Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O nouă colaborare în sprijinul persoanelor cu dizabilități

La sediul D.A.S.O.

O nouă colaborare în sprijinul persoanelor cu dizabilități

La sediul Direcției de Asistență Socială Oradea a avut loc o întâlnire de lucru la care au participat reprezentanții D.A.S.O., d-na Nica Daciana, reprezentant al Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Bihor, d-nele profesor Mihaela Popovici și Anca Mile, reprezentantele Centrului European pentru Integrare Socio-profesională ACTA, coordonatoarele proiectului Erasmus+Equality Future in Europe, și reprezentanți ai organizaţiilor neguvernamentale din municipiul Oradea.

În deschidere, directorul D.A.S. Oradea, d-na Anca Grama, a precizat: ,,În calitate de director al acestei instituții doresc să vă asigur de tot sprijinul nostru în continuare și de buna noastră colaborare. Personal vă apreciez foarte mult pentru ceea ce faceți și pentru puterea de care dați dovadă. Știu că nu este uşor, de aceea şi noi suntem aici să vă stăm la dispoziție şi să venim în sprijinul dumneavoastră cu tot ce putem şi ține de noi pentru ca acestor persoane speciale să le fie mai bine!".
Scopul întâlnirii a fost stabilirea unor noi colaborări atât pentru proiectele aflate în derulare cât și pentru inițierea altor noi proiecte prin parteneriate la nivel local.
D-na Nica Daciana a prezentat facilitățile pe care persoanele cu dizabilități apte de muncă și care au peste 25 de ani le au prin proiectul național ,,Facilitarea inserției pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități", respectiv achiziția de tehnologie asistivă.
,,Este vorba despre un proiect la nivel național pentru a permite persoanelor cu dizabilități care au peste 25 de ani și care sunt apte de muncă să-şi găsească un loc de muncă şi apoi să beneficieze de vouchere de maximum 5.000 de euro pentru achiziția de tehnologie asistivă", a transmis d-na Nica Daciana.
D-na profesor coordonator Anca Mile a prezentat proiectul la care lucrează și care se adresează autorităților locale, O.N.G.-urilor, angajatorilor, persoanelor cu dizabilități și asistenților sociali și care se referă la implicarea pe plan social și economic a persoanelor cu dizabilități. Scopul proiectului este acela de a dezvolta instrumente teoretice şi practice pentru a sprijini persoanele cu dizabilității, angajatorii şi tutorii acestora pentru a se integra pe piața muncii.
Finalizarea proiectului constă în dezvoltarea unui ghid de bune practici şi o cercetare comparativă a situației integrării pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități din cele cinci țări europene participante la proiect (România, Grecia, Italia, Polonia, Cipru), și de a scoate la lumină sincopele, ceea ce nu funcționează și ce se poate îmbunătăți. Studiul ar urma să cuprindă și exemple de bună practică, dar și un manual cu instrumente de evaluare a competențelor persoanelor cărora li se adresează, și unde s-ar potrivi acestea mai bine în domeniul muncii.  Studiul ar urma să fie prezentat instituțiilor cu putere de decizie și de schimbare, în așa fel încât incluziunea să devină o prioritate, așa cum prevede și Uniunea Europeană.
Întâlnirea a fost un bun prilej pentru a dezbate problemele cu care se confruntă cel mai des aceste persoane, precum şi nevoile lor; au avut loc discuţii interactive privind accesul persoanelor cu dizabilităţi în anumite domenii, în special cel al muncii, respectiv importanța asistenței la locul de muncă și menținerea unui loc de muncă. Cei prezenți au apreciat că este bine venită o astfel de preocupare ca cea privind realizarea acestui ghid, și de asemenea că ar fi bine venită organizarea unor cursuri și calificări adaptate persoanelor cu dizabilități, precum și modificarea unor standarde ocupaționale.
Reprezentanții O.N.G.-urilor prezente la întâlnire vor ține legătura în continuare cu autoritățile locale și cu reprezentanții ACTA în vederea realizării acestui proiect, cu scopul de a sensibiliza societatea și de a pune accent pe abilitatea unei persoane, şi nu pe dizabilitate.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:52:48 Ora standard a Europei de Est