Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Patru piese scurte de teatru pe tema prevenirii incendiilor

Vineri, la Casa de Cultură a Sindicatelor din Oradea

Patru piese scurte de teatru pe tema prevenirii incendiilor

Fundația caritabilă RO-MAN-AID (reprezentată de directorii Douglas și Rosa Drown, Marcel Morar), în colaborare cu Inspectoratul General pentru Situații de Urgență „Crișana” Oradea, a prezentat, vineri, 27 martie 2009, pe scena Casei de Cultură a Sindicatelor din Oradea un spectacol alcătuit din patru piese scurte de teatru pe tema prevenirii incendiilor. Spectacolul a fost sponsorizat de Isle of Man Government și Inspectoratul Școlar județean Bihor.

 În cadrul pieselor „Sanda salvează ziua” și „Jucării” au jucat elevi de la Școala cu clasele I-VIII din Girișu de Criș, îndrumați de profesorii Horia Pop, Dana Borbely, Adriana Paul și  Monica Ignat; protagoniștii piesei „Un nou început” au fost elevi de la Școala cu clasele I-VIII din Cheresig, îndrumați de profesoara Alina Șușman; actorii piesei „Pompier la datorie” au fost elevi de la Școala cu clasele I-VIII din Tărian, îndrumați de profesorii Florina Dõrfler și Floare Gavra.
 De prezentarea spectacolului s-au ocupat elevii Denisa Coca și Adrian Torje, din clasa a VIII-a, de la Școala cu clasele I-VIII Girișu de Criș.
 În cea de-a patra piesă a mai jucat căpitanul Sorin Caba (de la IGSU „Crișana”), care a făcut o demonstrație de stingere a focului cu o pătură specială, rezistentă la foc, dând și explicațiile de specialitate ce se impuneau. Regia tehnică și materialul filmat au fost asigurate de Douglas Drown, iar scenariile pieselor au fost scrise de Rosa Drown.
Regia pieselor a fost semnată de Rosa Drown, prof. Dana Borbely și prof. Horia Pop.
La finalul spectacolului, ofițeri și subofițeri ai IGSU „Crișana” au împărțit spectatorilor broșuri (realizate de Adina Mihele, artist plastic din Girișu de Criș).
„Piesele au fost inițial pregătite pentru aprilie 2008, când au fost interpretate pe scena Căminului Cultural din Girișu de Criș, iar filmările și broșurile au fost încorporate pe DVD-ul „Focul nimicește” - prima variantă. O versiune îmbunătățită a acestuia va fi realizată pentru a fi distribuită școlilor din toată România.
 Spectacolul, broșurile și DVD-ul constituie componenta educațională a proiectului comunitar internațional de prevenire și stingere a incendiilor care se derulează din 2008 și vizează înființarea unui serviciu civil de pompieri la Girișu de Criș. Isle of Man Government prin Isle of Man Overseas Aid Committee a sponsorizat cu două autospeciale, echipament, training specializat și sisteme anti-incendii pentru școli”, după cum am aflat de la dl prof. Horia Pop.
 Prezent la spectacolul de la Casa de Cultură a Sindicatelor, James Anthony Brown, prim-ministrul Isle of Man, a felicitat micii actori care s-au întrecut în a prezenta un spectacol total, pentru care merită nota maximă, ei, dar și profesorii care i-au îndrumat. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Patru piese scurte de teatru pe tema prevenirii incendiilor.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 14:44:58 Ora standard a Europei de Est