Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Ocrotind natura, ne îmbunătățim viața”

Proiectul de parteneriat internațional

„Ocrotind natura, ne îmbunătățim viața”

Marți (31 martie 2009), în sala festivă a Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea, a avut loc un spectacol prilejuit de o nouă întâlnire a partenerilor din cadrul proiectului educațional internațional „Ocrotind natura, ne îmbunătățim viața”. Din 20 octombrie 2008 (și până la 1 iunie 2009), elevi și dascăli din trei școli, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea (clasele a II-a F și G, înv. Iosif Româneac și Marioara Pantea, a IV-a A, înv. inst. Aurelia Vesa), Școala Bilingvă din Micherechi – Ungaria (prof. Ruzsa Zoltan – directorul școlii, Ruzsa Floare, Maria Martin și Eva Pătcaș) și Școala cu clasele I-IV din Bicaci, comuna Gepiu (înv. Anda Piscoi), derulează proiectul educațional internațional „Ocrotind natura, ne îmbunătățim viața

  "Fenomenele de poluare nu cunosc distanțe și nu țin seama de frontiere”
 „Protejarea planetei Pământ, casa noastră a tuturor, este o problemă care trebuie să ne preocupe pe toți, adulți și copii, deoarece fenomenele de poluare nu cunosc distanțe și nu țin seama de frontiere. Ignorarea măsurilor ecologice de apărare a mediului poate declanșa  o criză ecologică având consecințe grave. De aceea este necesară  formarea conștiinței și conduitei ecologice prin orice demers educativ, școlar sau extrașcolar. Copiii percep ceea ce este în jurul lor, dispun de reprezentări despre mediul natural în care trăiesc și admiră  ccea ce îi înconjoară. Școala trebuie să transforme sentimentele de admirație față de frumusețile naturii în convingeri și deprinderi de protejare a mediului înconjurător. Iar scopul acestui proiect tocmai acest lucru urmărește formarea unei atitudini responsabile și active pentru gestionarea și ocrotirea mediului înconjurător, în vederea menținerii echilibrului ecologic”.
 Astfel ne-a argumentat învățătoarea Marioara Pantea mobilul nașterii acestui proiect  de parteneriat internațional, inclusiv scopul pe care îl urmăresc cadrele didactice implicate în derularea proiectului.
 Pe agenda întâlnirii de ieri, au figurat mai multe activități: vizionarea unui spectacol de teatru în limba română la Teatrul de Stat pentru Copii și Tineret „Arcadia”, vizitarea principalelor obiective și monumente cultural-istorice din centrul municipiului Oradea, prezentarea și vizitarea Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu”, plantarea a doi arbuști ornamentali în grădinița școlii, spectacolul artistic, precum și o „incursiune” în stațiunea cu nuferi – o ieșire la Băile Felix.
 De la „Cărticica de colinde” la regalul artistic
 În decembrie 2008, la prima întâlnire de proiect, care s-a desfășurat la Micherechi (în Ungaria), au participat membrii echipei de proiect și un grup restrâns de elevi din Oradea. Atunci, partenerii orădeni le-au făcut cadou gazdelor (elevilor și dascălilor parteneri) câteo „Cărtică de colinde”. Acum, i-a primit cu o expoziție și un regal artistic de toată pomina, cuprinzând dansuri populare, dans sportiv, dans de societate, un grupaj de cântece despre natură și un grupaj de cântece din repertoriul internațional, în mai multe limbi europene. La final, gazdele le-au dăruit partenerilor de proiect din Ungaria câteo felicitare și un coșuleț în formă de iepuraș cu un ou de ciocolată, ca simbol a prieteniei și un dar de Sfintele Paști care se apropie.
 În cadrul expoziției (care poartă chiar numele proiectului), au fost expuse desene și lucrări realizate de elevii orădeni implicați în proiect pe tema ocrotirii naturii.
Următoarea întâlnire de proiect va avea loc  în luna mai, la Micherechi, care se va solda cu vizitarea renumitei sere din localitate. Dar până atunci, elevii orădeni vor mai desfășura și alte activități ecologice în curtea și grădinița școlii.
 Să mai spunem că la spectacolul din sala festivă, artiștii și echipa de proiect au fost onorați de prezența unor reprezentanți ai Casei Corpului Didactic Bihor (inst. Rodica Popa, profesor metodist al C.C.D. Bihor) și conducerea liceului gazdă (director – prof. Mihai Vesa, director adjunct – prof. Ioan Pirtea ) care au salutat distinșii oaspeți, au felicitat artiștii pentru minunatul spectacol oferit și au urat succes în derularea proiectului de parteneriat. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Ocrotind natura, ne îmbunătățim viața”.

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 09:57:10 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...