Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Școala ca motor al schimbării în comunitate

Proiectul nostru Erasmus+

Școala ca motor al schimbării în comunitate

Schimbarea începe cu noi, iar acest comunicat este una dintre dovezile creativității echipei unui proiect Erasmus, câștigat de Liceul „Don Orione" din Oradea, tocmai prin faptul că este spus sub forma unei povești.

„Eram în mijlocul perioadei de pandemiei, când în luna august a anului 2020, am fost anunțați că proiectul nostru Erasmus+, Școala ca motor al schimbării în comunitate (Schools as drivers of change), a fost acceptat. Astfel, nici una nici alta, familia orionină a intrat în forfotă de selectare a celor 10 elevi care vor avea menirea de a fi Agenți ai schimbării în comunitate (Agents of change). Misiunea nu vă va fi ușoară, a spus domnul director Stoica Alexandru, deoarece fiind membri activi ai comunității orădene, deveniți astfel dovada vie a conceptului de open schooling, în care școala noastră crede și se proiectează cu tărie.
Avem o misiune extrem de provocatoare tocmai datorită perioadei de pandemie prin care trecem, și anume de a crește starea de bine în rândul comunității locale. Subsemnata, psiholog școlar Ioana Drugaș, în calitate de coordonator al proiectului, având ca sprijin de mare nădejde echipa de profesori: teacher Camelia Ene, prof. Teodora Moga, ec. Ioana Hoduț și părintele Valeriano Giacomelli, promit să vă ajut, dragi elevi, pentru a aduce și a fi schimbarea pe care o doriți în comunitate. Sunt trei pași pe care trebuie să-i facem împreună, dragi elevi, și anume: (1) să observăm comunitatea orădeană, (2) să identificăm nevoile și interesele comunității (economie, viață socio-culturală, sănătate, politică, mediu, sport etc.) și (3) să acționăm cu scopul de a crește starea de bine a comunității.
Printre toate aceste momente de inițiere și explicare, Sofia Lupșa, unul dintre agenții noștri (elevă în clasa a IX-a la Liceul „Don Orione") ne-a spus: Cred că dacă de acum începând, când ne vom plimba pe stradă o vom face cu ochii deschiși, căutând și observând lucruri pe care le putem îmbunătăți. Astfel cred că vom ajunge să fim o comunitate unită, cu un scop comun, și un oraș mai frumos. Și mai ales să nu uităm că fiecare dintre noi poate face o schimbare!
Până în prezent, timp de două luni cei 10 agenți ai schimbării au trecut printr-un proces de autoevaluare, autocunoaștere, cu acțiuni care au vizat schimbări și în interiorul școlii lor. Iar acum, la finalul acestei perioade și în baza observațiilor directe făcute în cartierul lor de domiciliu, a venit timpul să lansăm proiectul în comunitate. Astfel, vă anunțăm că vom ajunge în mijlocul vostru începând cu miercuri, 31 martie 2021, zi în care vom lansa oficial, mult-îndrăgitul nostru proiect Erasmus+, pe pagina de Facebook Agents of change for Oradea, cu evenimente, postări, mesaje, live-uri și înregistrări, de dimineața până seara. Așa începe, de fapt, scrierea următoarelor capitole din povestea noastră".
Urmăriți-ne în acțiunile noastre, dar mai ales fiți partenerii noștri! Fii și tu un agent al schimbării!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:46:42 Ora standard a Europei de Est