Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Oradea lansează o competiţie de idei de startup-uri în domeniul Smart City

Competiția va avea loc on-line

Oradea lansează o competiţie de idei de startup-uri în domeniul Smart City

Joi, 11 martie 2021, la sediul Agenției de Dezvoltare Locală Oradea S.A. a avut loc o conferinţă de presă, în cadrul căreia a fost prezentată lansarea unei competiţii online de idei de startup-uri în domeniul Smart City - „Bright Night #6".

La conferinţa de presă au participat Mihai Jurca - city managerul Primăriei Oradea, Alina Silaghi - director A.D.L.O. și David Achim - Executive Director & Startup Program Manager.
Competiția va avea loc on-line pe website-ul makeitinoradea.ro/live și pe pagina de facebook a Make IT in Oradea, în data de 18 martie, cu mențiunea că înscrierile se pot face accesând link-ul http://bit.ly/brightnight6 şi urmând instrucţiunile prezentate pe website, până la data de 16 martie.
În deschiderea conferinței de presă, city-managerul Mihai Jurca a detaliat ce înseamnă un proiect de oraș inteligent, dar și ce rezultate și ce beneficii poate aduce acesta pentru comunitatea locală: „Ideea unui proiect de oraș inteligent nu este o idee care s-a născut acum, ea a fost pregătită de ceva timp, unul din pilonii importanți fiind programul Make IT in Oradea.  O astfel de competiţie de idei de startup-uri în domeniul Smart City este  un proiect care ajută comunitatea, care vine cu răspunsuri concrete pentru industrie și pentru cei care vor să-și deschidă un business de acest fel în Oradea. Competiția este deschisă tuturor, indiferent că vin din România sau din afara țării, dar care doresc să creeze în Oradea un business și locuri de muncă în zona IT. Tipul acesta de proiecte poate să ofere soluții pentru nevoile de digitalizare a unor instituții publice din Oradea sau pentru alte tipuri de servicii publice din oraș. Un exemplu viabil și funcțional în acest sens l-am văzut în Israel, în Tel Aviv existând deja un astfel de hub care generează soluții IT, soluții pe care le folosesc apoi orașele și industriile de la nivel global. Credem că și Oradea poate să înceapă un astfel de demers prin programul Make IT in Oradea".
Competiţia de idei de startup-uri în domeniul Smart City - „Bright Night #6" este deschisă tuturor celor aflați în căutarea unor oportunităţi de dezvoltare a unui startup în domeniul Smart City, Bright Labs Incubator by Make IT in Oradea oferind  sprijinul, parteneriatele, comunitatea, know-how-ul și fondurile necesare.
David Achim - Executive Director & Startup Program Manager a menționat faptul că competiția se va desfășura live, concurentul va avea la dispoziție un timp să își prezinte ideea, apoi juriul va veni cu întrebări, urmând ca, după analizarea fiecărei idei, juriul să delibereze. Acesta a precizat că nu există stabilită o limită a numărului de proiecte care vor fi  admise. Singura condiție de participare este vârsta minimă de 18 ani, nefiind nevoie de studii în domeniul IT sau de absolvirea altor studii de specialitate. Astfel, la competiție poate participa orice persoană fizică sau juridică atât din Oradea, din România, cât și din afara țării, care vine însă și prezintă on-line în cadrul competiției, în fața unui juriu, o idee care să răspundă unor nevoi de smart city, singura condiție fiind ca businessul care se va dezvolta apoi pe baza acelei idei să se desfășoare în Oradea și să genereze astfel locuri de muncă în Oradea.
Dezvoltarea de soluții și produse pentru orașele inteligente este un subiect căruia i se acordă o tot mai mare atenție și importanță în ultimul timp. Oradea, unul dintre cele mai performante, eficiente și moderne orașe din România, își propune astfel nu doar să implementeze astfel de soluții, ci să devină un pol de dezvoltare și export a unor astfel de soluții.
Ultima iniţiativă importantă în domeniul dezvoltării strategice făcută de Primăria Oradea a fost înfiinţarea ONG-ului Make IT in Oradea, care are ca scop accelerarea dezvoltării startup-urilor de tech în Oradea. Inițiativa este realizată într-un parteneriat cu companii autohtone care dezvoltă produse software și parteneri naționali.
Directorul A.D.L.O., Alina Silaghi, a vorbit despre ceea ce s-a realizat prin programul Make IT in Oradea: „Acest program a luat ființă în anul 2019 din nevoia de a dezvolta ecosistemul de IT din Oradea. În acest scop, Primăria Oradea a demarat acordarea de burse elevilor care studiază la liceele cu profil mate-info, e vorba de 17 clase de elevi existente în Oradea, undeva la 1.900 de elevi. Aceștia primesc burse în valoare de 200 de lei /lună cu condiția să aibă media peste 8,50 și să urmeze o facultate de profil în cadrul universităților din Oradea. Pentru studenții înscriși la profiluri IT în Oradea, prin același program Make IT in Oradea, se decontează tot ce înseamnă cazare și masă. Totodată, pentru mediul de afaceri în domeniul IT se acordă anumite facilități fiscale, constând în diverse scutiri de impozit".
Tot pentru accelerarea dezvoltării startup-urilor de tech în Oradea, Make IT in Oradea a lansat în luna decembrie „Bright Labs Incubator" - un incubator destinat ideilor de startup-uri tech care oferă mentorare și asistență celor care vor să își dezvolte un startup în Oradea. La finalul acestui program de incubare, cele mai performante startup-uri sunt eligibile pentru o investiţie de până la 50.000 euro din partea asociației Make IT in Oradea, care administrează un fond anual de 300.000 de euro.
Una din categoriile de startup-uri căreia i se acordă acum o importanţă deosebită în cadrul acestei iniţiative este cea a startup-urilor care dezvoltă soluţii şi produse pentru domeniul smart city. Alături de specialiști și în parteneriat cu Primăria Oradea, startup-urile care se alătură programului de incubare vor avea oportunitatea de a folosi oraşul Oradea ca prim oraș de testare şi implementare a soluţiilor și produselor dezvoltate.
Astfel, pe 18 martie, Make IT in Oradea îi așteaptă pe toți ce interesați (după ce iniţial s-au înscris) la un eveniment destinat celor care au idei de startup-uri în domeniul Smart City și care caută oportunități de dezvoltare și implementare a acestora.
Detalii despre eveniment puteţi găsi accesând următorul link: http://bit.ly/brightnight6
Înscrierile se pot face accesând link-ul de mai sus şi urmând instrucţiunile prezentate pe website, până la data de 16 martie. Evenimentul se adresează echipelor de pretutindeni, nefiind limitat la echipele din Oradea.
Din cauza contextului sanitar actual, întâlnirile din cadrul programului se vor desfășura on-line. Evenimentele vor fi transmise live pe website-ul makeitinoradea.ro/live şi pe pagina de Facebook a Make IT in Oradea.
Pentru informaţii şi detalii suplimentare puteţi accesa https://makeitinoradea.ro sau vă puteţi adresa organizatorilor la adresa hi@makeitinoradea.ro (B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:53:31 Ora standard a Europei de Est