Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Vocabularul Elevului Turist în Oradea”

Proiectul

,,Vocabularul Elevului Turist în Oradea”

Proiectul ,,Vocabularul Elevului Turist în Oradea" a fost inițiat de Centrul pentru Tineret ,,The Spot" (director, dna prof. Mela Delia), în parteneriat cu Oradea Heritage, Muzeul Orașului Oradea - Complex cultural (director, dna Lupșea Angela), Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel" (director, prof. Curta Iosif) și Novartis (conf. univ. dr. Pușcaș Cristian).

Acest proiect a fost gândit sub forma unui curs de ghid turistic care se adresează tinerilor între 15 și 24 de ani, fiind parcurs în șapte săptămâni (câte două ore de două ori pe săptămână).
Programa cursului ,,Vocabularul Elevului Turist în Oradea" își propune implicarea tinerei generații în cercetarea istoriei comunității căreia îi aparține și prezentarea ei, într-o formă cât mai accesibilă și interesantă turiștilor români și străini, constituindu-se într-un model de ,,bune practice" pentru oricare localitate din țară.
Principalele competențe vizate sunt: promovarea patrimoniului turistic local, istoric și cultural, promovarea dialogului și comunicării interculturale, promovarea gândirii critice, flexibile şi prospective, dezvoltarea capacității de a prezenta evenimente/ fapte/ procese istorice și culturale, de pe pozițiile multipespectivității și a interdisciplinarității.
La acest curs au participat 13 elevi de liceu de la ,,Emanuel": Ardelean Rebeca, Ardelean Dominique, Galea Darius, Kiss-Roth Samuel, Tipi Iulia, Carțiș Răzvan, Maier Damaris, Mocan Eunice, Voichescu Daria, Pantiș Bianca, Zerghe Ștefan, Negru Daniela și Sava Sebastian.
Partea de formare a fost asigurată de profesorii Florin și Ramona Iștoc (Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel" Oradea), dna psiholog Raluca Crețu, precum și dnul conf. univ. dr. Cristian Pușcaș. Logistica a fost asigurată de dna prof. Delia Mela și dnul prof. Călin Gal-Chiș (Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel" Oradea).
Periplul elevilor prin istoria și cultura orașului Oradea a început cu cetatea Oradea, continuând cu ansamblul baroc, turul sinagogilor, Piața Unirii, clădirea și turnul Primăriei, turul Art Nouveau, Episcopia greco-catolică și stilul neoromânesc.
Turul complex a cuprins mai multe obiective turistice extrase de elevi pentru prezentare în cadrul evaluării finale, care a avut loc în 27 martie, începând cu ora 11, sub forma unui tur ghidat de absolvenții cursului, de la Cetate și până la Complexul Baroc. Lăsând la o parte emoțiile inerente unei astfel de evaluări, cursanții s-au descurcat foarte bine, dând dovadă de talent oratoric, solide cunoștințe teoretice, multă voie bună și disponibilitate de a-și dezvolta abilitățile necesare unui ghid turistic competent, un adevărat lider al grupului de turiști. Pe lângă evaluarea practică, la pas, pe teren, elevii au avut de realizat și un pliant de promovare turistică a orașului Oradea, oferindu-și astfel serviciile viitorilor clienți-turiști.
În urma evaluării, profesorii formatori au acordat calificativul Foarte Bine tuturor cursanților și le-au oferit diploma de absolvire, semnate de partenerii proiectului, în cadrul întâlnirii din 3 aprilie 2021, la sediul Centrului pentru Tineret ,,The Spot".
Ca un feedback
Ca un feedback al acestui proiect, oferim câteva mărturii ale elevilor participanți la curs.
,,Mă bucur mult că am participat la acest proiect, a fost o experiență unică ce m-a ajutat să văd Oradea cu alți ochi, să înțeleg mai profund orașul în care trăiesc. De multe ori suntem prea prinși în goana de zi cu zi și nu reușim să ne ridicăm capul din pământ și să privim frumusețea lucrurilor care ne înconjoară, să înțelegem istoria din spatele lor, povestea din spatele multor clădiri emblematice pentru orașul nostru. Trăim visând să vizităm locuri cât mai  îndepărtate, fără să realizăm că avem aici, lângă noi, comori  pe care alții vin de la mulți kilometri să le vadă.
La acest curs am învățat că Oradea ascunde multe lucruri fascinante, obiective turistice demne de a fi promovate, despre care înainte nici nu știam că există" - Bianca Pantiș (XI A).
,,Mi-a plăcut mult acest proiect, am reușit să învăț multe lucruri interesante despre orașul nostru. Am reușit să îmi fac noi prieteni și în același timp să explorez orașul, aflând despre clădiri și locuri frumoase care nici nu știam că se află în Oradea. A fost o experiență plăcută, pe care aș repeta-o cu drag" - Rebeca Ardelean (IX B).
,,Consider că prin intermediul acestui curs am dat jos un fel de văl care ascundea profunzimea frumuseții orașului Oradea. Odată ce cunoști istoria din spatele clădirilor, odată ce cunoști de ce, și în ce context au fost construite, descoperi adevăratul farmec al orașului, un farmec care constă mai mult decât în frumusețea clădirilor, în povestea lor. Fiecare oraș păstrează o poveste, care odată descoperită îi oferă un farmec aparte. Pe lângă cunoaștere, de-a lungul acestor două luni am dobândit experiențe și am cunoscut oameni dornici să facă ceva. În finalul cursului, mă uit înapoi cu bucurie și înainte cu entuziasm. Proiectul acesta a avut ca scop formarea unor oameni care să prezinte altora frumusețea orașului, dar pentru asta, mai întâi a trebuit să fim noi marcați de propriul oraș, ca mai apoi să-l putem prezenta autentic"- Darius Galea (IX B).
În încheiere, mulțumim tuturor elevilor participanți, dar și organizatorilor, pentru o experiență unică, de neuitat, în urma căreia credem că ne-am îmbogățit reciproc.
Prof. Florin și Ramona Iștoc
Vedeți mai multe poze (55 de poze) în Galeria foto: ,,Vocabularul Elevului Turist în Oradea”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:54:48 Ora standard a Europei de Est