Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

De ce iubim poveștile? ... o întrebare retorică și multe argumente

„Poveștile pe sfoară” prind viață și la Școala Gimnazială „Oltea Doamna” din Oradea

De ce iubim poveștile? ... o întrebare retorică și multe argumente

*Sunt utopice - ne relatează o lume în care aproape întotdeauna Binele învinge Răul, având un final fericit, prințesa e salvată, personajul negativ e pedepsit, toată natura, tot Universul sare în ajutorul personajelor pozitive.

*Nu se demodează în timp, fiind la fel de gustate de copiii de azi ca și pe vremea noastră și a părinților noștri.
*Ne captează de la prima pagină și nu o dată, un desen animat ne-a convins să căutăm cartea și s-o citim... și am putea continua...
Ideea Poveștilor pe sfoară - un proiect derulat la nivel național, ne-a transmis-o doamna bibliotecar Dana Teședan, care, fiind foarte implicată în activitățile bibliotecarilor din țară, e la curent cu toate noutățile în domeniul dumneaei.
Așadar, odată lansată invitația, clasele ciclului primar (de la clasa pregătitoare până la clasa a IV-a) s-au arătat interesate. Doamna Teședan ne-a organizat din timp, fiecare clasă trebuind să-și aleagă povestea/ poveștile ale căror imagini să le coloreze. La start s-au aliniat următoarele clase de elevi și coordonatoarele lor: CP A - prof. Doina Sabău,  CP B - Codruța Faur, CP C - Rodica Fechete, CP D - Cristiana Vidican, CP E - Luciana Morlocan, clasa I A - Gabriela Codorean, clasa I B - Laura Vonea, clasa I C - Laura Pavel, clasa I D - Ioana Jula, clasa I E - Ramona Bireş, clasa a II-a A - Pamela Paşca, clasa a II-a B - Romelia Ciarnău, clasa a II-a C - Diana Borz, clasa a III-a C - Rodica Foltuţ, clasa a III-a D - Natalia Ruzsa, clasa a IV-a B - Cristina Anton, clasa a IV-a C - Elena Pavel şi clasa a IV-a D - Laura David-Ienei.
Am dorit să le afișăm în preajma Zilei Copilului, pentru că, e clar, poveștile au cea mai mare priză la școlarul mic, care încă mai crede (și bine face) în lumea ideatică a basmelor.
Aranjate, înfoliate, „luminate" parcă de razele prietenoase ale soarelui, desenele copiilor reprezentate pe foi separat, sub formă de puzzle sau personaje din basme pe linguri de lemn, toate „stăteau mândre" pentru a fi admirate de către toți cei care călcau pragul Școlii „Oltea Doamna". Este de la sine înțeleasă bucuria sinceră din ochii fiecărui școlărel, care își căuta lucrarea și apoi o prezenta cu mândrie părinților sau bunicilor lui.
Expoziția Poveștilor pe sfoară a putut fi admirată de joi (27 mai 2021) până luni - în ajunul Zilei Copilului, celui pentru care Dumnezeu mai dă o șansă acestei lumi. Faptul că proiectul ar fi avut priză și la clasele a V-a ne-o dovedește o pagină din jurnalul unui elev dintr-o astfel de clasă, din ale cărui pagini reiese încântarea și surprinderea la vederea expoziției:
„Dragă jurnalule,
Este joi, 27 mai 2021.
Traficul este foarte aglomerat. Mă grăbesc să ajung la şcoală. În faţa şcolii este plin de copii şi părinţi grăbiţi. Zăresc câţiva poliţişti care dirijează circulaţia.
Intru pe poarta şcolii şi nu înţeleg ce se întâmplă.
Deasupra, pe sfoară, înşirate ca nişte rufe puse la soare, o mulţime de desene. La fel, şi de-a lungul gardului care delimitează terenul de sport.
Văd în faţa ochilor derulându-se scene din basmele copilăriei: „Cartea junglei", „Albă ca Zăpada", „Cei trei purceluşi", „Frumoasa şi bestia", „Vizita". Deasupra desenelor de pe gard îl zăresc pe Pinocchio cu nasul lui impresionant, pe Cenuşăreasa şi o mulţime de prinţese cu rochii colorate, realizate pe linguri de lemn. Parcă aş fi în lumea basmelor şi nu la şcoală!
Nu înţeleg ce se întâmplă. Aflu că este activitatea  doamnei bibliotecare a şcolii noastre, la care au spus prezent elevii din clasele mici.
Ce păcat că trebuie să intru la ora de matematică! Aş fi preferat să rămân toată ora în lumea basmelor".
Luca Pelle, clasa a V-a A
 
Felicitări, doamna Dana!
O felicităm pe doamna bibliotecar Dana Teședan pentru ideea minunată, pentru organizare și implicare și așteptăm cu mare interes și alte activități similare, atât de îndrăgite de copii!
Cristiana & Ovidiu
Vedeți mai multe poze (85 de poze) în Galeria foto: De ce iubim poveștile? ... o întrebare retorică și multe argumente.

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 01:08:14 Ora standard a Europei de Est