Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cele mai bune idei despre învățământul viitorului, premiate la Școala de primăvară

De la Junior Achievement (J.A.) România

Cele mai bune idei despre învățământul viitorului, premiate la Școala de primăvară

Școala de primăvară, dezvoltată de Junior Achievement (J.A.) România cu sprijinul O.M.V. Petrom, a reunit anul acesta 70 de elevi de liceu, care, coordonați de voluntarii O.M.V. Petrom, au lucrat timp de patru zile în echipe pentru a dezvolta un proiect care să răspundă unei probleme specifice identificate într-o comunitate.

Tema din acest an - Școala Viitorului - a lansat echipelor de elevi provocarea de a elabora un proiect care să răspundă următoarelor întrebări:
*Ce discipline/materii ar fi util să se studieze de către elevii din clasele de liceu?
*Care ar trebui să fie metodele și tehnicile de învățare?
*Cum se va face evaluarea, cum este structurat sistemul de notare și care sunt criteriile de promovabilitate?
*Cum îi poate ajuta mai mult această nouă școală pe elevi și profesori, atât în viața personală, cât și în cea profesională?
Pe parcursul celor patru zile de pregătire, elevii au beneficiat de consultanță permanentă, precum și de webinare dedicate managementului de proiect și abilităților de prezentare, elemente cheie ale proiectului pe care îl construiesc împreună și îl prezintă apoi juriului.  
Vineri, 14 mai 2021, a fost ziua dedicată prezentării proiectelor, jurizării și anunțării câștigătorilor, adică a echipelor care au prezentat cele mai bune soluții. Criteriile pe baza cărora s-a făcut jurizarea sunt originalitatea, relevanța - în ce măsură soluția propusă răspunde nevoii sau problemei din tema de lucru - și caracterul practic, din punct de vedere tehnic și financiar, al propunerii.
Folosind resursele limitate de timp și informație puse la dispoziție, dar exploatând la maximum creativitatea și avantajele muncii în echipă, echipele au generat soluții inovatoare, cu un grad înalt de aplicabilitate pentru problema pusă în discuție.
Crearea unor aplicații care includ noi tehnici de învățare, inclusiv folosirea hologramelor, cluburi dedicate dezbaterilor, educației financiare și orientării profesionale, noi sisteme de evaluare și notare, perfecționarea abilităților de învățare online - au fost printre cele mai apreciate idei propuse de tineri.
Juriul, format din reprezentanți O.M.V.Petrom și J.A. România, a acordat următoarele premii:
Locul 1 - Echipa 1, pentru proiectul Follow your passion, care propune o orientare vocațională clară în dezvoltarea curriculumului școlar
Locul 2 - Echipa 2, pentru aplicația multifuncțională Teachgram
Locul 3 - Echipa 4, pentru platforma de evaluare și notare Unknown: facem necunoscutul cunoscut
Întrebați care au fost cele mai importante experiențe pe care le-au trăit cu acest prilej, tinerii au menționat munca în echipă, deschiderea pentru dialog și exprimarea opiniilor, creativitatea și concentrarea.
*Am interacționat cu elevi din diferite părți ale țării, am aflat multe lucruri noi și o să le folosesc cu siguranță pe viitor.
*Mi s-a părut foarte interesant să lucrez cu oameni pe care nu îi cunoșteam. Colaborarea, răbdarea, respectul și spiritul de echipă contează cel mai mult. Orice necunoscut îți poate fi prieten!
*Mi-am depășit limitele, am învățat că nu există idei proaste și trebuie tot timpul să îți exprimi opinia.
*Cel mai important lucru învățat este punerea în practică a curajului și încrederii în sine!
Evenimentul face parte din programul „Aptitudini esențiale pentru succesul tinerilor din comunitatea ta", derulat în parteneriat cu O.M.V. Petrom, și urmărește să aducă tinerii mai aproape de realitatea economică și să îi familiarizeze cu conceptele moderne legate de antreprenoriat, ştiinţă şi tehnologie, înțelegând totodată modul în care inovaţia și comportamentul responsabil față de resurse și mediu pot contribui la bunăstarea comunității.
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:26:49 Ora standard a Europei de Est