Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Regulamentul Selecției naționale de bune practici în educație „Creatori de educație”, din cadrul proiectului „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” - CRED

Consultare publică

Regulamentul Selecției naționale de bune practici în educație „Creatori de educație”, din cadrul proiectului „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” - CRED

Vă invităm să consultați actuala formă a regulamentului Selecției naționale „Creatori de educație" și să ne transmiteți - până la data de 8 aprilie 2021, pe adresa de e-mail contact@educred.ro, propuneri/sugestii de optimizare.

actuala formă a regulamentului Selecției naționale „Creatori de educație";
adresa de e-mail contact@educred.ro, propuneri/sugestii de optimizare
***
Regulamentul selecției a fost supus consultării publice și în anul 2020, acesta suportând modificări și ca urmare a trecerii actului educațional în mediul online.
Forma regulamentului ce va rezulta în urmimplementării procesului de consultare publică din perioada 29 martie - 8 aprilie 2021 este cea care va fundamenta organizarea ediției de anul acesta a Selecției naționale „Creatori de educație".
Așteptăm, așadar, în număr cât mai mare și în forme cât mai relevante, sugestiile dumneavoastră, mulțumindu-vă anticipat pentru acestea!
Selecția națională de bune practici în educație „Creatori de educație" este organizată în cadrul proiectului „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți" - CRED, cod SMIS 2014+:118327 și are rolul de a informa părțile interesate, din sistemul educațional și din afara acestuia, cu privire la experiențele de succes ale cadrelor didactice din învățământul primar și gimnazial în aplicarea noului curriculum, a planurilor-cadru și a programelor școlare.
„Creatori de educație" este singura competiție dedicată exclusiv cadrelor didactice care folosesc metode și strategii didactice interactive/inovatoare, care aplică în mod creativ programele școlare la nivel primar/gimnazial, care generează schimbare/progres școlar la nivelul claselor de elevi cu care lucrează și care își adaptează în mod inventiv demersul didactic la nevoile și interesele elevilor.
Nu în ultimul rând, în contextul trecerii actului educațional în on-line, selecția se adresează dascălilor care, în acest ultim an, au dat dovadă de flexibilitate, au știut să se adaptezesă reinventeze dinamica actului educațional și să transpună interacțiunea din cadrul cursurilor față-în-față în on-lineprin utilizarea de noi instrumente, metode, mijloace etc.
Până în prezent, au fost organizate două ediții ale selecției „Creatori de educație" (2019 și 2020). 
În anul 2019, pe site-ul special creat au fost înregistrate peste 1.200 de propuneri de modele de bune practici din educație, au fost validate 284 și, ulterior, au fost premiați 50 de creatori de educație. În luna decembrie 2019, s-a desfășurat prima ediție a Conferinței Naționale „Creatori de educație", în cadrul evenimentului având loc Gala de premiere a câștigătorilor selecției naționale „Creatori de educație", ediția 2019.
În 2020, pe creatorideeducatie.ro au fost înregistrate peste 950 de propuneri de bune practici și au fost validate 261. Din cei 50 de creatori de educație - Generația 2020, 24 au câștigat acest titlu cu proiecte educaționale desfășurate în perioada în care învățământul preuniversitar se desfășura 100% on-line.
***
„Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți" - CRED, cod SMIS 2014+:118327, este un proiect cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, iar Ministerul Educației și Cercetării este beneficiarul proiectului.
Proiectul se implementează la nivel național și are 12 parteneri (instituții publice), anume Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, opt case ale corpului didactic din fiecare regiune de dezvoltare și trei inspectorate școlare.
CRED este parte integrantă a Strategiei Europa 2020, prin Strategia privind Reducerea Părăsirii Timpurii a Școlii.
Materiale informative
*Draft Regulament selectie „Creatori de educatie" 2021.pdf

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:22:47 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...