Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua Mondială a Apei la Grădinița ,,Amicii”

22 Martie

Ziua Mondială a Apei la Grădinița ,,Amicii”

Poluarea este un subiect tot mai des întâlnit în societate și de interes major pentru toate marile state ale lumii. Din păcate, poluarea este un subiect atât de discutat deoarece ne afectează tot mai mult viața de zi cu zi.

Poluarea reprezintă contaminarea mediului înconjurător cu materiale care interferează cu sănătatea umană, calitatea vieții sau funcția naturală a ecosistemelor, a organismelor vii și a mediului în care trăiesc acestea.
Chiar dacă uneori poluarea mediului înconjurător este un rezultat al cauzelor naturale, cum ar fi erupțiile vulcanice, cea mai mare parte a substanțelor poluante  provin din activitățile umane (Wikipedia). Astfel că noi, oamenii, suntem principalii factori poluanți ai mediului înconjurător, dar tot în mâinile noastre se află și schimbarea; schimbarea viitorului copiilor noștri prin activități de protejare a naturii și implicarea noastră în cât mai multe și diverse activități de protejare a mediului înconjurător.
De Ziua Mondială a Apei - 22 Martie, la Grădinița ,,Amicii" - Grădinița Nr. 47, structură a Școlii Gimnaziale ,,Oltea Doamna", preșcolarii grădiniței împreună cu educatoarele au desfășurat activități specifice, fiecare educatoare subliniind  importanța protejării mediului înconjurător și în special a apei, cum a știut cel mai bine!
Grupa mică, coordonată de doamnele educatoare prof. Manuela Moale și Simona Cata, a marcat Ziua Mondială a Apei sărbătorind minunatele viețuitoare a căror casă este APA. Copiii au pictat peștișori, broscuțe, au realizat flori de nufăr și le-au asamblat pe toate într-o frumoasă machetă sub forma unei cascade.
Doamnele educatoare prof. Mirela Ioja și Nicoleta Mureșan, de la grupa mijlocie, a Ursuleților, au redat povestea ,,Peripețiile lui Stropi în Țările Dunării", iar apoi copiii au colorat și au decupat  picături de apă pentru a marca Ziua Mondială a Apei.
La secția maghiară,„Albinuțele", educatoare prof. Anna Elekes, împreună cu Sara Biro au punctat această zi printr-o multitudine de activități deosebite, explorând cu copiii lumea minunată a apelor, astfel că au realizat un acvariu mare din materiale reciclabile, cu animale și plante marine; pe urmă au desenat pe o bucată imensă de material, animăluțe din mediul subacvatic creând-o  astfel pe Sirena Mării din scoici (nas, ochi, gura) și o pălărie formată dintr-o  caracatiță, căreia îi cădeau tentaculele pe umeri....
Grupa mare, a Buburuzelor, a derulat  proiectul ,,Cum protejăm natura?" care s-a desfășurat pe parcursul a două săptămâni în care am discutat despre importanța protejării mediului, continuând cu protejarea apelor, sub sloganul ,,Un pas mic pentru noi, un pas uriaș pentru Planetă!" Educatoarele prof. Adriana Nicorici, împreună cu Cristina Budău, au realizat o serie de activități despre cum ne influențează poluarea viața, de unde vine poluarea și care sunt consecințele ei? Ce putem face noi bine pentru natură și pentru cei din jurul nostru?
De Ziua Mondială a Apei, copiii au urmărit un documentar despre Poluarea apelor, circuitul apei în natură, au urmărit parcursul lui ,,Stropi", personajul săptămânii, care a călătorit prin Țările Dunării și a avut parte de multe peripeții, copiii transpunându-se în pielea personajului și urmărindu-i povestea călătorind cu el prin toate locurile văzute de el, aflând astfel principalele surse de poluare a apelor. După aceea, copiii l-au pictat pe Stropi și s-au mișcat pe ritmul melodiei ,,Cântecul apei", melodie lansată chiar pe 22 Martie, proiect inițiat de Administrația Națională „Apele Române" și Programul Național Cantus Mundi România".
La finalul activităților, copiii au fost recompensați cu diplome și insigne cu emblema Zilei Mondiale a Apei - 22 Martie 2021.
Prof. Adriana Nicorici
Vedeți mai multe poze în Galeria foto:

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:07:58 Ora standard a Europei de Est