Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„În ritm cu viața”… la Roșia

Un nou proiect realizat de Asociația Culturală Teatrul de Copii, în parteneriat cu Teatrul ,,Regina Maria”

„În ritm cu viața”… la Roșia

Asociația Culturală Teatrul de Copii a demarat, în parteneriat cu Teatrul ,,Regina Maria", proiectul „În ritm cu viața", care se desfășoară în comuna Roșia din județul Bihor, în perioada 17-21 mai 2021 și cuprinde o serie de ateliere de exerciții teatrale, care se adresează elevilor din școala primară și cea gimnazială.

Atelierele sunt susținute prin programul Fondul Educație pentru Azi, implementat de Fundația Comunitară Oradea, cu sprijinul financiar PEPCO România.

Obiectivul principal al proiectului este acela de a oferi un ajutor substanțial copiilor din comuna Roșia în procesul de dezvoltare psiho-emoțională și în dezvoltarea aptitudinilor. Atelierele sunt propuse și susținute de actori ai Teatrului ,,Regina Maria", dintre care Florian Silaghi, Alexandru Pop și Igor Lungu de la Trupa Arcadia și George Dometi de la Trupa Iosif Vulcan, având-o ca invitată pe actrița Consuela Egyed, actor mânuitor păpuși, fiecare dintre aceștia participând pro bono în cadrul proiectului. Atelierele sunt construite în așa fel încât să acopere o gamă cât mai largă de elemente specifice artei actorului, pornind de la module de dicție, mișcare scenică, coordonare, păpușerie, concentrarea atenției etc. Acestea se desfășoară în fiecare zi dintre cele cinci în care se derulează proiectul, în două etape: dimineața cu elevii Școlii Primare Nr. 3 din Țarina, iar după-amiaza cu elevii care participă la programul After School. Elevii sunt împărțiți în grupe, care se rotesc în așa fel încât fiecare să ia parte la toate cele cinci ateliere susținute de actori.
Primele două zile ale proiectului s-au scurs repede și au fost un real succes. Copiii au participat la activități cu entuziasm și au răspuns cu seriozitate tuturor provocărilor ridicate de către cei cinci actori, iar cadrele didactice ne-au întâmpinat cu deschidere și interes. Bucuria întâlnirii cu actorii orădeni a fost atât de mare, încât și copiii de la grădiniță și-au dorit să fie implicați în activități, fapt care ne-a bucurat enorm. Chiar dacă am avut puține emoții la început, acestea s-au risipit, deoarece copiii mici au fost receptivi și încântați de activități, asemeni colegilor mai mari.
Efectele benefice s-au resimțit chiar din primele momente și în rândul cadrele didactice prezente la ateliere care și-au arătat interesul să continue și în viitor o parte dintre exercițiile și jocurile efectuate.
Toate activitățile au fost susținute în conformitate cu reglementările în vigoare, respectându-se distanța și obligativitatea purtării măștii în spații închise. Grupele de elevi au fost formate în așa fel încât aceste măsuri să poată fi aplicate.
Florina Dometi

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:02:14 Ora standard a Europei de Est