Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Patru soluții creative pentru locul de muncă hibrid

ATEN propune

Patru soluții creative pentru locul de muncă hibrid

Pe măsură ce locurile de muncă se îndreaptă din ce în ce mai mult către modelele hibride, organizațiile vor avea nevoie de echipamente pentru a spori productivitatea și pentru a valorifica pe deplin modelul de lucru hibrid.

Felul în care lucrează oamenii din întreaga lume a trecut, în unele cazuri, de la modelul de lucru tradițional la desfășurarea activităților integral de la distanță. În momentul de față, în procesul de trecere la „noul normal", companiile și angajații re-definesc împreună modul în care se așteaptă să arate noul birou și noul spațiu de lucru. Deși este încă neclar ce presupune asta, ambele părți știu că modelul de lucru hibrid va rămâne un element permanent în peisajul muncii. 
Munca de la distanță a cunoscut o evoluție fulminantă în 2020, când până la 42% din forța de muncă din SUA a lucrat de acasă, potrivit unui studiu al Universității Stanford, ceea ce reprezintă peste 60% din activitatea economică a Statelor Unite. Privind în perspectivă, organizațiile se pregătesc acum pentru realitatea muncii hibride, multe previzionând un mod de lucru de „4 la 1" sau „3 la 2" cu angajații care se deplasează la birou în principal în scopuri de activități de colaborare, cum ar fi ședințele, întâlnirile, pentru a efectua cercetări sau pentru situațiile în care sarcinile lor de lucru nu pot fi îndeplinite de acasă. Un recent sondaj realizat de Gensler cu participarea a circa 10.000 de angajați cu activitate de birou din SUA, Marea Britanie, Franța și Australia a constatat că mai mult de jumătate dintre aceștia preferă un model hibrid în viitor. Angajatorii sunt, de asemenea, de acord: un recent sondaj realizat de Inavate a arătat faptul că multe companii mijlocii din Marea Britanie se așteaptă să reducă spațiul de birouri, 74% previzionând o reducere de până la un sfert și încă 12% considerând că poate fi posibilă reducerea cu până la jumătate din spațiul de birouri. 
Compania ATEN este specializată în soluții flexibile, ușor de implementat pentru munca hibridă și de la distanță, care oferă garanția productivității viitoare a organizației și satisface atât nevoile angajatorilor, cât și ale angajaților. Printre exemple se numără: 
*Soluții pentru săli de întâlnire la distanță și hibride pentru colaborare și productivitate sporită în companii și în mediul educațional 
*Soluții de transmisiuni video în direct pentru streaming de conținut de nivel profesional, ușor de realizat în scopuri educaționale, de afaceri și de creare de conținut 
*Soluții de acces la birou și la distanță pentru productivitate sporită, economie de spațiu și ergonomie într-un peisaj de lucru hibrid în continuă evoluție...
Monica Muscă 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:14:08 Ora standard a Europei de Est