Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Elevii de la ,,Emanuel” au debutat cu succes ca și ghizi în cadrul ,,Zilelor Art Nouveau”

În cadrul proiectului „Întărirea identităţii culturale în regiunea Dunării, pornind de la patrimonial comun Art Nouveau”

Elevii de la ,,Emanuel” au debutat cu succes ca și ghizi în cadrul ,,Zilelor Art Nouveau”

Oradea celebrează anual patrimoniul Art Nouveau prin evenimente inedite organizate de Primăria Municipiului Oradea, în parteneriat cu alte instituții și organizații.

Și în acest an, în cadrul proiectului Întărirea identităţii culturale în regiunea Dunării, pornind de la patrimonial comun Art Nouveau" (acronim proiect - Art Nouveau 2), cu finanțare europeană, s-au organizat o serie de activități atractive în 10, respectiv 12 şi 13 iunie.
Organizatorii orădeni ai Zilei Mondiale Art Nouveau din 2021 au ales ca temă prezentarea ornamentelor zoomorfe, care împreună cu motivele vegetale, florale și antropomorfe, decorează fațadele sau interioarele minunatelor clădiri Art Nouveau. Vizitatorii au fost întâmpinați cu instalații 3D din pânze imprimate cu decorațiuni zoomorfe, activități pentru cei mici, tururi ghidate gratuite, în trei limbi de circulație, precum și spectacole în aer liber.
Ghidajul a fost coordonat de Alex Trandafir, printr-o colaborare între ORADEAdventure şi voluntarii Centrului de Tineret The Spot, participanţi în cadrul proiectului ,,Vocabularul elevului turist" și anume, Sava Sebastian (XI B), Maier Damaris (XI A), Voichescu Daria (XI A), Negru Daniela (XI B) și Kiss-Roth Samuel (IX A). Cu această ocazie, elevii amintiți, absolvenți ai cursului de ghid local din cadrul proiectului ,,Vocabularul elevului turist în Oradea", au avut ocazia să debuteze ca și ghizi în cadrul unui proiect de mare amploare.
Prestația lor a fost apreciată atât de organizatori, cât și de turiștii și orădenii care au participat la tururile ghidate, sub îndrumarea acestora. În cele ce urmează, oferim câteva impresii ale tinerilor implicați în proiect:
,,Mereu mi-a plăcut să vorbesc, să fiu cu oamenii, mi-au plăcut arta, istoria și poveștile, dar nu am crezut vreodată că există un domeniu care să le îmbine pe toate, și să oferea tât de multă satisfacție.  Weekendul din 12-13 iunie a fost, fără nicio exagerare, una din cele mai frumoase experiențe din viața mea. Am întâlnit oameni minunați și am învățat atât de multe, bineînțeles, nu doar despre oraș și istoria lui, pregătindu-ne pentru eveniment, cât și despre ce înseamnă o prezentare de succes și cum să acaparezi atenția oamenilor, așa încât să se îndrăgostească de lucruri poate deja știute, dar niciodată înțelese. Oportunitatea de a participa la Ziua Mondială Art Nouveau a deschis, cu siguranță, drumuri noi, și va rămâne mereu în amintirea mea, ca fiind prima dată când oameni din atât de multe locuri diferite, de vârste diferite și cu interese diferite, au văzut în mine nu doar un copil, ci un exemplu, sau poate chiar o ușă spre cunoaștere, atât cât timpul mi-a permis să le dezvălui" (ghid local, Maier Damaris, XI A).
,,În câteva cuvinte, zilele de sâmbătă și duminică, 12 și 13 iunie au fost pur și simplu încărcate cu bună dispoziție și entuziasm. Ne-am bucurat de turiști de peste tot, oameni doritori să cunoască mai mult despre Oradea. Publicul a răspuns pozitiv propunerii legate de tururile ghidate și împreună am sărbătorit astfel Ziua Mondială Art Nouveau de anul acesta" (ghid local, Voichescu Daria, XI A).
,,Experienţa weekend-ului Art Nouveau a fost o experienţă ,,nouveau" și pentru mine, datorită faptului că am debutat ca ghid local al frumosului nostru oraș. M-am bucurat de fiecare moment în care am putut să intru în contact cu niște oameni frumoși, cu o pasiune comună pentru artă, istorie, pentru frumos, dar în primul rând pentru Oradea. Sunt mândru că am avut ocazia să le fac turiștilor din alte zone ale ţării cunoștinţă cu minunatele palate orădene, construite într-un stil nemaiîntâlnit pe meleagurile românești, dar și să le fac orădenilor pasionaţi de propriul oraș cunoștinţă cu povești și detalii fascinante neștiute de ei până acum" (ghid local, Sava Sebastian, XI B).
Felicităm organizatorii pentru un eveniment de excepție, dar și pe tinerii implicați ca și ghizi locali, dorindu-le o vară plină de experiențe unice, alături de oameni minunați, din toate colțurile lumii, pe care să-i fascineze cu poveștile Micului Paris!
Prof. Ramona Iștoc
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Elevii de la ,,Emanuel” au debutat cu succes ca și ghizi în cadrul ,,Zilelor Art Nouveau".

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:20:46 Ora standard a Europei de Est