Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Noi provocări în cadrul proiectului Erasmus +,,Colors”

La Colegiul Național ,,Iosif Vulcan” din Oradea

Noi provocări în cadrul proiectului Erasmus +,,Colors”

Luna februarie a fost o lună rodnică pentru participanții la proiectul Erasmus +,,Colors".

Cadrele didactice din echipa de proiect: director, prof. Simona Martin, coordonator proiect - prof. Maria Duma, membri: prof. de lb. engleză Teodora Popa, prof.  Angela Clonda, Anamaria Horga, Cătălin Lazăr și Aurelia Susan, au organizat activități cu clasele I B, a II-a C, a III-a A, a IV-a A și a IV-a B, sub genericul ,,Împreună pentru un internet mai bun". Pentru a sensibiliza elevii privind siguranța în activitatea online, aceștia au fost provocați să devină Eroii Internetului, în ziua de 9 februarie 2021, cu ajutorul site-ulhttps ://beinternetawesome. withgoogle.com/ro_ro/ .
Cunoștințele dobândite au fost apoi aprofundate prin jocul,,Interland", iar finaliștii au obținut diplome, care au fost expuse, cu mare mândrie, într-o expoziție foarte apreciată de toți elevii ciclului primar. Mesajul educativ a fost ilustrat în multe lucrări create de proaspeții ,,Eroi ai Internetului" din clasele noastre.
De Dragobete, harnicii vulcanici de la clasele primare au sărbătorit, conform tradițiilor românești, dragostea și venirea primăverii. Unele clase (I B, II C) au pregătit inimioare dulci, primăvăratice, folosind pudră de zmeură, ca praf magic, altele s-au întrecut în a confecționa o multitudine de inimioare, care au fost prezentate colegilor cu multă bucurie!
În luna martie (15-19 martie 2021) s-au desfășurat trei întâlniri online între trei clase de ciclul primar de la -,,Ceip El Peñascal", din Segovia, Spania, parteneră în cadrul proiectului ,,Colors" și trei clase de la Colegiul Național ,,Iosif Vulcan", sub genericul ,,Let's meet online". La întâlniri au participat 150 de elevi și opt profesori, din cele două școli.
Pregătirea elevilor pentru activitățile în limba engleză a fost realizată de  către d-na prof. de lb. engleză, Teodora Popa, în colaborare cu învățătorii claselor implicate. La activitatea din 17 martie a luat cuvântul d-na prof. de limba spaniolă Rodica Pop, profesorul care a susținut înființarea secției bilingv-spaniolă în cadrul colegiului nostru în 2008, iar la fiecare activitate a vorbit în limba spaniolă câte un elev din clasele participante, născut în Spania.
Elevii au realizat o pregătire prealabilă a întâlnirilor, identificând aspectele cultural și specifice ale  țării partenere. Video conferințele s-au concentrate pe activități de comunicare orală sub formă de întrebări și răspunsuri, pe teme prestabilite între elevii din trei clase primare distincte, din cele două școli partenere. Aceste activități de interacționare au fost gândite pentru a accelera procesul de învățare a unei limbi străine și a da sens experienței de învățare la o vârstă școlară timpurie. Elevii claselor implicate au conștientizat diversitatea culturală, relaționând cu alți copii din Europa, au avut ocazia de-a comunica în limba engleză, de-a concluziona cu privire la similarități și diferențe între cele două țări, între cele două culturi, dobândind pe această cale mentalități de dezvoltatori de tehnologie, în loc de consumatori de tehnologie. Pregătirea activităților a necesitat din partea celor mici documentare, realizare de hărți/proiecte PowerPoint în limba de comunicare engleză. Activitățile au facilitate oportunități de-a discuta cu elevi de aceeași vârstă aspecte ale vieții lor școlare, precizând materii preferate, mâncăruri specifice, cărți, filme, dar și jocuri video preferate. La final, participanții și-au exprimat dorința de a continua seria întâlnirilor și de a rămâne în contact pe viitor.
S-au întâlnit on-line și instituțiile de învățământ din Suedia ,,Johannesskolan"&Turcia ,,Sehit Polis VolkanSabazIlkokulu" și Serbia, PU „Nasa Radost" &Grecia ,,4 DimotikoPefkon", instituții partenere în cadrul proiectului.
Diseminarea proiectului se realizează pe:
https://live.etwinning.net/projects/project/209663
https://twinspace.etwinning.net/103967/home
http://www.cnivor.ro/erasmus-colors.html
 
Doamnă profesor Maria Duma, coordonator de proiect,
Tăcerea și absența din peisajul Media, constatăm că au însemnat mult și multe în derularea proiectului Erasmus+ Colors, și așa după cum ne-ați obișnuit, munca și strădania au fost încununate, inclusiv cu diplome, care pentru elevi înseamnă mult, fiind o confirmare a faptului că au fost la înălțimea investiției de capital pe care au făcut-o dascălii lor în ei, dar și o surpriză deosebit de plăcută pentru partenerii spanioli, în egală măsură. Drept pentru care și noi îi felicităm și vă felicităm, ca echipă, care ne reprezentați cu cinste în fața partenerilor spanioli, dar nu numai!
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (62 de poze) în Galeria foto: Noi provocări în cadrul proiectului Erasmus +,,Colors”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:42:47 Ora standard a Europei de Est