Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea și-a deschis larg porțile pentru o nouă serie de pregătire

Bine ați venit în școală, dragi elevi!

Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea și-a deschis larg porțile pentru o nouă serie de pregătire

În 5 mai 2021, a început o nouă serie de pregătire cu elevii care au finalizat cu succes toate etapele concursului de admitere din perioada 18 februarie - 27 aprilie 2021. Un concurs extrem de riguros și complex, în urma căruia, din cei 1.346 de candidați au fost selectați cei mai buni.

Și, au venit cu energia și optimismul specific, 221 de tineri și tinere din toate colțurile țării, nerăbdători să pornească pe drumul ales, la finalul căruia fiecare se va alătura familiei frumoase și dinamice a Poliției de Frontieră Române.
După o primă zi în care au fost parcurse, pas cu pas, toate etapele cuprinse într-un plan de acțiune pentru prevenirea răspândirii infectării cu virusul SarsCov2, elevii, însoțiți deja de instructorii diriginți și întregul personal suport, au primit primele elemente de echipare și de birotică pentru ca, în data de 6 mai a.c. să se desfășoare, în cadru festiv, deschiderea anului de pregătire cu seria de elevi 5 mai 2021 - 25 martie 2022.
În cuvântul de deschidere, directorul școlii, domnul comisar-șef de poliție HOTNOGA Ionel a menționat că Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu" Oradea duce mai departe firul nevăzut al tradiției de 102 ani de învățământ de ordine publică și siguranță națională desfășurat în acest străvechi oraș românesc de pe malurile Crișului Repede, devenind, peste ani, prin eforturile personalului și al elevilor, o instituție de elită, recunoscută pretutindeni ca o promotoare a calității și inovației.
Pregătirea este jalonată de documentele curriculare elaborate și aprobate pentru această serie de pregătire, mai exact: Standard de Pregătire profesională, Curriculum, Structura perioadelor de şcolarizare, Planul cu repartiţia temelor şi şedinţelor pe luni şi săptămâni, Dispoziţia de învăţământ, Programul orar.
Și, încă o dată, instituția noastră se dovedește a fi deschizător de drumuri...informatice, prin introducerea în procesul de învățământ a tabletei pedagogice pe care, fiecare elev înmatriculat cu această serie de pregătire o va avea pe toată perioada școlarizării. Este, fără îndoială, o investiție în timp, dar mai ales în calitatea actului didactic asigurat în instituția noastră.
Ne aliniem astfel instituțiilor de învățământ din țară și din străinătate care au introdus în procesul de predare-învățare acest instrument pedagogic ale cărui avantaje sunt,printer altele, motivația, învățarea prin colaborare, dezvoltarea competențelor, pedagogia activă.
Ca instituție de învățământ, activitatea noastră crede, respectă și promovează un set de valori fundamentale: respectul față de reguli - indiferent dacă acestea sunt legi, regulamente sau alte acte normative ori de natură morală - față de oameni, față de colegi, șefi sau subordonați, față de cei pe care îi cunoaștem sau nu, indiferent de rasă, naționalitate, sex sau religie și față de tot ce ne înconjoară în viața și activitatea noastră.
O altă valoare menționată de domnul director în cuvântul de deschidere este cooperarea și lucrul în echipă, atribute importante pentru însăși natura socială a omului, exprimate inclusiv în cultura populară, de unde aflăm că „unde-s doi puterea crește" sau că „mai multe minți judecă mai bine decât una singură" și care sunt relevante în gestionarea eficientă la nivel global a unor situații complexe, de importanță majoră: conservarea și protecția mediului, dezvoltarea globală, și, în zilele noastre, prevenirea bolilor și migrația transfrontalieră.
 Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu" Oradea este conectată la valorile și standardele instituțiilor de învățământ similare din Uniunea Europeană, derulând relații intense de parteneriat cu școli de profil, fapt ce a dus la armonizarea procesului de învățământ cu standardele polițiilor de frontieră din statele Uniunii Europene, pe baza unui set de proceduri comune necesar pentru a asigura siguranța circulației specifice spațiului Schengen.
„Azi putem spune că a devenit o mândrie să ai calitatea de elev al școlii noastre, iar calitatea de absolvent al școlii oferă un pașaport de încredere pentru viitorul carierei profesionale a fiecărui tânăr polițist de frontieră."   
Bine ați venit în școală, dragi elevi! Vă dorim succes în perioada de formare și multă ambiție și perseverență în devenirea voastră ca profesioniști ai Poliției de Frontieră Române!  

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:05:39 Ora standard a Europei de Est