Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Activități și consiliere pentru tinerii din centrul Dignitas

În vederea îmbunătățirii relațiilor sociale

Activități și consiliere pentru tinerii din centrul Dignitas

La Centrul Social Dignitas din cadrul Direcției de Asistență Socială Oradea a avut loc o activitate de grup cu beneficiarii centrului, cu scopul îmbunătățirii relațiilor sociale.

Dacă în urmă cu câteva zile au gătit gogoși, pe care le-au savurat împreună la o mică ,,șuetă" cu mult entuziasm, la inițiativa psihologului centrului, d-na Ioana Cîmpan, au participat la activități de dezvoltare a imaginii de sine.
Centrul social cu destinaţie multifuncţională ,,Dignitas" este o unitate de asistenţă socială destinată tinerilor cu vârsta cuprinsă între 18 şi 35 de ani, care au părăsit sistemul de protecţie a copilului, nu au locuinţă şi nu dispun de mijloacele financiare necesare închirierii sau cumpărării unei locuinţe.
Clădirea centrului Dignitas este proprietatea municipiului Oradea și are o capacitate optimă de cazare de 28 de persoane, fiind structurată pe două unităţi de cazare, oferind condiţii de trai la standarde europene, fiind dotată și utilată corespunzător nevoilor tinerilor.
Direcţia de Asistenţă Socială Oradea oferă prin personalul specializat servicii sociale beneficiarilor centrului, în mod gratuit: programe de integrare socială, profesională şi consiliere de diferite tipuri, urmărind pregătirea tinerilor pentru o viaţă independentă, acumularea deprinderilor şi elementelor necesare autogospodăririi, autoîntreţinerii, împlinirea nevoilor sociale urgente şi permanente, suport în găsirea şi menținerea unui loc de muncă, stimulare pentru a-şi continua studiile, clarificarea situaţiei juridice (acte de identitate, studii) şi medicale (prin medicul de familie).
Din 2014, de la începutul proiectului şi până în prezent, au fost cazaţi un număr de 50 de beneficiari. În urma pregătirii cu succes a tinerilor pentru o viaţă independentă, prin învăţarea deprinderilor sociale de bază, cum ar fi: managementul banilor, dezvoltarea deprinderilor de luare personală a deciziilor, identificare, obţinerea şi păstrarea unei locuinţe, îngrijire personală, stabilirea şi planificarea viitorului, 36 de beneficiari au părăsit Centrul ,,Dignitas" pentru a începe o viaţă independentă, fără a mai avea nevoie de asistenţă socială. În prezent sunt cazați un număr de 14 beneficiari, 11 dintre aceștia fiind angajați, iar trei tineri, care au lucrat în domeniul horeca, grav afectat de pandemie, sunt în prezent în căutarea unui loc de muncă.
,,Scopul funcționării Centrului social cu destinație multifuncțională ,,Dignitas" este dobândirea deprinderilor pentru o viaţă independentă, dobândirea unor abilități psihosociale care să le permită tinerilor să ducă o existenţă fără a depinde de asistenţă din partea societăţii. Alături de colegii din D.A.S.O. și din cadrul centrului încercăm să îi îndrumăm și să îi integrăm pe tinerii noștri, ne bucurăm pentru fiecare reușită a lor, atât profesională cât și personală, și suntem încrezători că vor deveni oameni de bază în societatea noastră", a declarat Anca Grama, directorul Direcției de Asistență Socială Oradea.
Până în luna februarie 2021 a funcționat și Centrul Social Candeo, pentru tinerele provenind din sistemul de protecție a copilului, centru care s-a desființat pentru că beneficiarele, cu sprijinul asistenților sociali din centru, au reușit să se integreze în societate și au părăsit centrul.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Activități și consiliere pentru tinerii din centrul Dignitas.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:59:34 Ora standard a Europei de Est