Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Viitorul e la școală

Proiect pentru școli și elevi din medii dezavantajate, susținut de Metropolitan Life

Viitorul e la școală

*Junior Achievement (J.A.) România și Metropolitan Life România lansează proiectul Viitorul e la școală, adresat în special elevilor și școlilor din mediile dezavantajate economic.
*Proiectul propune soluții adaptate școlii online,pentru facilitarea accesului elevilor la educație.
*Până la finalului acestui an, peste 10.000 de elevi vor participa la activități learning by doing și webinarii susținute de voluntarii Metropolitan Life.

J.A. România lansează, cu sprijinul Metropolitan Life, proiectul Viitorul e la școală, conceput pentru a-i ajuta pe elevi să-și păstreze și să-și dezvolte o atitudine pozitivă față de necesitatea educației și față de viitorul lor, prezentându-le beneficiile și avantajele economice ale educației pe care o primesc în școală.
În contextul școlii online, care amplifică decalajul în ceea ce privește accesul la educație pentru elevii din medii defavorizate, proiectul oferă diferite tipuri de activități care sprijină continuarea educației,în etapa de tranziție de la gimnaziu la liceu.
Prin activități learning by doing și webinarii susținute de voluntarii Metropolitan Life, elevii sunt încurajați să își definească propriile interese și abilități, să realizeze proiecții pentru viitorul lor și să își dezvolte o mai bună înțelegere a beneficiilor și avantajelor economice și sociale ale educației și școlii.
La prima activitate desfășurată în cadrul proiectului, 50 de eleve au primit de la voluntarii Metropolitan Life informații despre abilitățile și cunoștințele necesare pentru a lucra în domeniul financiar, despre cele mai căutate job-uri în acest domeniu și despre așteptările angajatorilor de la tinerii nou intrați pe piața muncii.
 „Parteneriatul cu Junior Achievement România ne bucură foarte mult, iar implicarea în proiectul Viitorul e la școală reprezintă o continuare firească a angajamentului Metropolitan Life de a contribui la evoluția educației tinerilor din România. Pentru că educația este primul pas către decizii corecte, diferența dintre bine și rău, progres. Educația construiește un viitor sustenabil!", declară Carmina Dragomir, CEO Metropolitan Life.
Până la finalul acestui an, cei peste 10.000 de elevi care vor participa la activitățile din proiect vor explora diferite oportunități profesionale, în raport cu nivelul de pregătire și câștigul mediu, vor analiza rolul educației, costurile financiare și de oportunitate pe care aceasta le presupune și vor evalua riscurile economice și de viitor ce survin în urma abandonului școlar.
Totodată, elevii vor fi încurajați să își formeze o înțelegere personalizată a conceptului de succes personal- adaptat intereselor lor și bazat pe stabilirea de obiective și acțiuni - și o atitudine pozitivă față de educație și de luarea deciziilor potrivite pentru viitorul lor. Conținutul educațional al proiectului este disponibil în format digital, prin acces la platforma J.A. InspireTM.
Conceptul Viitorul e la școală asigură și o componentă de sustenabilitate a procesului didactic, oferind școlilor și profesorilor implicați instrumente și modele de lucru, precum și dotări cu echipamente care facilitează accesul la educație pentru actuala generație de elevi, dar și pentru generațiile viitoare.
Parteneriatul dintre J.A. România și Metropolitan Life pentru susținerea educației learning by doing continuă pentru al nouălea an consecutiv, iar până acum peste 25.000 de elevi au beneficiat de educație pentru incluziune financiară. În 2021, parteneriatul a fost extins către componentele educaționale de prevenire a abandonului școlar și educație pentru sănătate.
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:51:02 Ora standard a Europei de Est