Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Seminarul online ,,Omul, ca o carte deschisă. Școala în România la un an de pandemie”

Președintele Academiei Române, prof. univ. dr. Ioan Aurel Pop, prezent, marți, la

Seminarul online ,,Omul, ca o carte deschisă. Școala în România la un an de pandemie”

Marți, 16 martie 2021, a fost o zi istorică pentru Asociația pentru Educație și Formare „TopFormalis" din Oradea, pentru faptul că la seminarul online pe care l-am organizat, cu tema „Omul, ca o carte deschisă. Școala în România la un an de pandemie", am avut bucuria de a-i avea ca invitați pe prof. univ. dr. Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române, prof. univ. dr. Mircea Miclea (Universitatea „Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca) - fost ministru al Educației, precum și prof. Sorin Ion (secretar de Stat în cadrul Ministerului Educației, responsabil cu problemele specifice învățământului preuniversitar).

Activitatea s-a adresat elevilor, studenților, părinților și profesorilor interesați în evaluarea situației educației din țara noastră după un an de restricții impuse de pandemia de Covid 19. Seminarul a făcut parte din proiectul „Clubul Prietenilor TopFormalis", ediția a V-a, inclus în Calendarul Activităților Educaționale Județene al Inspectoratului Școlar Județean Bihor.
Alături de distinșii invitați, la seminarul nostru au participat peste 250 de persoane din aproape toată țara, aceștia având posibilitatea să audieze punctele de vedere ale celor mai importanți trei oameni ai culturii și școlii autohtone.
Fiecare invitat a fost provocat să realizeze o radiografie a stării educației românești în perioada actuală, opiniile exprimate surprinzând atât punctele tari, cât și pe cele vulnerabile ale măsurilor luate de autorități, privite prin prisma universitarului, academicianului, respectiv a specialistului aflat în poziția de decident. Astfel, domnul prof. univ. dr. Mircea Miclea a insistat asupra necesității reorganizării formării inițiale și continue a personalului didactic în acord cu personalitatea elevilor mileniului III, pentru a-i ajuta să își formeze meta-competențe, precum autonomia sau autodisciplina. Distinsul președinte al Academiei Române, domnul  prof. univ. dr. Ioan Aurel Pop a insistat asupra revenirii școlii la valorile tradiționale, bazate pe comunicarea directă între oameni și pe formarea unei culturi generale cât mai consistente. În fine, domnul prof. Sorin Ion a subliniat realizările ministerului pe care îl reprezintă, manifestându-și, totodată, disponibilitatea de a soluționa, într-o manieră echilibrată, orice problemă sesizată la nivelul „firului ierbii". Totodată, fiecare dintre invitați a răspuns întrebărilor venite din partea celorlalți participanți. Concluzia întâlnirii a fost aceea că viitorul școlii românești presupune îmbinarea educației față în față cu învățarea în sistem online, de reușita întregului proces fiind responsabil fiecare agent educațional.
Prof. univ. dr. Valentin Blândul

Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Seminarul online ,,Omul, ca o carte deschisă. Școala în România la un an de pandemie”.

 

Felicitări, domnule președinte Valentin Cosmin Blândul!
Cu adevărat, o zi istorică, având în vedere distinșii invitați, dar și cei peste 250 de participanți, atrași de numele sonore vehiculate la prezentarea evenimentului; vorba aceea: reclama face ,,piața” - prietenii știu de ce!
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:35 Ora standard a Europei de Est