Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Învățământul tehnologic, pilon al dezvoltării durabile a unei comunități”

Marți, la Liceul Tehnologic ,,Horea” din Marghita

,,Învățământul tehnologic, pilon al dezvoltării durabile a unei comunități”

Învățământul dual este o formă de organizare a învățământului profesional și tehnic, tripartită, ce are la bază un contract de parteneriat între operatorul economic, unitatea de învățământ și unitatea administrativ-teritorială, precum și contracte individuale de pregătire practică între operatorul economic, elev/părinte-tutore și unitatea de învățământ.

Marți, 16 martie, la Liceul Tehnologic ,,Horea" din Marghita, a avut loc o întâlnire cu tema: ,,Învățământul tehnologic, pilon al dezvoltării durabile a unei comunități". Această activitate s-a realizat la inițiativa directorului Liceului Tehnologic ,,Horea", dl prof. dr. Remus Mircea Sabău, în parteneriat cu Asociația Profesională ,,ProBusiness", al cărei membru fondator este. Ca invitat a participat și conducerea Asociației Firmelor Bihorene, reprezentată prin dl. Radu Silaghi și dl. Dorin Culic, precum și președintele Federației Hotelierilor din România, dl. Călin Ile și domnul senator prof. univ. dr. Adrian Hatos. Au mai fost prezenți numeroși antreprenori locali din toate domeniile de activitate. Discuțiile au fost conduse de către directorul Liceului Tehnologic ,,Horea".
Prin această acțiune ne propunem identificarea nevoilor de formare profesională a elevilor prin învăţământul dual, cifra de școlarizare și implicit sprijinirea acţiunilor de promovare a acestui tip de învăţământ și nu în ultimul rând dezvoltarea mediului economic și social din raza municipiului Marghita.
,,Lipsa specialiștilor de pe piața forței de muncă, dar și un slab interes al tinerilor față de școlile profesionale ne-au determinat să realizăm o serie de acțiuni menite să determine cât mai multe companii să se implice în sistemul educațional prin crearea și susținerea școlilor profesionale în sistem dual, unde vor avea posibilitatea de a-și crește viitorii angajați după propriile preferințe", ne-a declarat directorul Liceului Tehnologic ,,Horea", dl Remus Mircea Sabău.
Învățământul profesional dual permite accesul gratuit la programe de pregătire tuturor absolvenților de gimnaziu care doresc să urmeze cursurile, până la vârsta de 26 de ani. Scopul acestui șir de acțiuni este de a îmbunătăți corelarea dintre oferta învățământului profesional și tehnic și nevoile de dezvoltare socio - economică la nivel local, dar și județean, prin implicarea materială a agenților economici în realizarea a cât mai multor clase de tipul învățământului dual.
Agenții economici au foarte multe avantaje ca urmare a implicării lor în învățământul profesional dual dintre care amintim: *cheltuielile efectuate de operatorii economici pentru organizarea și desfășurarea învățământului profesional dual, potrivit reglementărilor legale din domeniul educației naționale, sunt considerate cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal; *cheltuielile aferente achiziționării, producerii, construirii mijloacelor fixe amortizabile, precum și investițiile efectuate la acestea se recuperează din punct de vedere fiscal prin deducerea amortizării; *bursele, premiile și alte drepturi sub formă de cazare, masă, transport, echipamente de lucru/protecție și altele asemenea primite de elevi pe parcursul învățământului profesional și tehnic de tip dual, potrivit reglementărilor legale din domeniul educației naționale.
Operatorii economici pot să se implice activ în formarea profesională a elevilor, iar la absolvirea acestora, pot selecta spre angajare pe cei mai buni dintre aceștia, beneficiind astfel de forță de muncă calificată, cu beneficii de ambele părți.
Cred cu tărie că aceste întâlniri dintre specialiștii din educație și reprezentanții mediului de afaceri vor contribui la creșterea implicării agenților economici în dezvoltarea învățământului tehnologic, într-o pregătire cât mai bună a elevilor școlii, acțiuni care vor conduce implicit la dezvoltarea durabilă a comunității în care trăim", a conchis domnul director Remus Mircea Sabău.
Iulia Susan

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:25:44 Ora standard a Europei de Est