Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Șase oferte pentru echipamente de căutare și salvare în cadrul proiectului ROHU 449

Proiectul IPHEALTH

Șase oferte pentru echipamente de căutare și salvare în cadrul proiectului ROHU 449

Luni, 8 martie, a fost ultima zi de depunere a ofertelor aferente procedurii de achiziție care are ca obiect ,,Achiziția echipamentelor necesare pentru căutare, salvare și transport victime pe teren dificil, în cadrul proiectului IPHEALTH - FA Phase, cod ems ROHU449", procedură derulată pe loturi (patru loturi).

În urma anunțului postat pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), au depus oferte șase firme: Lotul I: MARCTEL-S.I.T, lotul II:  INOVUM, lotul III: BROKMED / Danson S.R.L. / DELTAMED / MEDIMPACT, în timp ce pentru lotul IV nu a fost depusă nicio ofertă. Valoarea totală a achiziției este de 1.740.801,33 lei, fără TVA.
Lotul I presupune achiziția unei autospeciale pentru căutare, salvare și transport victime pe teren dificil, a unei drone pentru misiuni de căutare și salvare cu sistem video cu termoviziune cu capacitate de transmitere în timp real a imaginilor, două sisteme de vizualizare concomitentă a imaginilor și două camere portabile cu termoviziune. Lotul II - furnizarea unor sisteme de iluminare de tip turn și a cinci de tip balon, lotul III - furnizarea unor defibrilatoare automat/semiautomat extern, iar lotul IV - furnizarea unor kituri echipament de protecție pentru căutare și salvare.
Prin proiectul IPHEALTH, Consiliul Judeţean Bihor urmăreşte dezvoltarea şi îmbunătăţirea serviciilor medicale prin construirea a două centre medicale de urgenţă în zona montană, în Padiş şi Stâna de Vale, care vor fi coordonate de Serviciul Judeţean Salvamont Salvaspeo Bihor. Scopul investiției este de a crea facilități pentru intervenție medicală rapidă în condiții optime, în situații de urgență, în zona montană a județului și scurtarea timpilor de intervenție, de a utiliza eficient resurselele și de a crește perioada de folosință a acestora.
Investiția este realizată de către Consiliul Județean Bihor în parteneriat cu Autoguvernarea Locală Berettyóújfalu, U.A.T. Oradea, U.A.T. Marghita, U.A.T. Salonta, U.A.T. Aleșd, U.A.T. Beiuș, Universitatea Oradea, Salvamont Bihor, Spitalul „Gróf Tisza István" și ISU „Crișana".
Proiectul IPHEALTH, finanțat în cadrul Programului Interreg V-A România - Ungaria 2014-2020, de către Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), completat de co-finanțarea națională a celor două state membre, România și Ungaria, are un buget total în valoare de 9.717.383,06 euro, din care 7.987.250,81 euro de la F.E.D.R. (Fondul European de Dezvoltare Regională). Mai multe detalii despre proiectul IPHEALTH găsiți pe website-ul dedicat acestuia: https://iphealth.ro/ 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:08:01 Ora standard a Europei de Est