat 50 de paltini, plus vreo 20 de arbuști. Prin urmare, „marfă” era pentru toată lumea.
 Ca să fie sigură de copacul său, părinții Dariei i-au scris numele pe paltinul pe care l-au plantat, iar Dan Strungar era mândru pentru că avea doi copaci plantați, vrând să dețină, astfel, recordul pe grădiniță. Având aparatele foto la îndemână, unii chiar se credeau la o ședință foto, iar soarele le zâmbea cu bunătate. Era plăcut să vezi o primăvară atât de frumoasă, cu verdeață și pomi în floare, cu arbuști înverziți și copii fericiți, cu mămici și tătici harnici și bucuroși, veniți parcă la o „paradă”, chiar dacă ținutele nu erau decoltate și provocatoare, dar atrăgeau atenția. Prin mulțimea de copii și părinți, am zărit-o și pe directoarea Cornelia Româneac, dar și pe alte educatoare (pe doamna Silvia Guler...).
Când munca s-a sfârșit, cei mici au trecut pe la „comandament” să-și potolească setea cu un pahar de apă sau suc (după preferință).
 O ieșire la pădure de Ziua Pământului
 Noi ne-am retras să mai povestim cu coordonatorul de proiect, inst. Ionela Vancu. Astfel am aflat că aceasta este cea de-a doua acțiune din cadrul proiectului. Prima s-a derulat în noiembrie 2008, având ca temă reciclarea deșeurilor plastice. Următoarea este planificată pe 22 aprilie, în și de Ziua Pământului, când se intenționează o ieșire la pădure, la iarbă verde, probabil la Hidișelu de Jos, scopul acțiunii fiind legat de igienizarea unui spațiu în care vin mulți să-și petreacă, dar uită să facă curat la plecare. Ca o ultimă acțiune, prin iunie, probabil, se are în vedere lipirea unor afișe pe tomberoane spre a atrage atenția celor certați cu civilizația să arunce gunoiul în tomberon și nu alături.
 Tot de Ziua Pământului, Neli a ținut să ne invite la un lanț uman care se va realiza pe strada Republicii (în zona pietonală), în colaborare cu fundația d’Art.
Revenind la proiectul „Natura, prietena mea”, Ionela ne-a spicuit din activitățile planificate pentru anul viitor, când va avea loc și evaluarea proiectului (excursii la Padiș, Pădurea Neagră și Poiana Florilor, acțiuni de recuperare a hârtiei și de reciclare a peturilor, ocrotirea și îngrijirea animalelor mici...).
 Nu putem să ne despărțim fără să nu vă spunem un „fapt divers”: ca să fie siguri de reușită, unii copii (precum Daria și alți colegi de grupă) i-au descântat copacului și l-au implorat să prindă rădăcini, chiar dacă este atât de mare (de vreo trei-patru ori înălțimea preșcolarilor).
 Dragi copii, cu siguranță, paltinii v-au înțeles mesajul și vă vor asculta, iar dacă se va întâmpla, totuși, să nu înverzească, vina o vor purta cei mari care trebuiau să vă dăruiască spre plantat copăcei sau pomișori, după vârsta și puterile voastre! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Adoptă un copac!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:40:22 Ora standard a Europei de Est