Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

De ce iubim poveștile? ... o întrebare retorică și multe argumente

„Poveștile pe sfoară” prind viață și la Școala Gimnazială „Oltea Doamna” din Oradea

De ce iubim poveștile? ... o întrebare retorică și multe argumente

*Sunt utopice - ne relatează o lume în care aproape întotdeauna Binele învinge Răul, având un final fericit, prințesa e salvată, personajul negativ e pedepsit, toată natura, tot Universul sare în ajutorul personajelor pozitive.

*Nu se demodează în timp, fiind la fel de gustate de copiii de azi ca și pe vremea noastră și a părinților noștri.
*Ne captează de la prima pagină și nu o dată, un desen animat ne-a convins să căutăm cartea și s-o citim... și am putea continua...
Ideea Poveștilor pe sfoară - un proiect derulat la nivel național, ne-a transmis-o doamna bibliotecar Dana Teședan, care, fiind foarte implicată în activitățile bibliotecarilor din țară, e la curent cu toate noutățile în domeniul dumneaei.
Așadar, odată lansată invitația, clasele ciclului primar (de la clasa pregătitoare până la clasa a IV-a) s-au arătat interesate. Doamna Teședan ne-a organizat din timp, fiecare clasă trebuind să-și aleagă povestea/ poveștile ale căror imagini să le coloreze. La start s-au aliniat următoarele clase de elevi și coordonatoarele lor: CP A - prof. Doina Sabău,  CP B - Codruța Faur, CP C - Rodica Fechete, CP D - Cristiana Vidican, CP E - Luciana Morlocan, clasa I A - Gabriela Codorean, clasa I B - Laura Vonea, clasa I C - Laura Pavel, clasa I D - Ioana Jula, clasa I E - Ramona Bireş, clasa a II-a A - Pamela Paşca, clasa a II-a B - Romelia Ciarnău, clasa a II-a C - Diana Borz, clasa a III-a C - Rodica Foltuţ, clasa a III-a D - Natalia Ruzsa, clasa a IV-a B - Cristina Anton, clasa a IV-a C - Elena Pavel şi clasa a IV-a D - Laura David-Ienei.
Am dorit să le afișăm în preajma Zilei Copilului, pentru că, e clar, poveștile au cea mai mare priză la școlarul mic, care încă mai crede (și bine face) în lumea ideatică a basmelor.
Aranjate, înfoliate, „luminate" parcă de razele prietenoase ale soarelui, desenele copiilor reprezentate pe foi separat, sub formă de puzzle sau personaje din basme pe linguri de lemn, toate „stăteau mândre" pentru a fi admirate de către toți cei care călcau pragul Școlii „Oltea Doamna". Este de la sine înțeleasă bucuria sinceră din ochii fiecărui școlărel, care își căuta lucrarea și apoi o prezenta cu mândrie părinților sau bunicilor lui.
Expoziția Poveștilor pe sfoară a putut fi admirată de joi (27 mai 2021) până luni - în ajunul Zilei Copilului, celui pentru care Dumnezeu mai dă o șansă acestei lumi. Faptul că proiectul ar fi avut priză și la clasele a V-a ne-o dovedește o pagină din jurnalul unui elev dintr-o astfel de clasă, din ale cărui pagini reiese încântarea și surprinderea la vederea expoziției:
„Dragă jurnalule,
Este joi, 27 mai 2021.
Traficul este foarte aglomerat. Mă grăbesc să ajung la şcoală. În faţa şcolii este plin de copii şi părinţi grăbiţi. Zăresc câţiva poliţişti care dirijează circulaţia.
Intru pe poarta şcolii şi nu înţeleg ce se întâmplă.
Deasupra, pe sfoară, înşirate ca nişte rufe puse la soare, o mulţime de desene. La fel, şi de-a lungul gardului care delimitează terenul de sport.
Văd în faţa ochilor derulându-se scene din basmele copilăriei: „Cartea junglei", „Albă ca Zăpada", „Cei trei purceluşi", „Frumoasa şi bestia", „Vizita". Deasupra desenelor de pe gard îl zăresc pe Pinocchio cu nasul lui impresionant, pe Cenuşăreasa şi o mulţime de prinţese cu rochii colorate, realizate pe linguri de lemn. Parcă aş fi în lumea basmelor şi nu la şcoală!
Nu înţeleg ce se întâmplă. Aflu că este activitatea  doamnei bibliotecare a şcolii noastre, la care au spus prezent elevii din clasele mici.
Ce păcat că trebuie să intru la ora de matematică! Aş fi preferat să rămân toată ora în lumea basmelor".
Luca Pelle, clasa a V-a A
 
Felicitări, doamna Dana!
O felicităm pe doamna bibliotecar Dana Teședan pentru ideea minunată, pentru organizare și implicare și așteptăm cu mare interes și alte activități similare, atât de îndrăgite de copii!
Cristiana & Ovidiu
Vedeți mai multe poze (85 de poze) în Galeria foto: De ce iubim poveștile? ... o întrebare retorică și multe argumente.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:51:02 Ora standard a Europei de Est