Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,O pagină de jurnal ar fi excelentă”, fără poezie și caracterizare!

Luca, Ariana, Victor, Giulia...

,,O pagină de jurnal ar fi excelentă”, fără poezie și caracterizare!

Marți (22 iunie 2021), înainte de ora 8.00, pe platoul din fața Școlii Gimnaziale ,,Dacia" din Oradea, am dat cu ochii de primii sosiți pentru susținerea primei probe a Evaluării Naționale, proba la Limba și literatura română.

Pentru spulberarea emoțiilor, am intrat în vorbă cu Luca, Ariana, Victor și Giulia, despre posibilele subiecte care ar putea să le vină la Evaluarea Națională, proba scrisă la Limba și literatura română. Pentru a putea obține note cât mai bune, ei ar prefera să primească o pagină de jurnal sau amintiri din copilărie; nu ar dori, în schimb, poezii sau caracterizări de personaje...
,,Subiectul de Evaluare Națională la Limba și literatura română a fost conceput în variantă nouă"!
Iată ce spun profesorii despre subiectele date, ieri, la proba scrisă la Limba și literatura română.
,,Subiectul de Evaluare Națională la Limba și literatura română a fost conceput în variantă nouă, structură cu care elevii s-au familiarizat de-a lungul acestui an școlar, prin rezolvarea Testelor de antrenament propuse de către Ministerul Educației.
Pe baza celor două texte - fragmentul extras din „Pantera neagră", de Sorin Titel și „Falsa generozitate", de Stela Giurgeanu - elevii au avut de identificat răspunsul corect în cadrul unor itemi de tip obiectiv cu alegere multiplă sau cu alegere duală. Aceste cerințe au fost formulate clar, astfel încât nu le-au creat elevilor dificultăți. La punctele 7,8 și 9, elevii trebuiau să-și pună în valoare atât creativitatea, cât și capacitatea de sinteză și să găsească asemănări/deosebiri între cele două fragmente sau să asocieze fragmentul citat cu un alt text literar studiat sau citit ca lectură suplimentară, să-și exprime părerea dacă este important să ne urmăm visul în orice condiții.
Cred că unii elevi ar fi putut avea probleme în identificarea corectă a cuvintelor cu diftong.
Celelalte exerciții au cuprins noțiuni de vocabular, părți de vorbire, precum și sintaxa propoziției sau a frazei. Toate acestea au fost studiate de elevi de-a lungul anilor de gimnaziu.
Un exercițiu care ar putea face diferența între elevi este cel legat de completarea spațiilor cu forma corectă a unor cuvinte.
Partea a doua a subiectului a pus în valoare creativitatea elevilor - un text narativ, o situație neprevăzută din timpul unui joc în curtea școlii.
Așadar, putem spune că subiectul a fost conceput în conformitate cu programa școlară în vigoare, după noua structură, iar itemii au verificat cunoștințe din toată programa pentru examenul de Evaluare Națională", susține doamna profesor de Limba și literatura română Diana Simina, director adjunct la Școala Gimnazială ..Dacia".
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,O pagină de jurnal ar fi excelentă”, fără poezie și caracterizare!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:08:02 Ora standard a Europei de Est