Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un nou parteneriat în beneficiul tinerilor din Dignitas

Direcția de Asistență Socială Oradea

Un nou parteneriat în beneficiul tinerilor din Dignitas

În cadrul protocolului de colaborare încheiat între Direcția de Asistență Socială Oradea și Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Bihor, tinerii din Centrul Social Dignitas au participat la o primă activitate, dintr-un lung șir care vor urma, care le-a surescitat curiozitatea.

Întâlnirea, susținută de către d-na Ilinca Șandor, reprezentantul Centrului de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Bihor și d-na Ioana Câmpan, psiholog al Centrului Dignitas s-a desfăşurat într-un cadru dinamic şi interactiv, tinerii manifestând un real interes pentru subiectele dezbătute.
Activitatea și-a propus să scoată în evidență riscurile la care ne supunem cu toții atunci când nu luăm în considerare o serie de aspecte în luarea unei decizii privind anumite situații de viață.
În cadrul întâlnirii au fost abordate mai multe teme de interes pentru tinerii de aici, printre care: pericolul consumului de droguri, categoriile de droguri noi apărute şi efectele pe care acestea le au asupra psihicului şi implicit al comportamentului consumatorului.
Totodată, în virtutea bunei colaborări interinstituționale, d-na Ioana Indrieş - comisar şef în cadrul Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii a primit invitația noastră pentru a le vorbi tinerilor despre regulile de bună conviețuire în societate, precum și metode de identificare și tragere la răspundere a celor care, prin conduita lor, încalcă prevederile legale.
,,Suntem alături de acești tineri, experienţa trăită de ei în mediul instituţional punându-și amprenta asupra traiectoriei de viaţă și încercăm prin serviciile acordate în centru să îi sprijinim să-și găsească propriul drum în viață, să devină persoane independente, încurajându-i să ia cele mai bune decizii", a declarat directorul Direcției de Asistență Socială Oradea, d-na Anca Grama.
Centrul Social Dignitas este o unitate de asistenţă socială destinată tinerilor cu vârsta cuprinsă între 18 şi 35 de ani, care au părăsit sistemul de protecţie a copilului, nu au locuinţă şi nu dispun de mijloacele financiare necesare închirierii sau cumpărării unei locuinţe. Tinerii proveniți din centrele de plasament, care au împlinit vârsta de 18 ani, pot să se alăture colectivului Centrului Dignitas unde, pe lângă serviciile de cazare vor beneficia de întreg sprijinul personalului pentru a-și alege drumul în viață și pentru a avea o viață independentă.
Aici, Direcţia de Asistenţă Socială Oradea oferă prin personalul specializat servicii sociale beneficiarilor centrului, în mod gratuit: programe de integrare socială, profesională şi consiliere de diferite tipuri, urmărind pregătirea tinerilor pentru o viaţă independentă, acumularea deprinderilor şi elementelor necesare autogospodăriri, autoîntreţinerii, împlinirea nevoilor sociale urgente şi permanente, suport în găsirea şi menţinerea unui loc de muncă, stimulare pentru a-şi continua studiile, clarificarea situaţiei juridice (acte de identitate, studii) şi medicale (prin medicul de familie).
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Un nou parteneriat în beneficiul tinerilor din Dignitas.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:52:54 Ora standard a Europei de Est