Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Campioni pe platforma online KIDIBOT!

Povestea clasei a II-a C continuă, în mod cu totul și cu totul strălucit și fericit!

Campioni pe platforma online KIDIBOT!

Ne-am bucurat nespus când i-am descoperit pe prichindeii doamnei profesor Simona Bunta de la Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" din Oradea pe platforma online KIDIBOT. Și nu oricum...!

De această dată, vă dezvăluim alte și alte ,,secrete" și rezultate!
,,Continui să afirm că o adevărată provocare pentru mine și cei 31 de elevi din clasa a II-a C este Comunitatea Kidiboților care ne-a impresionat la descoperire și continuă să ne surprindă în mod plăcut la fiecare accesare. De ce? Iată răspunsul!
Să spunem că din cele 4.056 de școli din România și 18.521 de clase participante, în topul echipelor (top care se actualizează la fiecare 24 de ore), echipa clasei noastre se află pe locul I, cu 918.203 puncte. https://www.kidibot.ro/profile/simona-bunta
Deoarece comunitatea Kidiboților este din ce în ce mai atractivă, zi de zi, elevii mei descoperă o lume a cunoașterii, a lecturii, totul integrat într-o competiție deschisă. În fiecare zi, luptătorii mei descoperă magia poveștilor, plăcerea cititului, își îmbunătățesc viteza de gândire a problemelor și exercițiilor la matematică.
Din luna martie 2019, povestea noastră continuă pe platforma online KIDIBOT. În prezent, din cei 31 de elevi din clasă, 28 au status de AUTOR, deoarece au urcat pe platformă mai multe quizzuri create de ei după cărțile citite sau materia pe care au învățat-o în orele de limba română, matematică și explorarea mediului, dezvoltare personală. Astfel, kidiboții clasei a II-a C își citesc lecturile, creează quizuri prin care se fac cunoscuți, apoi, își testează cunoștințele. Învață cu plăcere, prin joc, depun un efort suplimentar și sunt în competiție cu kidiboți de la școli din București, Constanța, Cluj-Napoca, Brașov, Sibiu..., din toată țara.
Ca și profesor pot urmări, în fiecare zi ce și câte quizuri rezolvă elevii, punctajul obținut, din rapoartele de activitate Kidibot, informații despre cum evoluează elevii, statistica bătăliilor inițiate de mine, gradul de completare al acestora. Mărturisesc că sunt foarte bucuroasă și satisfacția e mare, când elevii mei răspund provocărilor și bătăliilor inițiate de mine pe Kidibot. Astfel, într-un anumit interval de timp, elevii au de rezolvat quizuri prin care evaluăm cunoștințele dobândite la Comunicare în Limba Română, Matematică și Explorarea Mediului, Dezvoltare Personală, Lectură. Rezolvându-le vor obține punctajul stabilit de profesor și avansează în clasament.
Totodată și părinții pot urmări progresele copiilor, pot urmări care copii citesc cel mai mult în ,,Topul cititorilor" și ,,Topul claselor cu Cei mai buni cititori" pe luna curentă și topuri generale. Se creează astfel o presiune socială pozitivă.
Așa există o motivație suplimentară să citească, să învețe și să facă fapte bune pe care le pot posta tot pe platformă. În fiecare lună, școala noastră concurează cu altă școală la citit, învățat și făcut fapte bune. Lună de lună, ne propunem să dovedim că suntem cei mai tari în competiția școlilor!
https://www.kidibot.ro/school-challenge/2021-03/scoala-nicolae-balcescu-oradea/47c507d7
Satisfacția este uriașă când intervine mândria personală: ,,Școala  noastră este mai tare decât școala X, pentru că noi am lucrat în echipă". Și astfel reușesc să-i motivez mai ușor pe copii să citească mai mult, să învețe mai mult și să facă mai multe fapte bune. Cool, nu? ????
În luna februarie, suntem Cei mai tari și la Clubul de matematică.
Locul I pe țară!
În toată această perioadă a pandemiei, am încurajat echipa noastră ca, din august 2020, când se afla pe locul 9, cu 307.526 de puncte, iar în topul școlilor, pe locul 10, cu 375.360 de puncte, la doar șase luni, echipa noastră să se claseze pe locul I pe țară.
Îi felicit zilnic pe acești copii minunați pentru că au înțeles că pot fi competitivi cu ei înșiși în primul rând, apoi cu ceilalți Kidiboți!
Felicit ambițioșii și isteții mei Kidiboți pentru că, prin activitatea lor, au contribuit ca în topul localităților, Oradea să fie pe locul 6, cu 1.071.146 de puncte, din care 919.581 sunt puncte acumulate de ei, iar din cei 38 de autori, 28 sunt din clasa noastră, clasa a II-a C. https://www.kidibot.ro/top/topul-oraselor
Sunt mândră că elevii mei sunt pe primele locuri în clasament https://www.kidibot.ro/topuri/oradea
Echipa noastră merită aplauze, felicitări și aprecieri la superlativ pentru ceea ce sunt și ne-au demonstrat că pot face pentru ei și pentru echipă (clasa, școala și municipiul nostru) în frumoasa competiție a învățării online, a cunoașterii și a dezvoltării de sine!
 
Superb, doamna Simona!
Bravo, campionilor din a II-a C! Împreună sunteți o forță de neînvins, se vede cu ochiul liber, chiar și în vreme de pandemie!
Felicitări pentru locul I, din 4.056 de școli din România și 18.521 de clase aflate în competiție acerbă zi de zi!
Țineți-o tot așa, eroilor Kidiboți!
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Campioni pe platforma online KIDIBOT!

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 16:10:04 Ora standard a Europei de Est