Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Invitatul întâlnirii: dna comisar de poliție Lavinia Papp, psiholog principal, specialist criminalist

Joi, la Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră ,,Agora”

Invitatul întâlnirii: dna comisar de poliție Lavinia Papp, psiholog principal, specialist criminalist

Joi, 6 mai 2021, la nivelul C.C.O.C. din cadrul Universității ,,Agora" s-a desfășurat, o dezbatere online pe probleme de interes pentru studenții de la Facultatea de Științe Juridice și Administrative, Domeniul Drept, Domeniul Științe administrative, Programul de studii: Poliție locală și programul de studii: Științe penale și criminalistică (SPC).

Dezbaterea a vizat aspecte de natură practică, exemplificări, spețe, iar demersul face parte din acțiunea intreprinsă de către Universitatea ,,Agora", prin C.C.O.C., la recomandarea unor angajatori care au specificat în întâlnirile cu reprezentanții Universității, că aceste întâlniri sunt benefice pentru viitorii absolvenți.
Studenții interesați au participat la această întâlnire la care a fost invitată dna comisar de poliție Lavinia Papp, psiholog principal, specialist criminalist, expert poligraf, din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor.
Dna Lavinia Papp le-a vorbit studenților despre organizarea profesiei de psiholog criminalist și despre aparatul poligraf. Aceasta a arătat că poligraful este un aparat medical care înregistrează modificările psihofiziologice ale persoanei examinate pe parcursul adresării unui set de întrebări. Aparatul monitorizează ritmul cardiac, pulsul, tensiunea arterială, respirația etc. La baza folosirii tehnicii poligraf stă faptul că o minciună spusă conștient, pe lângă efortul mintal pe care îl necesită, produce și o anumită stare de tensiune emoțională (teamă). Producerea tensiunii emoționale își are originea în declanșările involuntare ale sistemului neurovegetativ concomitent conștientizării pericolului și în întârzierea prin aceasta a instinctului de autoconservare.
Ca rezultat apare un întreg cortegiu de reacții fiziologice ce pregătesc organismul pentru a face față situației.
Poligraful  NU înregistrează minciuna ca atare, ci modificările fiziologice ale organismului în timpul variatelor stări emoționale care însoțesc simularea.
Conform teoriei „reacției determinate de infracțiune", persoana vinovată reacționează când minte, deoarece întrebările provoacă emoții sau trăiri care au existat în momentul comiterii infracțiunii (Barland, 1988).
Astfel, la finalul examinării, se obțin diagrame pe baza cărora specialiștii se pot pronunța cu privire la existența sau inexistența caracteristicilor specifice comportamentului simulat în raport cu fapta cercetată.
De asemenea, dna comisar le-a vorbit studenților despre originile poligrafului, care datează din anul 1895, pe când cunoscutul antropolog italian Caesare Lambroso (primul care stabilește, pe baza unui șir lung de observații, stigmatele corporale după care pot fi recunoscuți răufăcătorii) experimenta un aparat primitiv ce măsura variațiile de puls cu ajutorul unui cilindru pe care era aplicat negru de fum, acesta fiind învârtit de un mecanism de ceasornic.  Apoi, în 1917, William Moulton Marston, absolvent al Facultății de psihologie în cadrul Universității Harvard și ulterior profesor de psihologie în cadrul Universității Americane din Washington D.C., este cel care a utilizat pentru prima dată valoarea presiunii sistolice ca metodă de detectare a minciunilor.
Chirurgul cardiovascular de origine scoțiană, Lewis MacKenzie, (1853-1925) în cercetările sale efectuate pe diverse patologii cardiace, a dezvoltat aparatul numit de către el the ink polygraph, poligraful cu cerneală. Scopul acestuia a fost de a înregistra simultan diferențele de puls arterial și venos, adică aritmiile.
Evenimentul s-a desfășurat online pe durata a două ore, iar întrebările adresate invitatei dovedesc interesul și dorința studenților noștri de a acumula cunoștințe din acest domeniu de activitate.
Mulțumim tuturor specialiștilor care sunt implicați în diseminarea informațiilor privind profesiile pe care le exercită, care se străduiesc, de fiecare dată, să împărtășească studenților noștri din experiența lor și afirmăm, fără tăgadă, că fără știința și implicarea lor, munca noastră ar fi mult mai grea.
Mulțumim și suntem recunoscători dlui Florin Lăzău, șef Serviciu Criminalistic în cadrul I.P.J. Bihor, pentru profesionalism și implicare.
Laura Boșca

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:42:18 Ora standard a Europei de Est