Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Educație pentru siguranță”

Proiectul preventiv

„Educație pentru siguranță”

Informații utile pentru propria siguranță, dobândite de copii și adolescenți, la atelierele de informare organizate de polițiștii bihoreni, în cadrul proiectului „Educație pentru siguranță".

În perioada septembrie 2020 - martie a.c., polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor,în parteneriat cu reprezentanții Fundației „Colonel Ioan Baciu" au organizat ateliere de informare pentru copii și adolescenți, în cadrul proiectului preventiv „Educație pentru siguranță".
Proiectul „Educație pentru siguranță" a obținut finanțare în cadrul programului „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități", cu sprijinul Lidl România, susținut de Federația Fundațiilor Comunitare din România și implementat la nivel local de Fundaţia Comunitară Oradea.
În cadrului proiectului preventiv, polițiștii bihoreni au organizat 30 de ateliere de informare, care au avut loc în Parcul Libertății din municipiul Oradea, la Comuniteca și în mediul online, în cadrul cărora au fost implicați peste 1.000 de copii și profesori din instituțiile de învățământ bihorene.
Scopul atelierelor a fost acela de a pregăti copiii pentru viață, axându-se pe principul „învață făcând", precum și prin învățare continuă. În acest sens, în cadrul atelierelor, prin intermediul unor jocuri interactive (șotronul preventiv, roata prevenirii, lecții deschise), copiii au avut posibilitatea să descopere şi să experimenteze propriile abilităţi şi aptitudini, atât în viața reală, cât și în viața virtuală.
În cadrul activităților realizate de polițiștii de prevenire bihoreni, atelierele au fost structurate pe trei paliere:
1.Atelier axat pe siguranța rutieră, în cadrul căruia copiii și adolescenții au învățat, alături de polițiștii bihoreni, principalele reguli de circulație, cum să identifice riscurile din vecinătatea traficului rutier și semnificația indicatoarelor rutiere.
2. Atelier de lucru axat pe siguranța copiilor acasă, pe stradă și la școală - Activitățile din cadrul acestui atelier s-au axat pe identificarea unor situații de risc ivite în interacțiunea cu persoane necunoscute, identificarea unor situații de urgență și reguli de comportament pe stradă, acasă și la școală.
3. Atelier axat pe siguranța tinerilor/adolescenților în mediul online - În cadrul acestui atelier adolescenții au fost informați cu privire la utilizarea corectă a resurselor din mediul online, cum să se protejeze de pericolele din mediul online, precum și despre interacțiunea cu persoane necunoscute.
Toate aceste activități au avut menirea de a dezvolta un comportament responsabil prin joc și de a dezvolta abilitățile personale prin care copilul să poată identifica și reacționa la o situație cu risc victimal. 
Totodată,în cadrul proiectului „Educație pentru siguranță"au fost realizate trei materiale educative în format video, care au fost folosite de polițiștii de prevenire bihoreni în cadrul activităților și atelierelor realizate și care vor fi folosite, în continuare, ca materiale de suport, în viitoarele activități preventive ale polițiștilor bihoreni.
Copiii implicați în activitățile preventive desfășurate de polițiștii bihoreni au apreciat ca fiind foarte utile informațiile oferite de polițiști în cadrul activităților, postând, în mediul online, pe paginile de socializare ale celor care au gestionat proiectul, impresiile lor cu privire la cunoștințele astfel dobândite, precum:
„Mi-au prins foarte bine aceste informații de care, cu siguranță, mă voi folosi. Din fericire pentru mine, nu m-am confruntat cu problemele unei adolescente precum cea din videoclipul vizionat, însă, în cazul în care voi avea ocazia să ajut o astfel de fată, acum știu cum. De asemenea au fost prețioase și informațiile legate de social media și cred că fiecare adolescent ar avea nevoie de un expert cu care să poată vorbi despre acestea" - Mădălina T., elev de liceu.
„Săptămâna aceasta am avut ocazia să iau parte la proiectul ,,Educație pentru siguranță". Consider că a fost o temă foarte actuală, bine abordată, iar cei doi reprezentanți, Răzvan și Loredana, au fost foarte receptivi și cooperativi, răspunzându-ne la toate nelămuririle pe care le-am avut în cadrul subiectelor dezbătute. În opinia mea, acest proiect a fost unul important și consider că toți tinerii ar trebui să ia la cunoștință cauzele care pot duce la perturbarea lor fizică și psihică, cât și a celor din jur" - Darius H., elev de liceu.
„Discuțiile pe care le-am avut cu polițiștii de prevenire mi-au tras un semnal de alarmă referitor la vremurile pe care le trăim și la cât de important este să ne protejăm în mediul online. Consider că fiecare dintre noi ar trebui să cunoască care sunt urmările activităților de pe social media"- Adela P., elev de liceu.
„Activitatea a fost deosebit de interesantă și utilă, mai ales că vine în întâmpinarea și complementar tematicii din cadrul disciplinei de Educație socială, al cărei scop este dezvoltarea gândirii critice a elevilor și învățarea drepturilor copilului. În același timp, activitatea a fost interactivă, elevii au dialogat cu polițiștii, care au oferit răspunsuri competente la întrebările acestora" - cadru didactic.
În cadrul aceluiași proiect preventiv, în urma atelierului privind siguranța pe internet, o parte din elevii implicați, de la Liceul de Arte din Oradea, au realizat câteva lucrări tematice, reprezentând cu creativitate, prin intermediul unor desene, viziunea acestora asupra pericolelor care pândesc în mediul online. Copiii au fost răsplătiți cu diplome de către polițiștii bihoreni.

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 11:53:47 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...