Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Voluntarii LT.B.E susțin Visit Oradea

Proiectul ,,Recensământ signalistică stradală"

Voluntarii LT.B.E susțin Visit Oradea

Proiectul ,,Recensământ signalistică stradală" a fost inițiat de Asociația pentru promovarea turismului din Oradea și regiune (Visit Oradea), reprezentată de dnul Bogdan Junea, în parteneriat cu Centrul pentru Tineret ,,The Spot" , coordonat de dna prof. Mela Delia.

Scopul acțiunii a fost de a identifica numărul și locația unui anumit tip de stâlpi stradali, amplasați în întreg orașul, dar mai concentrat în zona istorică, pentru a se actualiza harta turistică a orașului.
Visit Oradea a creat o hartă a orașului și a împărțit-o în șase zone de interes, codificate pe culori (portocaliu, galben, albastru, mov, verde, roșu). În ceea ce privește atribuțiile, elevii, grupați în echipe de 3-4 sau chiar mai multe persoane, au avut de parcurs fiecare stradă din zona alocată, iar în momentul întâlnirii unui stâlp de semnalizare, l-au luat în evidență prin marcare pe hartă a poziției acestuia și fotografierea lui. Mai apoi, la un interval prestabilit, a avut loc centralizarea și comunicarea datelor obținute.
La acest proiect de voluntariat au participat 22 de elevi de liceu de la ,,Emanuel", din clasele a IX-a A și B, a XI-a A și B: Ardelean Rebeca, Ardelean Dominique, Avram Diana, Balog Alex, Bîrle Tudor, Cadar Sofia, Domocoș Luiza, Galea Darius, Gliția Salomeea, Gros Alesia, Iegar Sara, Kiss-Roth Samuel, Kurak J.J., Lup Camelia, Maier Damaris, Mocan Eunice, Negru Daniela, Todea Lavinia, Toma Iunia, Vereș Felix, Voichescu Daria și Zerghe Ștefan.
Adeverințele de voluntariat au fost înmânate elevilor în cadrul întâlnirii din 3 aprilie 2021, la sediul Centrului pentru Tineret ,,The Spot".
Chiar dacă nu au avut parte de cele mai favorabile condiții meteorologice pentru investigațiile de teren, voluntarii au rămas cu amintiri plăcute și cu mulțumirea că au putut contribui și ei la promovarea ,,Micului Paris".
Gliția Salomeea: ,,Pentru mine proiectul Visit Oradea a însemnat modul prin care am putut să-mi cunosc propriul oraș, dar si mijlocul prin care am putut vedea Oradea cu alți ochi. Pe parcursul celor trei zile, în care am străbătut o parte din oraș, am descoperit multe lucruri noi. Totodată am reușit să îmi clădesc prietenii frumoase. Pot spune că a fost cu adevărat o experiență de neuitat. Aș accepta cu tot dragul si mult entuziasm să mai particip la astfel de proiecte. Acestea sunt si vor fi cele mai frumoase amintiri ale noastre în calitate de elevi".
Domocoș Luiza: ,,Mi-a făcut plăcere să particip în acest proiect, unde am avut ocazia să îmi cunosc mai bine orașul si cu toate că în prima zi în care am ieșit vremea nu a fost de partea noastră, acest lucru nu ne-a oprit să avem parte de un timp frumos împreună plimbându-ne prin Oradea. Locuim într-un oraș frumos care chiar merită vizita"!
Prof. Iștoc Ramona
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Voluntarii LT.B.E susțin Visit Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:03:03 Ora standard a Europei de Est