Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Vizită în teren la proiectele din județ, aflate în implementare

Vicepreședintele Consiliului Județean, Mircea Mălan,

Vizită în teren la proiectele din județ, aflate în implementare

În vizita de lucru de miercuri, 24 martie 2021, în comunele Finiș, Lazuri de Beiuș și orașul Ștei, vicepreședintele Consiliului Județean, Mircea Mălan, a ieșit și pe teren la proiectele aflate în implementare.

În Lazuri de Beiuș, vicepreședintele C.J. Bihor și primarul Adrian Bogoșel au discutat în teren despre continuarea proiectului prin care se dorește îndiguirea Văii Hinchiriș. Scopul realizării acestui proiect este protejarea locuitorilor comunei de pagubele produse de inundațiile care apar când sunt cantități mari de precipitații, iar valea, nefiind amenajată, nu mai poate prelua cantitatea de apă.
În orașul Ștei au fost vizitate, alături de primarul Iulian Balaj, mai multe investiții aflate în derulare, finanțate de Consiliul Județean Bihor, din bugetul local și cu fonduri nerambursabile, guvernamentale și europene. Printre obiectivele vizitate s-au numărat lucrările de la bazinele de înot didactice, care avansează într-un ritm accelerat, șantierul viitorului parc industrial din localitate, unde acum se lucrează la rețeaua de apă, canalizare și infrastructură rutieră. Din vara acestui an acolo vor începe lucrările de execuție la rețeaua de gaz. Cei doi au mai vizitat Colegiul Național ,,Avram Iancu", unde s-a amenajat interiorul instituției și un centru multifuncțional în incinta unității de învățământ. Centrul este disponibil tuturor cetățenilor din Ștei și poate fi folosit pentru organizarea unor întâlniri pe diverse teme, de la afaceri, la educație și cultură. În oraș mai este în lucru reabilitarea zonei centrale, aflată la un stadiu fizic de execuție de 80%, și amenajarea unei zone de agrement în jurul lacului din Ștei.
„Am ieșit din nou în teren pentru a discuta cu primarii și pentru a afla care sunt proiectele și problemele concrete ale comunităților județului nostru. Astăzi, am fost în comunele Finiș și Lazuri de Beiuș, precum și în orașul Ștei. În Lazuri de Beiuș, împreună cu primarul Adrian Bogoșel, am mers prin satele comunei la lucrările aflate în execuție, dar și la locurile unde urmează să se realizeze diferite investiții. În Ștei, împreună cu primarul Iulian Balaj și viceprimarul Marius Cioară, am analizat punctual proiectele ce urmează a fi depuse spre finanțare cu fonduri europene sau guvernamentale și am ieșit în teren la mai multe proiecte aflate în derulare: reabilitarea zonei centrale a orașului, amenajarea zonei de agrement din jurul lacului din Ștei, bazinul de înot aflat în execuție, sala multifuncțională, lucrările de la Colegiul Național ,,Avram Iancu", platforma de deșeuri și Parcul Industrial. Voi continua să fac vizite de acest fel de-a lungul mandatului, deoarece consider că este important să fiu în contact permanent cu realitatea din teren", a precizat Mircea Mălan, vicepreședintele Consiliului Județean Bihor
Astfel de vizite efectuate de președintele și cei doi vicepreședinți ai Consiliului Județean Bihor au demarat la începutul acestui an și vor continua de-a lungul întregului mandat, cu scopul de a înțelege problemele reale ale județului și de a sprijini autoritățile locale. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:43:47 Ora standard a Europei de Est