Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia” a obținut titlul (eticheta) de Școală eTwinning!

O bucurie împărtășită nu vine singură! După acreditarea Erasmus + și un premiul I (la competiția Premiile Naționale eTwinning), vine și titlul!

Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia” a obținut titlul (eticheta) de Școală eTwinning!

Oficial, e primăvară, dar la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" din Oradea este anotimpul în care se culeg roadele. După două articole de câte o mie de puncte fiecare, cu acreditarea Erasmus+ și premiul I (la competiția Premiile Naționale eTwinning), vine și al treilea articol în acest sens, publicat (tot) de doamna profesor Marcela Urs: Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" a obținut titlul (eticheta) de Școală eTwinning!

Super, domnilor!
Școlile eTwinning recunosc importanța și valorile eTwinning și o încorporează în politicile, practica și dezvoltarea profesională a școlii, cu sprijinul conducerii școlii.
Cu eticheta școlii eTwinning, se recunoaște și se apreciază implicarea, angajamentul și dedicarea nu numai a eTwinnerilor individuali, ci a întregii școli, unde echipele de profesori și liderii școlii lucrează împreună.
Care sunt beneficiile?
*recunoaștere la nivel european ca model pentru eTwinning;
* vizibilitate ridicată la nivel european și posibilitatea de a afișa eticheta școlii eTwinning în materialele promoționale și de informare;
* recunoaștere ca lideri în: practică digitală, practica eSafety, abordări inovatoare și creative ale pedagogiei, *promovarea dezvoltării profesionale continue a personalului, promovarea practicilor de învățare colaborativă cu personalul și elevii.
Proiecte care se derulează în acest moment pe platforma eTwinning și în care liceul nostru este partener:
*,,Volunteerism and Active Citizenship: from Individuals to Organization - proiect asociat cu cel Erasmus+ KA229 cu același nume;
*,,# Be NetWise";
*,,What's freedom";
*,,Play nice! NO toxic behaviour online!";
*,,MusicLexis: The most fun dictionary ever! II".
Profesorii implicați: Avram Ioana, Cotca Alina, Drugaș Corina, Urs Marcela și Vîlceanu Daniela.
Prof. Marcela Urs
 
Domnilor profesori, dragi liceeni,
Bucuria e deplină! ,,Nu știu alții cum sunt", vorba genialului nostru povestitor, dar eu, ca dascăl, mă bucur sincer la fiecare succes înregistrat de o grădiniță, o școală, un liceu sau colegiu, facultate sau universitate! Pe Facebook, am observat multe asemenea reacții, prin aprecieri sincere ale multor cadre didactice din instituții diferite, și acestea le fac o deosebită cinste: să te bucuri de bucuria altora! Sunt însă destui care tac. Poate nu au aflat încă vestea sau poate răspund cu aceeași monedă! Noi fiind neutri și cu toți prieteni, nu părtinim și nu ținem secret. Dăm mai departe tot ce primim, cu aceeași dragoste! Dacă unii au ,,secrete" și le țin pentru ei, să le fie de bine. Spun unii, cu ,,falsă" modestie: ,,Noi nu ne lăudăm"! Iar noi le respectăm decizia și opinia și ne bucurăm la fel de mult și pentru ei, chiar dacă ei se bucură în tăcere!
Felicitări, ,,Vuia", o super școală!
Cu prețuire,
Ovidiu Dan

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:28:18 Ora standard a Europei de Est