Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Economiștii orădeni s-au calificat pentru etapa națională

În cadrul competiției naționale „Business Plan”

Economiștii orădeni s-au calificat pentru etapa națională

În sala de ședințe a Inspectoratului Școlar al județului Bihor, s-a desfășurat, ieri (vineri, 27 martie 2009), etapa regională (regiunea de Nord-Vest) a competiției naționale „Business Plan”, la care au participat 12 firme de exercițiu din patru județe: Bihor, Cluj, Maramureș și Sălaj. Firma de exercițiu F.E. „Ancient Deco Art” S.R.L. a Colegiului Economic „Partenie Cosma” din Oradea s-a calificat pentru etapa națională.

 În sala de ședințe a Inspectoratului Școlar al județului Bihor, s-a desfășurat, ieri (vineri, 27 martie 2009), etapa regională (regiunea de Nord-Vest) a competiției naționale „Business Plan”, la care au participat 12 firme de exercițiu din patru județe: Bihor, Cluj, Maramureș și Sălaj. Firma de exercițiu F.E. „Ancient Deco Art” S.R.L.  a Colegiului Economic „Partenie Cosma” din Oradea s-a calificat pentru etapa națională.
Câte doi reprezentanți de la fiecare firmă participantă trebuiau să-și prezinte (în power point) firma, punând accent pe  business plan, după cum spune și numele competiției. Comisia regională de evaluare alcătuită din specialiști (reprezentanți de vârf ai Camerei de Comerț și Industrie, Administrației Financiare, Agenției Raiffeisen Bank), precum și reprezentanți ai unor firme de exercițiu, a constatat faptul că în prezentarea propriilor firme, s-a teoretizat prea mult, fiind evidențiate, uneori, lucruri minore... care țin mai mult de imagine (echipa de manageri, vârstă, studii, ba chiar pozele acestora), pierzându-se din vedere esențialul – planul de afaceri, de dezvoltare... care a fost trecut la „index” (cum se spune), or, comisia tocmai asta dorea să afle: ce și-au propus și cum au gândit să acționeze firmele în condiții de criză mondială. Unii trăiesc, gândesc și rămân doar în plan virtual și nu vin cu picioarele pe pământ. În atari condiții de criză, unii își propun profituri irealizabile pentru că vehiculează cu costuri ireale, nu deschid ochii, nu cunosc piața și nu cooperează îndeajuns cu firma - mamă pentru a cunoaște realitatea...
Competiția fiind deschisă (publică), fiecare concurent i-a putut vedea pe toți ceilalți, a auzit întrebările, explicațiile și aprecierile comisiei și a putut trage învățăminte. La prezentarea firmelor au asistat și studenți economiști (studenți de la Facultatea de Științe Economice din Oradea, aflați în practică pedagogică și coordonați de preparator univ. drd Anca Pup, însoțiți în sală de prof. Alice Scarlat – mentorul lor).
 Pe primele trei locuri - firme ale colegiilor economice din Oradea, Baia Mare și Cluj-Napoca
 Prof. ing. Florian Mieluț, inspector școlar de specialitate, gazda și organizatorul principal, s-a arătat mulțumit de competiție, apreciind prestația (imparțialitatea, corectitudinea, profesionalismul) membrilor juriului, precum și efortul depus de secretarul comisiei regionale, prof. Marioara Vașadi, și informaticianul competiției, ing. Florin Kalmar, mulțumindu-le pentru buna colaborare.
Toți concurenții au fost răsplătiți cu diplome de participare. Primii șapte (în ordinea punctajului realizat) au obținut premii și mențiuni.
 Locul I – F.E. „Ancient Deco Art” S.R.L. (de la Colegiul Economic „Partenie Cosma” din Oradea) - 94 de puncte
 Locul II – F.E. „Ideal” S.A. (Colegiul Economic „Nicolae Titulescu” din Baia Mare, județul Maramureș) - 92 p.
 Locul III – F.E. „Provilact” S.R.L. (Colegiul Economic „Iulian Pop” din Cluj-Napoca, județul Cluj) – 90 p.
 Mențiuni:
 F.E. „Bon-Apetitte” S.R.L. (Colegiul Tehnic „Traian Vuia” din Oradea) – 88 p.
 F.E. „Fire Clay Com” S.R.L. (Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” din Beiuș) – 85 p.
 F.E. „Hobby” S.R.L. (Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea) și
 F.E. „Nero Construct” S.R.L. (Grupul Școlar Agricol din Salonta) – ambele cu 82 de puncte.
 La competiție au mai participat firme de exercițiu din Zalău și Șimleul Silvaniei – județul Sălaj, Marghita, Vadu – Crișului și Oradea.
 Diplomele au fost înmânate de Anca Otilia Popa – directorul Agenției Raiffeisen Bank – și prof. ing. Florian Mieluț, inspector de specialitate – coordonatorul competiției.
 Așadar, firma de exercițiu „Ancient Deco Art” S.R.L. (de la Colegiul Economic „Partenie Cosma” din Oradea) va reprezenta regiunea de Nord-Vest la etapa națională a competiției „Business Plan”, care se va desfășura, probabil, în luna iunie la Timișoara, potrivit informațiilor primite de la dl inspector Florian Mieluț. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Economiștii orădeni s-au calificat pentru etapa națională.

Trimite email
vineri, 27 decembrie 2024, 03:52:24 Ora standard a Europei de Est