Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Nouă ne pasă”

,,Dincolo de curriculum”

,,Nouă ne pasă”

În cadrul proiectului educațional ,,Dincolo de curriculum”, elevii clasei a III-a A de la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea au vizitat un copil bolnav de cancer dintr-o familie de romi, în cadrul acțiunii planificate pe luna martie, intitulată ,,Nouă ne pasă”.

„Am stat de vorbă cu copilul și cu familia sa și le-am dat câteva lucrușoare. În această acțiune am avut ca partener fundația Hospice Emanuel Oradea, ne-a declarat învățătoarea clasei, institutor Maria Donca.
  Întâmplarea face ca și școala noastră să inițieze o campanie de întrajutorare a celor care locuiesc la groapa de gunoi a orașului, așa că am fost cu copiii și acolo, împreună cu clasa doamnei inst. Rodica Panti, precum și reprezentanți ai fundației „Don Orione”.
 Reporterii au cuvântul
 Ceea ce au gândit și au simțit copiii în timpul celor două acțiuni, putem afla chiar din compunerile lor.
 Dăruind, vom câștiga!
  La fel ca și în anii trecuți, în Postul Sfintelor Paști, am vrut să aducem o rază de lumină și speranță în sufletele unor copii ca și noi.
 În data de 26 martie 2009, am vizitat un copil bolnav de vârsta noastră. Acest copil face parte dintr-o familie de romi alcătuită din opt copii și doi adulți. Fiecare elev din clasa a III-a A am pregătit câte un pachet cu dulciuri, fructe și chiar hăinuțe, pe care le-am dăruit din suflet.
 A doua zi, ne-am deplasat la groapa de gunoi a orașului. Și aici am întâlnit multe persoane fără adăpost, printre care foarte mulți copii care trăiesc în condiții mizere. Și acestora le-am dăruit din suflet alimente și haine.
  Am rămas foarte impresionați de ceea ce am văzut. Ne-am bucurat sincer că am putut și noi ajuta cu puțin niște oameni sărmani. Am promis că vor mai face asemenea acțiuni. (Dalia Merje)
 Și nouă ne pasă!
 Joi, 26 martie 2009, noi, clasa a III-a A, de la Liceul Pedagogic ,,Iosif Vulcan” din Oradea, ne-am dus să vizităm o familie sărmană de la marginea orașului. Fiecare a pregătit un pachet cu haine, alimente și jucării.
 Ei trăiesc într-o locuință dată de primărie. Locuința avea doar o singură cameră în care locuiesc toți: o fetiță, șapte băieți, mama și tatăl lor. Ne-a fost foarte milă de ei, mai ales de fetița care ținea în brațe o păpușă adevărată, adică un bebeluș de doar o lună.
 Băiatul cel mare, de doar 10 ani, este bolnav de cancer osos, fiindu-i afectat un picior. A fost operat, iar pentru a se putea vindeca i s-a montat un aparat special. Soarta a fost foarte crudă cu el!
 Din această vizită, am învățat să mă mulțumesc cu ce am, văzându-i pe cei care nu au și sunt atât de necăjiți!
 Vineri, am plecat cu autocarul, împreună cu clasa a II-a B, să vizităm groapa de gunoi a orașului. Lângă groapa de gunoi trăiesc oameni în colibe care își câștigă existența scormonind prin gunoaiele pe care le aduc acolo mașinile.
 Am trecut pe la trei colibe în care locuiau adulți și copii, din care numai una avea pereți, celelalte două erau făcute numai din cartoane și covoare. Acolo am zărit un biet cățeluș care nu avea un picior. Pe jos erau cârpe și pleduri care formau, cât de cât, un pat. Doamna învățătoare ne-a spus că ei dorm aici și vara și iarna.
 Fiecare dintre noi a pregătit un pachet în care erau haine, jucării și mâncare, pe care le-am dat copiilor care trăiau acolo. Copiii s-au bucurat foarte mult de cadourile primite, iar eu am fost mulțumită că am făcut o faptă bună! (Ruzsa Antonia)
 Și ei sunt ca noi
 Elevii clasei a III-a A, împreună cu doamna învățătoare Maria Donca, ne-am hotărât să întindăm o mână de ajutor unor semeni de-ai noștri.
 Dacă anul trecut am fost în vizită la azilul de bătrâni, și am renunțat la câte o jucărie pentru a o dărui copiilor orfani, acum, în Postul Paștelui, am făcut o vizită unui copil rom, bolnav, care provine dintr-o familie numeroasă de zece membri.
 Ajutați de părinți, am pregătit pachete cu alimente, dulciuri, haine și jucării pe care le-am dăruit cu drag băiețelului bolnav și fraților lui.
 În ziua următoare, împreună cu ,,vecinii” noștri, elevii clasei a II-a B (inst. Panti Rodica), am mers la groapa de gunoi a orașului Oradea pentru a-i ajuta pe cei care locuiesc acolo în condiții neplăcute. Și acestora le-au pregătit mâncare și haine.
 În urma acestor acțiuni, am rămas surprinși de felul în care trăiesc alți oameni și ne-am hotărât să mai desfășurăm astfel de activități. (Merje Andra)
 Bucurii pentru cei triști
 Împreună cu doamna învățătoare Donca Maria, am plecat la o familie cu șapte băieți și o fetiță. Într-o odaie mică locuiesc zece persoane: copii și părinți. Cel mai mare băiat are o problemă la piciorul stâng. Are un aparat la acest picior și nu se poate deplasa. Le-am dus mâncare, haine și mici cadouri.
 Au fost bucuroși de vizita noastră, iar noi le-am promis că îi vom căuta și la vară.
  A doua zi, cu toții am plecat la groapa de gunoi a orașului unde trăiesc mai multe familii. Le-am dus mâncare și haine. Totul în jurul nostru era ca în altă lume: piramide de gunoi, sticle, flacoane și pene. O lume a murdăriei, în care cei care trăiesc se luptă zilnic pentru supraviețuire.
 Toți ar trebui să mulțumim lui Dumnezeu că avem o familie, o casă și o viață frumoasă! (Șandor Antonia Cristina)

Trimite email
vineri, 3 ianuarie 2025, 05:46:32 Ora standard a Europei de Est