Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

C.C.O.C. are ca misiune acordarea de suport specializat persoanelor care sunt și vor fi cuprinse în programele educaţionale

De vorbă cu doamna psiholog Cuibuș Dănuța Ioana

C.C.O.C. are ca misiune acordarea de suport specializat persoanelor care sunt și vor fi cuprinse în programele educaţionale

În condiții de pandemie, de distanțare socială și siguranță sanitară, Centrul de Consiliere şi Orientare în Carieră din cadrul Universității ,,Agora" este tot mai prezent în viața studenților, doamna lector univ. dr. Boșca-Rath Laura Dumitrana organizând, periodic, întâlniri cu practicieni din diferite instituții, care să le ofere studenților informații utile în carieră, din punctul de vedere al practicianului și angajatului (din experiența proprie), pentru o mai bună orientare și consiliere.

La activitatea din 4 martie 2021, alături de alți invitați, a fost prezentă și doamna psiholog Cuibuș Dănuța Ioana.
Într-o discuție avută recent cu domnia sa, am dorit să aflăm mai multe detalii legate de misiunea C.C.O.C., și implicit, a psihologului, obiectivele și beneficiarii Centrului.
,,C.C.O.C. are ca misiune, spune doamna psiholog, acordarea de suport specializat persoanelor care sunt și vor fi cuprinse în programele educaţionale, în vederea optimizării traseului educaţional şi profesional al acestora.
Vorbind de esența activității noastre, Centrul de Consiliere şi Orientare în Carieră (C.C.O.C.), care funcţionează în cadrul Universității ,,Agora", Oradea, și-a continuat și dezvoltat activitatea pe măsură ce s-a confruntat cu dorințele, așteptările, situațiile și cerințele studenților.
Obiectivele C.C.O.C.
*Orientarea şi consilierea studenţilor, astfel încât aceştia să fie capabili să îşi poată planifica şi gestiona în mod optim propriul traseu educaţional şi profesional;
*Reducerea abandonului universitar;
*Facilitarea relaţiei dintre studenţi şi absolvenţi ca viitori angajați pe piaţa muncii, astfel încât aceştia să cunoască oportunităţile şi provocările reale ale pieţei muncii (Întocmirea CV-ului, pașii spre redactarea corectă a acestuia, formularea corectă a scrisorii de intenție, simulare interviu);
*Creşterea gradului de inserţie pe piaţa muncii a studenţilor şi absolvenţilor (Comunicarea umană -  privită ca necesitate în cariera studenților);
*Dezvoltarea capacităţii decizionale a actualilor studenţi şi absolvenţi ai diferitelor specializări privind managementul carierei în contextul schimbărilor legislative şi al dinamicii permanente a pieţei muncii (Organizarea timpului/ Time Management).
Beneficiarii direcţi ai C.C.O.C.
Studenții, indiferent de programul de studiu pe care aceştia îl frecventează sau de forma de învățământ, inclusiv studenţii veniţi la studii prin programe de mobilități Erasmus, care întâmpină următoarele situații:
*Se află într-o perioadă în care au nevoie să-și clarifice opțiunea pentru o anumită profesie, direcție de orientare spre studiile de licență, masterat).
*Au dificultăți de adaptare la ritmul accelerat al cursurilor (probleme de relaționare cu cadrele didactice, randament școlar scăzut, absenteism).
*Se confruntă cu diferite stări negative (anxietate, stres, instabilitate emoțională, tristețe, lipsa motivației etc.) care îl opresc din parcursul universitar;
*Au nevoie de suport în atingerea obiectivelor de dezvoltare pe plan personal, încredere în propria persoană, cunoașterea propriilor calități și resurse, dar și limitele personale, îmbunătățirea abilităților de comunicare și relaționare cu cadrele didactice, studenți, colegi etc.
*Conștientizarea importanței așteptărilor sale în privința vieții de student; participarea la workshopuri, discuții de grup, joc de rol conferințe;
În concluzie, Centrul are în vedere identificarea soluțiilor optime pentru depășirea dificultăților cu care se pot confrunta studenții pe tot parcursul studiilor și vizează aspecte care acoperă o serie largă de situații, de la gestionarea stresului până la oferirea sprijinului de autocunoaștere prin evaluarea valorilor, intereselor și abilităților profesionale.
De asemenea, Centrul asigură consilierea individuală a studenților, respectând cu rigurozitate confidențialitatea".
Să mai adăugăm faptul că sediul Centrului este pe Str. Miron Costin, Oradea, și are următorul program: luni și miercuri, orele: 17.00-20.00, iar joi: 16.00-20.00.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:53:23 Ora standard a Europei de Est