Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Clasă cu studiu intensiv a limbii engleze

Noutate la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu” din Oradea

Clasă cu studiu intensiv a limbii engleze

Școala Gimnazială ,,Avram Iancu" s-a remarcat de-a lungul anilor prin rezultatele deosebite obținute de elevi, prin grija constantă pentru asigurarea unui climat educațional propice, prin cadre didactice competente și dedicate elevilor și printr-o deschidere către tot ceea este în beneficiul elevilor săi.

Un element de noutate în oferta curriculară a școlii îl reprezintă clasa cu studiu intensiv a limbii engleze, ce va debuta în toamna anului 2021. Formarea acestei clase reprezintă încununarea activităților și muncii depuse de conducerea școlii și de cadrele didactice. În ultimii anii școala a dezvoltat o serie de parteneriate cu școli din Italia, Portugalia, Croația, Turcia, Polonia, Letonia și Bulgaria în cadrul proiectelor Erasmus+ sau eTwinning, prin intermediul cărora elevii școlii și-au putut valorifica cunoștințele de limba engleză, dar și cele digitale. Ca urmare a implicării școlii în aceste proiecte, s-a observat o creștere a interesului acestora pentru studiul limbii engleze.
Mai trebuie precizat faptul că, încă dinaintea accesării proiectelor și a dezvoltării parteneriatelor străine, în cadrul școlii a existat un opțional integrat Limba engleză - TIC, față de care elevii au manifestat întotdeauna un interes deosebit, fiind o bună oportunitate de a-și dezvolta atât competențele lingvistice cât și pe cele digitale, chiar și pentru generațiile care nu au avut inclusă în trunchiul comun ora de TIC. Chiar și pentru anul școlar viitor, nouă clase de gimnaziu au optat pentru studiul acestui opțional integrat, care constituie un preambul al clasei de intensiv, deoarece atât prin intermediul opționalului, cât și prin cel al clasei de intensiv, școala a dorit să îndeplinească un deziderat al elevilor și al părinților, acela de a studia limba engleză, o limbă atât de necesară vremurilor actuale.
Cunoașterea limbii engleze a fost mereu o preocupare constantă a generațiilor tinere, dar odată cu revoluția tehnologică, cu schimbările produse pe piața muncii, unde dispar și apar mereu profesii și meserii, deținerea unei competențe ridicate de vorbire a limbii engleze a devenit un ,,must have". Se spune deseori că pregătim azi tinerii de mâine pentru meserii care poate nici nu au fost create, însă ceea ce știm cu siguranță este faptul că limba engleză va reprezenta pentru ei un atu, un pașaport ce le va deschide multe uși ca viitori cetățeni europeni.
De aceea, suntem mândri să venim în întâmpinarea dorințelor elevilor noștri și ale părinților lor, care mereu au fost interesați și implicați în educația copiilor lor și cu care școala noastră a dezvoltat mereu o relație strânsă, parteneriatul școală - comunitate locală, fiind deosebit de important pentru noi.
Director,
prof. dr. Gheorghina Bîrlădeanu

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:52:40 Ora standard a Europei de Est