Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

D.A.S.O., alături de persoanele cu dizabilități prin serviciul Acces-Or

,,Nu ești niciodată singur”,

D.A.S.O., alături de persoanele cu dizabilități prin serviciul Acces-Or

Unul dintre serviciile pe care Direcția de Asistență Socială Oradea le pune la dispoziția comunității este serviciul Acces-Or, serviciu care vine în sprijinul persoanelor cu dizabilități din municipiul Oradea, în vederea protecţiei, integrării şi incluziunii sociale a acestora în viaţa comunităţii locale.

Unele dintre obiectivele majore ale serviciului sunt facilitarea accesului persoanelor cu dizabilități la echipamente, accesorii, dispozitive asistive și transport special cu ajutorul mijlocului de transport al instituției, dotat cu sistem hidraulic de urcare/coborâre a persoanelor utilizatoare de fotoliu rulant, în vederea facilitării accesului acestor persoane (copii și adulți) la serviciile din comunitate.
Echipamentele și dispozitivele asistive sunt puse gratuit la dispoziția solicitanților pe întreaga perioadă în care acestea le sunt de folos. Transportul persoanelor cu dizabilități cu mijlocul auto adaptat din dotarea serviciului Acces-Or se face tot gratuit în baza unei cereri depuse la sediul D.A.S. Oradea, str. Primăriei nr. 42, Serviciul Relații cu Publicul și Evaluare Inițială sau a unei solicitări telefonice la numărul 0800410430, în prealabil cu 24 de ore faţă de momentul în care se solicită transportul.
În acest sens, directorul D.A.S. Oradea, d-na Anca Grama a primit vizita d-lui Ovidiu Milian, președintele Asociației persoanelor cu dizabilități ,,Nu ești niciodată singur", asociație recent înființată, întâlnire care a pus bazele unei noi colaborări. Și această asociație vine în sprijinul persoanelor cu dizabilități, precum și celor aflați temporar în dificultate locomotorie, din cauza unor accidente sau a bolii și inclusiv cazurilor sociale atât din municipiul Oradea cât și din județ și pune la dispoziția acestor persoane cărucioare rulante și dispozitive medicale. Numerele de telefon la care cei interesați pot solicita serviciile oferite de către Asociația ,,Nu ești niciodată singur" sunt: 0773319648 sau 0745461398.
Totodată, dorim să reamintim faptul că Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții, în parteneriat cu Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, implementează proiectul ,,Facilitarea inserției pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități", în cadrul căruia se acordă subvenții persoanelor cu dizabilități care sunt în căutarea unui loc de muncă și care nu au un loc de muncă în prezent, sub forma unui voucher de până la 5.000 euro, în vederea achiziționării de tehnologii și dispozitive asistive și tehnologii de acces.
,,Preocuparea permanentă a Direcției de Asistență Socială Oradea este îmbunătățirea continuă a serviciilor oferite comunității noastre, colaborarea cu sectorul O.N.G. fiind una esențială pentru noi, aceasta contribuind la îmbunătățirea calității vieții cetățenilor orașului nostru", susține Anca Grama, directorul D.A.S.O. În prezent, în municipiul Oradea, activează în domeniul social 48 de asociații și fundații care se implică în numeroase proiecte ale municipalității, venind alături de noi și oferind sprijin acolo unde este nevoie.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 19:18:57 Ora standard a Europei de Est