Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Provocările și satisfacțiile meseriei de ghid de turism

11 Martie 2021 - Ziua Națională a Meseriilor

Provocările și satisfacțiile meseriei de ghid de turism

Elevii claselor a XII-a, calificările Tehnician în turism și Tehnician în activități economice, de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" Oradea și studenți în practica pedagogică de la Facultatea de Științe Economice din Oradea, au descoperit „Provocările și satisfacțiile meseriei de ghid de turism" în cadrul proiectului „Guiding all over the word", inițiat de Colegiul Economic „Costin C. Kirițescu" cu ocazia zilei de 11 Martie - Ziua Națională a Meseriilor.

„Ni se confirmă, din nou, că meseriile din turism, prin diversitatea lor, oferă cele mai provocatoare experiențe și cele mai frumoase satisfacții profesionale. Susținem cu convingere că pregătirea profesională în turism formează caractere puternice și modelează un comportament profesional apreciat pe piața muncii: reziliență, adaptabilitate, colaborare, creativitate, orientare către client, empatie și inteligență emoțională.
Mulțumim prietenilor noștri care ne-au ajutat să explorăm lumea fantastică a meseriei de ghid de turism: Alexandra Barany și Universitatea Româno-Americană, doamnei profesor Patricia Dodu, elevilor clasei a X-a F a Colegiului Economic „Costin C. Kirițescu" din București (Micleusescu Alexandru Cristian, Tanase Elena Monika, Niculae Mihaela, Barascu Andreea, Tone Alexandru, Socol Matei, Voiculescu Rareș, Cercelescu Dinu, Salomia Cosmin, Augustin Nicoleta, Sallay Erika, Vasile Ariana).
Apreciem participarea și interesul pentru continuarea acestui proiect și aducem mulțumiri școlilor partenere: Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea, Colegiul Economic Mangalia, Liceul Tehnologic „Horea" din Marghita.
Ne mândrim cu proiectul elevilor noștri, „Micul Paris", pe care vă invităm să îl urmăriți:
https://drive.google.com/.../1VUyDWXx6PSWafdhDr4F.../view..." ne declară doamna profesor dr. Larisa Ile, Colegiul Economic „Costin C. Kirițescu", București - inițiatorul și moderatorul activității.
„Consider că proiectul la care am participat, a fost extrem de interesant. Referitor la partea în care a fost prezentată meseria de ghid turistic în Japonia, aceasta a scos în evidență în mod captivant informații utile despre tradițiile, cultura și obiceiurile locuitorilor acestei țări. Partea de lucru manual, confecționarea unui animal origami, a fost pentru mine cea mai atractivă, deoarece mi-a pus la încercare creativitatea și abilitățile practice. Superb!",elev  Luca Georgiana, clasa a XII A, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul", Oradea.
„M-am implicat în această activitate cu convingerea că transdisciplinaritatea este cheia educației actuale. Am fost încântată să descopăr Japonia prin ochii unui ghid turistic, dar și să constat că mai există o speranță și pentru turismul românesc, atunci când am văzut dăruirea cu care au lucrat elevii de la Colegiul Economic ,,C. Kirițescu" București la proiectul Micul Paris. Cred că este esențial să iubești ceea ce faci. Pe de altă parte, a fost o oportunitate de a arăta elevilor cât de importante sunt abilitățile de comunicare ;i creativitatea (stimulate de lectură) pentru meseria de ghid turistic", prof. Popa Alice, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul", Oradea.
Activitatea a vizat două obiective: valorizarea meseriilor din domeniul turismului, respectiv meseria de ghid de turism; promovarea ofertei educaționale a Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul", calificarea, nivel postliceal, „Agent de turism -Ghid", în rândul viitorilor absolvenți ai școlii.
Prof. ec. Ardelean Simona-Violeta, prof. Popa Alice, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul", Oradea
Prof. dr. Larisa Ile, Colegiul Economic „Costin C. Kirițescu", București
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Provocările și satisfacțiile meseriei de ghid de turism.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:32:33 Ora standard a Europei de Est