Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiect pentru liceenii orădeni

Luni, la C.N. „Mihai Eminescu” - World Citizenchip

Proiect pentru liceenii orădeni

În 30 martie 2009, la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea, a avut loc evenimentul de deschidere a proiectului „World Citizenship”, organizat de AIESEC Oradea, la care au participat 100 de liceeni din 11 licee din Oradea.

 Manifestarea a început cu prezentarea Comitetului local Oradea al AIESEC făcută de Teodora Popa, fostul președinte. Cadar Ioan, profesor de la Colegiul Național „Mihai Eminescu”, a vorbit elevilor despre conceptul de leadership și importanța conștientizării abilităților personale, iar în final a felicitat elevii pentru participarea lor la acest proiect. Carmen Apăteanu, coordonatorul proiectului, a prezentat elevilor agenda programului prin care vor trece în perioada următoare, precum și beneficiile pe care le pot avea în urma derulării acestui proiect. Tot ea a prezentat studenții străini care vor susține cursurile.
 Cea de-a treia ediție a World Citizenship se desfășoară în perioada 1 aprilie – 27 mai în 11 licee din Oradea. Pregătirile vor fi ținute de studenți stagiari internaționali din India și Vietnam.
 Linh Nguyen, după ce s-a prezentat, a cântat un cântec vietnamez și a spus câteva cuvinte în limba română. Ea este membru al AIESEC Hanoi. În cadrul acestui proiect, Linh va avea un rol foarte important în dezvoltarea personală a elevilor.
 Chinmay Tamhaney, din India, dorește să lase o amprentă în educația liceenilor orădeni. Îi va face pe elevi să înțeleagă mai bine lumea, să facă o alegere cât mai potrivită în viață. De asemenea, scopul lui este acela de a-i ajuta să conștientizeze unii termeni, precum: globalizare, Uniunea Europeană, evoluția socio-culturală a României.
 Tanya Dsilva vine din India și este foarte entuziasmată să lucreze cu elevii orădeni, având aceeași vârstă ca ei. Ea are 17 ani și dorește să-i ajute pe elevi să-și descopere calitățile și defectele, să–și însușească conștințele necesare pentru a-și construi un viitor cât mai sigur.
 Prin acest proiect, noi ne propunem să sprijinim elevii de liceu să se cunoască mai bine pe sine, să le oferim oportunitatea de a-și crea un plan de carieră, de a se dezvolta personal și de a interacționa cu tineri din alte țări.
 Proiectul este finanțat de Youth in Action. (Adi Sereș)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:56:24 Ora standard a Europei de Est