Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Și tu poți să fii lider!

O nouă competiție de proiecte de antreprenoriat social

Și tu poți să fii lider!

Junior Achievement România lansează, cu sprijinul Vodafone, a noua ediție a competiției de proiecte de antreprenoriat social – „Să fii lider”, primul program de antreprenoriat social desfășurat în licee și facultăți din România.

 Programul JA folosește tehnici "learning by doing" pentru a-i implica pe tineri direct în viața comunității și a-i ajuta să devină lideri ai ei. Pe parcursul programului, tinerii învață despre: *llidership și management *ce înseamnă managementul de proiect *cum se poate administra un proiect real al școlii sau al comunității din care fac parte.
 Tinerii sunt stimulați să descopere oportunități de afirmare a abilităților de lideri, atât în școală, cât și în comunitate, să identifice probleme sociale și economice ale comunității în care învață și trăiesc, să identifice posibile soluții de dezvoltare locală, să își exerseze aptitudinile de lider prin derularea unor proiecte școlare sau comunitare reale.
 O nouă șansă!
  ”Să fii lider” este o șansă pentru tineri de a crea, deocamdată pe hârtie, programe care pot să îmbunătățească viața comunității. Credem că antreprenoriatul și bunele practici de afaceri trebuie exersate încă de pe băncile școlii, de către cei care vor deveni lideri în următorii ani, și acesta este, de fapt. scopul programului nostru", a declarat Lidia Solomon, director Corporate Communications, Vodafone România.
În cadrul programului, se desfășoară anual, Competiția națională de proiecte ale elevilor și studenților „Să fii lider”, care are ca scop antrenarea elevilor de liceu și a studenților în identificarea unor probleme ale comunității și în elaborarea de soluții viabile pentru rezolvarea acestora.
  Competiția are deja o istorie bogată, în arhiva organizației adunându-se proiecte deosebite, pe teme de o mare diversitate și de mare impact social: cultură, mediu, categorii defavorizate, protecția animalelor, infrastructură, violență, antreprenoriat social.
  Aceasta dovedește interesul, dar și potențialul tinerilor, precum și eficiența activităților desfășurate în cadrul programului la clasă.
Anul acesta, concurenții sunt invitați să încarce proiectul, raportul de implementare și documentele de prezentare personală pe site-ul dedicat www.safiilider.jaromania.org. Site-ul pune la dispoziția participanților materiale informative și modele de lucru pentru atingerea obiectivelor vizate de competiție.
  Temele proiectelor selectate pentru finala ediției de anul trecut arată interesul tinerilor pentru o mare diversitate de nevoi ale comunităților: de la teme de relevanță largă (protecția mediului, calitatea vieții, implementarea valorilor civice fundamentale prin acțiuni practice), până la teme cu efecte la nivel local sau personal (rezolvarea problemei adăpostului pentru doi concetățeni sau socializare prin lecții de dans). Toate proiectele au, pe lângă componenta de atitudine (identificarea nevoii comunității și scopul ameliorării calității vieții), o consistentă parte de identificare, evaluare, gestionare a resurselor umane, materiale, financiare. Proiectarea bugetară și descrierea surselor de finanțare reprezintă o componentă de bază în antreprenoriatul social.
  Criteriile principale de care se ține seama în jurizarea proiectelor sunt: importanța problemei și aplicabilitatea soluției identificate, spiritul de observație și capacitatea de organizare, spiritul practic de abordare și realizare a proiectului, inventivitatea și realismul.
  Câștigătorul de anul trecut, Sebastian Demean, elev în clasa a XI-a, la Colegiul Național „Moise Nicoară” din Arad, a primit o bursă Junior Achiever, de participare la evenimentul "Future Excellence", Stockholm, Suedia, iulie 2008, acordată de Vodafone România. Elevii clasați pe locurile al doilea și al treilea au participat la școala de vară "Economics for Leaders", organizată de Junior Achievement la Poiana Brașov.
  ”Să fii lider” este o nouă încercare de a apropia și de a pune în legătură tineri ingenioși. Tocmai lucrul acesta l-am simțit eu cel mai bine în timpul competiției, un spirit comun, un spirit ce s-a format pentru a rezista și pentru a impacta; un front unit de idei și atitudini, puternice, pregatite de a ataca fără rest probleme sociale importante ale românilor de astăzi”, a declarat Sebastian Demean.
 Organizatorii ... se prezintă!
 
Junior Achievement România, organizație non-profit, a fost fondată în anul1993 și este parte a Junior Achievement WorldwideR, USA și Junior Achievement-Young Enterprise, Europe. JA este cea mai mare și cea mai dinamică organizație internațională de educație economică și antreprenorială. Programele JA de tip „learning by doing” sunt urmate anual de peste opt milioane de elevi și studenți din întreaga lume și se desfășoară local în parteneriat cu instituțiile de învățământ și comunitatea de afaceri. 
 
Vodafone România, divizie a Vodafone Group Plc., avea 9.649.709 de clienți, la 31 decembrie 2008. Vodafone este cel mai mare grup de telecomunicații mobile din lume, cu divizii în 27 de țări pe cinci continente și peste 40 de rețele partenere în întreaga lume. La 31 decembrie 2008, Vodafone avea 289 milioane de clienți în întreaga lume. (Luiza CRISTEA)

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:47:13 Ora standard a Europei de Est