Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Au început înscrierile la creșă

D.A.S.O. vă aduce la cunoştinţă că

Au început înscrierile la creșă

Direcţia de Asistenţă Socială Oradea vă aduce la cunoştinţă că au început înscrierile la creșe pentru anul școlar 2021 - 2022.

 Sesiunea de înscriere se desfășoară pe tot parcursul lunii iunie, până la data de 30.06.2021 inclusiv.
Venind în sprijinul părinților, dorim să facem unele precizări:
Astfel, pentru a evita staționarea la Serviciul Relații cu Publicul și Evaluare Inițială din cadrul D.A.S. Oradea, aveți posibilitatea să trimiteți cererea și actele necesare înscrierii copilului la creșă pe aplicația pe care am dezvoltat-o special pentru dumneavoastră, accesând acest link: https://das.hform.ro/
Depunerea dosarului se poate face și la sediul instituției după următorul program: luni, marţi şi miercuri: 7.30 - 16.30, joi: 7.30 - 18.30, vineri: 7.30 - 16.00.
De serviciile acordate în creșe beneficiază copiii cu vârsta cuprinsă între 10 luni și 3 ani, ai căror părinți au domiciliul în municipiul Oradea.
Având în vedere că înscrierile se pot face pe toată durata lunii iunie, data depunerii dosarului nu va fi punctată, ci criteriile de departajare sunt următoarele: 
a. Domiciliul părinţilor, cel mai apropiat de creşa la care se solicită înscrierea (dovedit prin copia după actul de identitate) - cinci puncte pentru fiecare părinte. Se punctează pentru creșa cea mai aproape de domiciliul părinților. În cazul reşedinţei în municipiul Oradea, în apropierea creşei solicitate, se vor acorda două puncte.
 b. Locul de muncă al părinţilor/reprezentanţilor legali (care au raportul de muncă/serviciu nesuspendat, dovedit prin adeverinţă de la locul de muncă) - cinci puncte pentru fiecare părinte.
c. Locul de muncă al părinţilor care optează pentru Creşa nr. 15 - Căsuţa prieteniei, în Parcul industrial din zona Calea Borşului - 10 puncte pentru fiecare părinte.
d. Adeverinţă de la unitatea de învăţământ frecventată de către părinte la forma de zi (dacă este cazul ) - cinci puncte.
e. Copii aflaţi în plasament în vederea adopţiei - cinci puncte.
f. Fraţi sau surori care frecventează grădiniţă care funcţionează în aceeaşi clădire cu creşa (se ataşează o adeverinţă de la grădiniţă) - cinci puncte.
g. Copii gemeni/tripleţi (se va completa câte un dosar pentru fiecare copil) - cinci puncte pentru fiecare copil.
h. Familie cu mai mulţi copii minori (se vor ataşa copii după certificatele de naştere ale copiilor) - două puncte pentru fiecare copil.
 i. Familie cu părinte unic (se va ataşa un act notarial/sentinţă prin care se încredinţează minorul, care să demonstreze faptul că are în întreţinere copilul) -12 puncte.
Adeverinţele de la serviciu se vor puncta în funcţie de luna în care îşi reiau activitatea părinţii aflaţi în concediu pentru îngrijirea copilului, astfel: a. celor care îşi reiau activitatea înainte de luna septembrie li se vor acorda cinci puncte; b. celor care îşi vor relua activitatea din luna septembrie - patru puncte; octombrie - trei puncte; noiembrie - două puncte; decembrie - un punct.
De asemenea, cazurilor sociale li se vor aloca cinci puncte (se va ataşa ancheta socială): a. Copil/frate/soră/părinte cu dizabilităţi;
b. copii aflaţi în tutela altor persoane din familie conform prevederilor legale în vigoare; c. copii luaţi în plasament în familie;
d. copii aflaţi în situaţii de risc de separare de părinţi
Pentru a putea beneficia de punctajul alocat fiecărui criteriu de departajare, se vor anexa la cererea de înscriere toate actele doveditoare necesare.
Pentru anul școlar 2021 - 2022 în cele 15 creșe din Oradea sunt 380 de locuri disponibile.
Vă așteptăm cu drag!

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 19:18:48 Ora standard a Europei de Est