Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul educațional dedicat comunității, economiei circulare și protecției mediului

,,Resursele viitorului”

Proiectul educațional dedicat comunității, economiei circulare și protecției mediului

Desfășurat în perioada octombrie 2020 - martie 2021, proiectul a atras un număr de peste 250 de elevi de gimnaziu și liceu, împreună cu 18 profesori coordonatori, din șase instituții de învățământ din Buftea, care au participat la activitățile educaționale de tip learning by doing, derulate de Junior Achievement (J.A.) România.

Proiectul este susținut prin Fondul pentru un viitor mai bun în comunități, lansat împreună cu Federaţia Fundaţiile Comunitare din România - F.F.C.R., finanțat de Lidl România și implementat la Buftea prin Fundația Comunitară București.
Temele abordate au urmărit încurajarea unei atitudini responsabile față de mediul înconjurător, precum și a spiritului de inițiativă și comportamentul civic în comunitate, prin activități practice și acces gratuit la resursele interactive de învățare din platforma J.A., webinarii tematice pe teme de mediu, economie circulară și implicare în comunitate.
De asemenea, peste 70 de elevi au lucrat în echipă în cadrul Digital Innovation Camp, un workshop online interactiv în cadrul căruia au identificat, cu sprijinul experților/specialiștilor voluntari, soluții practice pentru probleme reale identificate la nivelul comunității, așa cum este gradul de poluare a aerului.
Ideile și proiectele propuse au pus accentul pe importanța responsabilizării tuturor locuitorilor, indiferent de vârstă, și au vizat în special activități în care sunt implicați elevii, acasă, la școală, cât și în comunitate: curățenia din spațiile publice și colectarea deșeurilor, amenajarea spațiilor verzi, soluții ecologice de transport, filtrarea aerului, folosirea unor tehnologii nepoluante, campanii de informare și conștientizare, activități de voluntariat etc.
Cele șase instituții de învățământ din Buftea participante în proiect au beneficiat și de dotare cu echipamente specifice de evaluare a calității aerului, care să le permită monitorizarea calității aerului, urmând a fi analizat astfel impactul activităților umane asupra mediului.
Activitățile din cadrul proiectului ,,Resursele viitorului" au fost apreciate de profesori pentru că permit dezvoltarea cunoștințelor despre resurse și mediu într-un mod interactiv, stimulează analiza și gândirea critică a elevilor și îi motivează să vină cu soluții practice pentru comunitate și să educe, la rândul lor, membrii acestor comunități, pentru un comportament responsabil față de mediu.
Este foarte important ca viitoarele generații educate să dezvolte comportamente responsabile față de consum, mediu și comunitate, și să înțeleagă modalitățile practice de folosire responsabilă a resurselor, devenind astfel ambasadori ai schimbării în acest domeniu. Proiectul contribuie la formarea unei conștiințe ecologice, a competențelor și atitudinilor pentru o mai bună utilizare a resurselor din comunitatea din Buftea, prin însușirea unor noțiuni care pot fi aplicate ușor în cadrul școlii, pentru spațiile publice, reciclarea deșeurilor sau păstrarea calității aerului; elevii devin astfel ambasadori ai schimbărilor pozitive legate de mediu în școală și în comunitate" - Alice Duțu, director Programe, Junior Achievement România
Mai multe informații despre proiect:https://www.jaromania.org/proiecte/resursele-viitorului
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:46:22 Ora standard a Europei de Est