Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Scenariile de funcționare a unităților din învățământul preuniversitar (13)

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Bihor a aprobat

Scenariile de funcționare a unităților din învățământul preuniversitar (13)

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Bihor (CJSU) a aprobat în cadrul ședinței de vineri, 11 iunie 2021, scenariile de funcționare a unităților din învățământul preuniversitar pentru intervalul 14-18 iunie, precum și lista localităților în care se impun limitări în domeniile HoReCa, cultural și de divertisment de la nivelul județului Bihor.

Decizia a fost adoptată în aplicarea Hotărârii Guvernului nr. 637/2021, privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 12 iunie 2021, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de Covid-19.
Conform Hotărârii CJSU nr. 55/2021, care intră în vigoare începând cu data de 12 iunie, din cele 714 unități de învățământ din județul Bihor, doar 682 de unități funcționează în scenariul I, iar 32 de unități în scenariul II.
Reamintim scenariile de funcționare a unităților de învățământ:
1.Scenariul I (verde) - incidență mai mică de 1 caz/1.000 de locuitori
*participarea zilnică, cu prezență fizică în unităţile de învăţământ, a tuturor preşcolarilor şi elevilor, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie;
2.Scenariul II (galben și  roșu)  - incidență de peste 1 caz/1.000 de locuitori                                                                                                                                                                                                   
*participarea zilnică, cu prezență fizică, a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a, a XII-a și a XIII-a, şi a celor din anii terminali din învățământul profesional şi postliceal, precum şi a elevilor din învăţământul special indiferent de clasă, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie sanitară;
- participarea zilnică, în sistem online, a elevilor din celelalte clase /ani de studiu.
Hotărârea CJSU privind funcționarea unităților de învățământ va fi actualizată după fiecare vacanță școlară, înainte de reluarea cursurilor sau ori de câte ori este nevoie, pe baza scenariilor actualizate în funcție de evoluția epidemiologică și pe baza criteriului privind rata incidenței cumulate la nivelul fiecărei localități, respective numărul total de cazuri noi în ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.
Totodată, prin Hotărârea CJSU nr. 55 se permit festivitățile organizate în spații deschise, prilejuite de terminarea anului școlar, cu participarea personalului didactic, a elevilor, precum și a însoțitorilor acestora. Participarea însoțitorilor este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate complet împotriva Covid-9, pentru persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu maivechi de 72 de ore, respective rezultatul negative certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore și pentru persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu Sars-CoV-2. 
Tot în ședința de vineri s-a actualizat, prin Hotărârea CJSU nr. 54/2021, lista localităților din Bihor în care se impun restricții în domeniile HoReCa, cultural și de divertisment, pentru a preveni răspândirea virusului Sars-CoV-2. Conform hotărârii, care are la bază analiza incidențelor elaborată de Direcția de Sănătate Publică Bihor, în nicio localitate de la nivelul județului Bihor incidențele nu depășesc 3 cazuri /1.000 locuitori, prin urmare activitățile operatorilor economici din aceste domenii sunt premise fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiilor în care acestea sunt organizate, în intervalul orar 5.00-24.00.
Și se pot desfășura la capacitatea maximă a spațiului, dacă toate persoanele sunt vaccinate complet împotriva Covid-19;
* aceleași măsuri privind limitările activităților se aplică în cazul restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau al unităților de cazare;
*în cazul evenimentelor private aferente nunților și botezurilor, activitatea operatorilor economici se poate desfășura până la ora 2.00;
*activitatea în baruri, cluburi și discoteci este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5.00-24.00, dacă toate persoanele sunt vaccinate complet împotriva Covid-19;
*se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) cu un număr de participanți de maximare a numărului de persoane în exterior și/sau în interior nu sunt luate în calcul persoanele care au vârsta mai mică de 16 ani;
*se permite organizarea de evenimente private (nunți sau botezuri) cu un număr de participanți de maximum 200 de persoane în interior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă persoanele participante sunt vaccinate complet împotriva Covid-19, prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore, respectiv rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore sau se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu Sars-CoV-2; 
*evenimentele private (nunți, botezuri, mese festive etc.) se pot desfășura la capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate complet împotriva Covid-19;
*evenimentele aferente meselor festive (altele decât nunți sau botezuri) se pot desfășura la capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei suprafețe de minimum patru mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate complet împotriva Covid-19;
*activitatea operatorilor economici care administrează locuri de joacă pentru copii în spații închise este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5.00-24.00, cu condiția ca însoțitorii copiilor să fie vaccinați complet împotriva Covid-19 sau se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul Sars-CoV-2;
*activitatea operatorilor economici care administrează săli de jocuri este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5.00-24.00, dacă toate persoanele sunt vaccinate complet împotriva Covid-19;
*activitatea sălilor de sport şi/sau fitness în spații închise este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 7 mp pentru fiecare persoană;
*activitatea sălilor de sport şi/sau fitness în spații închise este permisă la capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate complet împotriva Covid-19;
*activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului;
*activitatea cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/ sau concerte este permisă cu participarea publicului până la 70% din capacitatea maximă a spațiului și cu purtarea măștii de protecție;
*activitatea cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/ sau concerte este permisă la capacitatea maximă a spațiului dacă persoanele sunt complet vaccinate împotriva Covid-19;
*organizarea şi desfăşurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt premise numai dacă ocupanţii unui autovehicul sunt membrii aceleiaşi familii sau reprezintă grupuri de până la 4 persoane;
*organizarea şi desfăşurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice şi private sau a altor evenimente culturale sunt premise numai cu participarea a cel mult 1.000 de spectatori, cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană, precum şi cu purtarea măştii de protecţie, iar participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate complet împotriva Covid-19, prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore, respective rezultatul negative certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore sau se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu Sars-CoV-2, în condiţiile stabilite prin ordinal comun al ministrului Culturii şi al ministrului Sănătăţii, emis în temeiul art. 44 şi al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;
Reamintim că portul măștii de protecție este obligatoriu în spaţiile publice, pieţe, târguri, bâlciuri, talciocuri, staţii pentru transportul în comun, spaţiile comerciale, mijloacele de transport în comun şi la locul de muncă, sau în alte zone cu potenţial de aglomerare stabilite prin hotărâre a CJSU.
Decizia CJSU adoptată vineri intră în vigoare începând cu data de 12 iunie, ora 00.00. Lista localităților în care se impun măsuri de sănătate publică se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie, în urma hotărârilor CJSU Bihor, în funcție de rata de incidență a cazurilor de infectare cu noul coronavirus la nivelul fiecărei localități.
Aici puteți parcurge integral Hotărârea nr. 54/2021:
https://bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2021/06/HCJSU-nr.54-IUNIE-2021.pdf
Aici puteți parcurge integral Hotărârea nr. 55/2021:
https://bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2021/06/HCJSU-nr.55-IUNIE-2021-Scoli.pdf
Anexa Hotărârii nr. 55/2021:
https://bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2021/06/Anexa-HCJSU-nr.55-scenarii-BH-UAT.pdf
Cancelaria Prefectului
Vedeți toate scenariile în Galeria foto: Scenariile de funcționare a unităților din învățământul preuniversitar (13).
 

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 09:56:26 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...