Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Competiția europeană Sci-Tech Challenge

Pentru al 12-lea an consecutiv, proiectul Sci-Tech Challenge

Competiția europeană Sci-Tech Challenge

Elevii europeni prezintă soluții inovatoare pentru gestionarea și reciclarea deșeurilor. Printre aceștia se află și șase elevi din județul Constanța.

Pentru al 12-lea an consecutiv, proiectul Sci-Tech Challenge, organizat de Junior Achievement și ExxonMobil,încurajează tinerii să își aplice cunoștințele în domeniile Științei, Tehnologiei, Ingineriei și Matematicii (STEM) și să își dezvolte creativitatea și aptitudinile antreprenoriale pentru a răspunde provocărilor  viitoare. Cei mai buni 25 de elevi din cele cinci țări implicate în proiect - Belgia, Cipru, Italia, Olanda și România - au participat la competiția europeană, organizată pentru a doua oară în format online din cauza restricțiilor aferente pandemiei Covid-19. Aceștia au fost repartizați în cinci echipe mixte și au fost provocați să prezinte soluții inovatoare pentru rezolvarea unei teme legate de gestionarea deșeurilor în timpul și după un festival de muzică în aer liber. Numai în Marea Britanie, peste 23.000 de tone de deșeuri sunt produse anual la festivaluri, ceea ce reprezintă o provocare pentru organizatori, deoarece aceștia trebuie să abordeze astfel de probleme fără a compromite experiența participanților.
România a fost reprezentată la etapa europeană a proiectului Sci-Tech Challenge de șase elevi selectați din primele trei echipe câștigătoare ale etapei naționale:
1.Matei Eugen Vlăduț, Colegiul Național Militar „Alexandru Ioan Cuza" Constanța;
2.Vlădăreanu Iulia Cristiana, Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu" Medgidia;
3.Muscoi Vlad Nicolae, Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu", Medgidia;
4.Stoica Ioana Cătălina, Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu", Medgidia;
5.Sandu Emil, Liceul Tehnologic de Electrotehnică și Telecomunicații, Constanța;
6.Hurmuzache Vlad Alexandru, Liceul Tehnologic de Electrotehnică și Telecomunicații, Constanța.
Echipele și-au prezentat soluțiile inovatoare în fața unui juriu internațional, ai cărui membri au fost: Virginia Janssens, director general la PlasticsEurope; Markus Liebhard, profesor la Institutul de Învățământ Tehnic Superior „Wolfsberg" din Austria; Mónica Pérez Lobo, director pentru Sustenabilitate și ESG la Toyota; și prezidat de către Nikolaas Baeckelmans, vicepreședinte Afaceri Europene la ExxonMobil.
Cea mai apreciată ideea (inovatoare) fost prezentată de echipa desemnată câștigătoare „GreenFest", din care au făcut parte și elevii Hurmuzache Vlad Alexandru și Muscoi Vlad Nicolae, având la bază atât antreprenoriatul, cât și abilitățile STEM. Membrii echipei „GreenFest" au propus utilizarea unui biocombustibil creat prin lichefierea hidrotermală a deșeurilor alimentare și a ustensilelor fabricate din celuloză pentru alimentarea camioanelor folosite pentru transportul produselor în timpul diferitelor ediții ale festivalului. În plus, camioanele vor avea capacitatea de a susține refrigerarea produselor în timpul zilei, utilizând biocombustibil pentru a asigura răcirea adecvată în timpul nopții.
Concentrarea sporită asupra educației STEM este mai oportună ca niciodată: contextul pandemiei Covid-19 a evidențiat importanța științei și a inovației în găsirea soluțiilor la cele mai presante provocări globale, inclusiv sănătatea, clima și energia. Joanna Drake, director general adjunct - DG pentru Mediu al Comisiei Europene a declarat că viitorul este Verde, iar tinerii talentați de astăzi sunt cei care pot face Europa noastră de mâine mai rezistentă, inclusivă și durabilă. Cunoașterea profundă a tehnologiilor intensive de date și abilitățile asociate vor fi cruciale în găsirea de răspunsuri la provocările de mediu; schimbările climatice, pierderea biodiversității și poluarea în mod special".
Philippe Ducom, președinte ExxonMobil Europa, a adăugat că „abilitățile STEM sunt esențiale pentru a face față provocărilor din societate, cum ar fi deșeurile din mediul înconjurător, prin soluții practice precum reciclarea sporită a plasticului, îmbunătățiri în recuperarea deșeurilor din plastic și tehnologii inovatoare de reciclare. ExxonMobil este dedicată să inspire și să pregătească elevii pentru a urma cariere în domeniile STEM. Acesta este motivul pentru care trebuie să motivăm tinerii oameni de știință, specialiști în tehnologie, ingineri și matematicieni; ei vor fi inovatorii de mâine".
Salvatore Nigro, CEO JA Europa, a spus, de asemenea, că Sci-Tech Challenge a provocat tinerii din Europa să abordeze tema reciclării în contextul unui eveniment de masă, aceștia folosindu-se de creativitatea lor antreprenorială pentru a servi unei cauze bune. În vederea atingerii obiectivelor „Acordului Verde", care vizează realizarea unei economii durabile și transformarea Europei într-un continent neutru din punct de vedere climatic până în anul 2050, școlile noastre trebuie să sprijine dezvoltarea abilităților STEM și de antreprenoriat în formarea următoarelor generații pentru a transforma aceste provocări în oportunități".
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:38:01 Ora standard a Europei de Est