Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ministerul Educației a finalizat procesul de acceptare a „Convenției globale privind recunoașterea calificărilor din învățământul superior”

Instrument normativ dezvoltat de UNESCO

Ministerul Educației a finalizat procesul de acceptare a „Convenției globale privind recunoașterea calificărilor din învățământul superior”

Prin Legea nr. 164/2021, România a acceptat Convenția globală privind recunoașterea calificărilor din învățământul superior, instrument normativ dezvoltat de UNESCO pentru a facilita recunoașterea studiilor și a mobilității academice, în linia celorlalte instrumente juridice și practici internaționale în domeniu.

Ministerul Educației, prin Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor, alături de Delegația Permanentă a României pe lângă UNESCO de la Paris, a participat activ la întregul proces de negociere la nivel internațional a Convenției și, ulterior, după adoptare, a demarat procedura legislativă de acceptare de către România a textului Convenției. Astfel, România se află printre primele state care și-au exprimat consimțământul de a deveni parte a acestui instrument juridic internațional.
Obiectivul general al Convenției este acela de a facilita și consolida mobilitatea academică la nivel global, cooperarea internațională privind recunoașterea calificărilor de la nivelul învățământului superior, promovarea calității învățământului și utilizarea optimă a resurselor educaționale și umane, promovarea oportunităților de învățare pe tot parcursul vieții pentru toți.
Convenția urmărește stabilirea unor principii generale de recunoaștere pentru accesul la continuarea de studii, având de asemenea, rolul de a furniza un cadru de asigurare a calității care să răspundă adecvat diversificării tot mai rapide a furnizorilor de învățământ superior. Acestuia i se adaugă referiri generale la recunoașterea în vederea accesului la piața forței de muncă.
În ceea ce privește obligațiile statelor-parte la Convenție, documentul conține prevederi generale referitoare la obligațiile cu privire la recunoașterea calificărilor care permit accesul în învățământul superior, recunoașterea calificărilor din învățământul superior în scopul continuării studiilor sau acordării dreptului de a folosi titlul asociat respectivei calificări în acord cu legislația statului parte, inclusiv în perspectiva dobândirii unui loc de muncă. De asemenea, sunt prevăzute obligații în ceea ce privește recunoașterea studiilor parțiale și a învățării anterioare în vederea finalizării unui program de învățământ superior sau continuării studiilor la acest nivel, recunoașterea studiilor parțiale și calificărilor refugiaților și persoanelor strămutate, precum și situația cerințelor suplimentare pentru admiterea la anumite programe din învățământul superior.
Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor devine, conform Convenției, „structura națională de implementare", beneficiind de sprijinul celorlalte departamente și organisme de specialitate ale Ministerului Educației, în cooperare cu instituțiile de învățământ superior din România. (B.C.)

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 11:37:07 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...