Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Peste 25.800 de liceeni și profesori din 81 de localități au urmat cursul de educație financiară ABCdar bancar

Un program Junior Achievement România și Raiffeisen Bank

Peste 25.800 de liceeni și profesori din 81 de localități au urmat cursul de educație financiară ABCdar bancar

*25.886 de elevi de liceu și profesorii lor s-au alăturat programului de educație financiară „Susțin educația financiară în comunitatea mea".

*Participații au petrecut peste 61.300 de ore în cadrul cursului digital de educație financiară ABCdar bancar,disponibil gratuit prin intermediul platformei de e-learningJA InspireTM.
*18 licee din 16 localități - cu cea mai activă participare în cadrul proiectului - vor primi finanțări pentru dotări cu echipamentele tehnice necesare educației în școală sau la distanță.
25.886 de elevi și profesori din 81 localități au participat în acest an la proiectul „Susțin educația financiară în comunitatea mea",organizat de Junior Achievement (J.A.) România și Raiffeisen Bank cu scopul de a oferi liceelor soluții pentru educația online: cursuri de educație financiară digitale pentru educarea utilizării responsabile a resurselor financiare, acces gratuit la platforma de e-learningJA InspireTM și posibilitatea de a beneficia de sprijin financiar pentru dotarea cu echipamentele tehnice necesare educației în școală sau la distanță.
În cadrul proiectului, participanții au petrecut 61.325 de ore parcurgând resursele digitale interactive ABCdar bancar - conținuturi video, simulări ale proceselor de economisire, quiz-uri și teme de documentare despre elaborarea și gestionarea bugetului personal și utilizarea serviciilor financiare. Cursul ABCdar bancar este dezvoltat pe platforma internațională de e-learningJA InspireTM și este accesibil utilizând orice dispozitiv conectat la internet (smartphone, tabletă, laptop sau PC) ori prin intermediul aplicațiilor Android și iOS.
Astfel, peste 9.000 dintre elevii participanți spun că prin ABCdar bancar au beneficiat de prima experiență de educație financiară.
,,Este un curs interesant și educativ, cu informații de actualitate, care m-au ajutat să înțeleg cum funcționează tranzacțiile bancare. Fiind în clasa a XII-a, am avut nevoie de aceste lucruri pentru viitor", a spus unul dintre elevii participați.
18 licee[1] din 16 localități - cu cea mai activă participare în cadrul proiectului - beneficiază de sprijin financiar în valoare totală de 36.500 de lei pentru dotări cu echipamentele tehnice necesare educației în școală sau la distanță. Elevi și reprezentați ai celor 18 licee, precum și voluntari și reprezentanți ai Raiffeisen Bank se vor reuni într-o festivitate online dedicată comunităților care încurajează educația financiară.
,,Ne dorim o societate în care fiecare poate lua decizii financiare informate și chibzuite, iar pentru a ajunge acolo avem nevoie de educație financiară de la cele  mai mici vârste. Ne bucurăm să vedem interesul tot mai crescut al elevilor pentru cursurile noastre de educație financiară și ne propunem să ajungem în cât mai multe școli din România", a declarat Corina Vasile, director Comunicare și Relații Publice Raiffeisen Bank România.
Experiențele de educație financiară ABCdar bancar au fost completate de o serie de webinare desfășurate în perioada martie-iunie, la care au participat 27 de voluntari Raiffeisen Bank și 5.540 de elevi și profesori.
Proiectul „Susțin educația financiară în comunitatea mea" este, în acest an, la a patra ediție. Până acum, peste 80.500 de elevi liceeni au parcurs modulul ABCdar bancar în format digital interactiv, iar 29 de licee teoretice și tehnologice au beneficiat de sprijin financiar pentru echipamente tehnice și alte dotări.
Mihai Cornea

[1]Colegiul Economic A.D. Xenopol (București), Liceul Profesia (București), Colegiul Național Pedagogic Ștefan Velovan (Craiova), Colegiul Național Decebal (Deva), Liceul Tehnologic Duiliu Zamfirescu (Dragalina), Colegiul Național Traian, (Drobeta-Turnu Severin), Colegiul Mihai Viteazul (Ineu), Liceul Teoretic Miron Costin (Pașcani), Liceul Tehnologic Constantin Brâncuși (Pitești), Liceul Tehnologic Lazăr Edeleanu (Ploiești), Colegiul Andronic Motrescu (Rădăuți), Colegiul Tehnic (Rădăuți), Colegiul Național Traian Lalescu (Reșița), Liceul Tehnologic Forestier (Sighetu Marmației), Colegiul Național Radu Greceanu (Slatina), Liceul Tehnologic Matei Basarab (Strehaia), Liceul Teoretic Filadelfia (Suceava), Colegiul Economic Ion Ghica (Târgoviște).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:52:52 Ora standard a Europei de Est