Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Această carte nu e un cîntec, / e o liturghie într-o biserică goală”

Semnal editorial

„Această carte nu e un cîntec, / e o liturghie într-o biserică goală”

Săptămîna aceasta - vineri (23 aprilie 2021) - iese de sub tipar volumul de versuri „Terra 2.0" al subsemnatului, publicat de Editura Brumar din Timișoara, editură specializată în poezie și teatru. La aceeași editură îmi va apărea în viitorul apropiat și volumul de teatru „Incomod".

Volumul este a șasea carte semnată ca autor de mine, după trei manuale și culegeri de exerciții de limba germană, apărute la Editura Polirom, un volum de poezie și unul de istorie literară, publicate la Editura Echinox.
„Terra 2.0" este una dintre primele cărți de literatură pro-natura publicate în România. În alte țări, precum Germania, SUA sau Franța, eco-literatura are o tradiție ce duce pînă în secolul al XIX-lea, starea naturii fiind reflectată și dezbătută literar, sub formă epică, lirică și dramatică de sute de scriitori, apreciați de public și de critică. Un exemplu celebru este scriitorul francez Romain Gary, al cărui roman pro-natura „Rădăcinile cerului" a primit prestigiosul Premiu Goncourt.
Poemele din „Terra 2.0" nu sînt, așa cum și-ar putea imagina cineva, scrieri militante, de propagandă ecologistă, ci pur și simplu poezii, texte literare născute din emoția stîrnită de starea naturii sau de modul de viață contemporan, și care urmăresc să trezească emoția cititorului. Autorul nu cheamă cititorul la „lupta de clasă", la acțiune pripită, ci la meditație și la reflecție, la descoperirea frumuseții naturii, „frumusețe / născută în fiecare privire / pentru a fi contemplată și iubită".
Literatura a reflectat de-a lungul timpului nu doar frămîntările sufletești ale scriitorilor, ci și problemele societății și ale lumii. S-a scris despre războaie, despre probleme economice, despre catastrofe naturale sau tragedii precum Holocaustul. Este firesc ca scriitorii conteporani să trateze și una dintre problemele cele mai acute ale omenirii și anume schimbarea climatică. Acest lucru se întîmplă și în volumul „Terra 2.0", în care lumea este reflectată și din perspectiva unui păstrăv dintr-un pîrîu prins într-o microhidrocentrală, a unei păduri care dispare din fața progresului, a tigrului „mîncător de oameni" care nu mai are unde să trăiască pentru că i-a fost invadat teritoriul sau a omului de pe o planetă fostă albastră sau verde, care a devenit tot mai mult una de plastic.
Pînă cînd va ajunge în librării, volumul poate fi comandat pe site-ul Editurii Brumar sau prin e-mail la adresa terra2.0@yahoo.com, la prețul de 20 de lei.
Orlando Balaș

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 12:11:31 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...